• Estrella

För tunn overall?

Jag har köpt en overall i 100% polyester från Babyland. Den är vit med en nalle tryckt på framsidan, tryckknappar hela vägen till foten och huva med randigt foder inuti. Den är lite "lurvig" men inte så jättetjock.

Jag köpte storlek 56 eftersom jag vill ha den från början. Min bebis kommer 13 feb enligt BF.

Nu undrar jag om detta kommer räcka i overallväg, eller om den kommer vara för kall? Måste jag köpa en av de där tjockare overallvarianterna? Det finns ju overaller i t ex fleece som är rejält fodrade.

Samtidigt hör man om att bebisen inte ska vara för varm... Vad tror ni?

• Svar på tråden För tunn overall?
  • Tinuskan

Ja som det e nu, så en den ok... med en filt till.

Japp de ska inte vara för varma... och det blir lätt så, speciellt när det säger vinter i almanacka men inte ute, min har fått svettas sen födslen, då det har varit en rekord sommar...

• mkk

Vet iof inte hur tjock den är, men har du filtar o en bra åkpåse o låter bebin ligga i vagnen går det nog.

• Estrella

Jag ska ha bebisen i en mjuklift med filtar runtomkring, förhoppningsvis räcker detta... Men kanske blir det för kallt om vintern svänger om? (Vilket den säkert kommer göra förr eller senare, tyvärr, hehe)

• mkk

Om du har kan du ju ha fleece byxor o jacka under overallen, då borde h.n klara sig

• Tinuskan

Ja men vi får se om det dyker upp nån "vinter", och så e det rea på vinterkläder nu, så i feb kastar de overaller efter er

• Sara och Maja

Vi hade bara en fleece overall till dottern hennes första vinter (hon är född i oktober). I vagnen hade vi tjock åkpåse så hon var varm och i bilstolen la vi en filt ovanpå. Sen kan man ju h tjockare tröjor och byxor under. Jag tror inte att den blir för kall.

• carola1977

beror ju på var du bor också och hur kallt det kommer bli. en mjuklift brukar ju ha ett "lock" och då blir det ju som en åkpåse. bebisen i sig (i alla fall min) fungerar ju som en kamin i vagnen. hon håller sig varm bra så jag har på henne body, byxor, halsduk, mössa och tjock kofta. sedan ligger hon i vagnen med fleecefilt. hon har aldrig kännts kall. vi bor i stockholm och bebis åker emmaljunga classic duo så det är med en stor liggdel.

• Estrella

Tinuska: Haha, det är sant... Men då gör jag så att jag börjar med denna overallen + varma kläder under och filtar runtom, och blir det plötsligt svinkallt ute så får jag köpa en varmare overall helt enkelt! Då vet man ju storleken också...
    Tack för er hjälp!

• Tinuskan

Varsågod, min va en 56 redan när hon föddes, mammas tjockis

Svar på tråden För tunn overall?