• fenomena83

    Varning för Viasat!!!

    Nu är jag förbannad!

    Undrar om det finns minsta lilla möjlighet att säga upp ett kontrakt man har skrivit för Viasat? Jag har TYVÄRR bundit mig för 2 år för den där skiten.

    Det är ju hur knasigt som helst egentligen. När man skaffar parabol och abonnemang så tecknar man sig alltså för två år utan att veta minsta lilla om kanalerna, mottagningen, boxen är bra. Och är man missnöjd så måste man då ändå vackert sitta där i två år och glo?
    Finns det inte minsta chans att ändra sig, nån som vet??

    Varför?
    Jo för att Viasat är SKIT helt enkelt och jag vill härmed VARNA alla för att teckna abonnemang med dom.
    Jag hade CanalDigital innan och det var hur bra som helst, allt funkade perfekt från första dagen till sista dagen, tom efter stormen Gudrun funkade allt. Men jag sa upp det och ändrade till Viasat pga att det var billigare.
    Men billigare brukar ju vara skit också, att jag inte tänkte på det.
    Först och främst så är boxen helt kass och låser sig hela tiden, hakar upp sig och krånglar, minst tio gånger om dagen.
    För det andra så försvinner bilden hela tiden och om det blåser 1 m/s så försvinner alltihop. Beror på parabolinstallationen säger ni då men det gör det faktiskt inte, dom hade ju hit en gratis expert på installationer som skruvade fast den som berget med perfekt inställningen men det funkar tydligen inte ändå.
    Och ändå funkade CanalDigital ALLTID PERFEKT.
    Sen är kanalerna ju skit, TV1000 visar samma filmer hela dagarna till exempel.

    Jag är så fruktansvärt missnöjd och depp över att jag måste sitta med detta 18 månader till.
    Var inne hos återförsäljaren och klagade och han bara skrattade och sa att "alla klagar på Viasat, det är ingen nyhet".
    Grrr kunde han inte sagt det när vi tecknade istället....

    Nån som vet hur det ligger till, har man ingen ångerrätt, eller reklamationsrätt, eller nåt, vad gäller sånt här.
    Och är det verkligen rätt att man ska behöva teckna nåt utan att få prova först om det funkar och är bra?
    CanalDigital har ju 3 provmånader tex men inte Viasat??

    Åååå va jag blir putt.

  • Svar på tråden Varning för Viasat!!!
  • Marylo

    har inte läst mer än ts första inlägg och ja e sur på viasat pga att dom inte har de nya tv4 kanalerna de trodde ja när jag tecknade! gold oc komedi

  • tjenixen

    men att man inte har vissa kanaler etc det kan man ju läsa sig till på internet rätt enkelt. Det står ju klart och tydligt vilka kanaler som ingår och inte i de olika utbuden så det är jag lite frågande till varför en del är sura över att de inte har med den eller den kanalen. Man får det man betalar för brukar det ju heta:) Ja, vi är helt klart nöjda i alla fall. Ungarna, de små, avgudar playhouse disney bland annat.

  • Amine

    tjenixen Ja jag är också förvånad att man glatt binder sej till ett abonemang utan att kolla tablån och sen tycker det är dåligt. Ingen skulle väl teckna en två års prenumeration på en tidning utan att veta vad det var för tidning?

  • fenomena83

    Men självklart har jag kollat tablåerna och vilka kanaler det är - mer än noga.
    Vad jag stör mig på angående kanalerna är egentligen bara TV1000-kanalerna, att dom visar bara fem olika filmer om och om igen, och inga nya. Nja lite överdrivet kanske iofs, men många olika filmer är det iaf inte och det är kasst.

  • tjenixen

    Njae, jag håller nog inte med om att det är få filmer som går om och om igen. När jag läser i tablåerna på alla de olika tv1000-kanalerna som finns så är det ett ganska varierat utbud även om många av filmerna inte tilltalar mig just. Men jag brukar pricka för när viasat-tidningen kommer, vilka jag är intresserad av och det är ganska många på family som är skoj. Sen är det ju mest skruttfilmer och likadant på canal digital med numer tycker jag. Jag ser inte mycket på filmkanalerna utan vi har det bara nu när vi har ett erbjudande om billigt men kommer gå ner till silver sen och så efter att bindingstiden är slut så blir det nog box i hela huset istället, förmodligen.

  • piixelslyna

    På TV1000 visas 6 nypremiärer varje vecka. Sen är det ju så att Viasat köper in filmer och visar dem ett bestämt antal gånger på en bestämd period, sen är den filmen ute ur systemet.

    TS - Ta kontakt med Viasat kundservice. Var saklig och lugn. Det borde gå att lösa på något sätt.

  • Bumbiiiii

    Kan oxå vara med å varan!
    Är oxå skitmissnöjd! Dem förlänger med flera månader om man inte säger upp det precis när det går ut, utan mitt godkännande.
    Har bara haft MASSA problem med dem, särskilt med betalningar....skickar ut räkningar när man redan betalt osv.


    .?:*¨¨*:?. Mamma till världens sötaste Anton!.?:*¨¨*:?.
  • Andrundrun

    Viasat är nog det bästa som finns. Med canal digital skickade de extra räkningar, bilden försvann, dosan gick sönder efter 2 dagar, boxen hakade upp sig. Skulle snarare vilja varna för canal digital i så fall.

    Räkningarna kommer samma datum varje månad, med samma pris. Viasat äger.

  • Andrundrun

    Konstigt att du även haft problem med tre. Problemen kanske dras till dig TS?

  • Busis

    Har aldrig haft problem med viasat, funkar jätte bra men vi har inte guld utan silver. Vi betalar via autogiro och har haft det ca: 3år nu.
    Vi har bytt mellan guld och silver flera gånger utan att det varit något större problem. När vår bindningstid för guld gick ut ringde de faktiskt oss och frågade om vi ville fortsätta eller teckna annat abbonemang, nu ville vi byta för att viasat inte har vissa canaler som canaldigital har men så fick vi ett erbjudande av viasat om att ha silver för 89kr/mån så då fortsätter vi ca: 1år sedan får vi se.

    Tycker du ska ringa till kundservice och säga som det är och lösa det på bästa sätt....det borde ju gå.

  • Nericia

    nu har vi både canal digital och viasat, och jag tycker då att canal digital är bättre, det är fåtal gånger det varit krångel, viasat har jag inte haft så länge, och det är redan ett flertal gånger som vi haft problem med dom nu.

    så nä viasat är sisådär. tänker nog oxå säga upp dom sen.

    jag tror inte man kan säga upp det tidigare.men är ej hundra på det.

  • SVejsan

    "Först och främst så är boxen helt kass och låser sig hela tiden, hakar upp sig och krånglar, minst tio gånger om dagen.
    För det andra så försvinner bilden hela tiden och om det blåser 1 m/s så försvinner alltihop."

    Dessa saker kan du ligga på och få ordnat. Antingen av Viasat eller av Återförsäljaren. Eftersom du har betalat för en tjänst eller en vara som inte fungerar! Om boxen är kass (tillverkningsfel) så får de väl byta ut den. Om den utlejda uppsättningen inte är bra får väl montören göra om det kostnadsfritt!

    www.konsumentverket.se

  • fenomena83

    Och kan ni tänka er, idag ringde en snubbe från Viasat för att "fråga om vi var nöjda". Nej inte alls sa jag då, för boxen är skit bland annat.
    "ooooj det var ju synd" sa han då, "men då har vi precis lanserat en ny box som du kan få köpa för halva halva priset, 1500 kronor, annars kostar den 3000 hos oss och 6000 i affären".
    Kändes precis som att det liksom är planerat att skicka ut kassa boxar och sen pracka på en "ny alldeles jättebra box" som jag då måste betala för!
    Sällan...
    Men jag ska skriva ett klagobrev som sagt och då hoppas jag på att få en sån där ny superbox gratis istället

  • tjenixen

    Bra att de i alla fall hör av sig för att höra om kunden är nöjd. Vi har som sagt inte några problem med vår box. Det var något som hakade sig i början men då lämnade vi bara in den där vi köpte den och de fixade den utan kostnad. Vi valde att köpa en sån som tar både canal digital och viasat i samma box och det har varit supersmidigt men nu har vi bara viasat kvar och box till det andra. Vi ser inte mycket på tv alls egentligen utan det är mest de mindre som älskar disneykanalerna, allra helst playhouse disney.

Svar på tråden Varning för Viasat!!!