Järngänget i Malmö del 11
Om du vill ha fler att ta hand om så kan jag berätta att vi funderar på att dra oss ner till Skåneland i Valborg.
Annars kan du ta ett billigt flyg och smita från alltihop - här finns det sovplats.
Om du vill ha fler att ta hand om så kan jag berätta att vi funderar på att dra oss ner till Skåneland i Valborg.
Annars kan du ta ett billigt flyg och smita från alltihop - här finns det sovplats.
AOI - Masjävlar såg jag också i fredags. Och jag gråter floder varje gång. Och maken får kusliga deja vu-upplevelser. Tror inte att jag har blivit så berörd av någon annan film faktiskt. Men jag vet inte om jag tycker att Sthlm Rom och Köpenhamn är bättre än kaffe och kaka... Alla har ungefär samma problem ändå. Men lite vidare perspektiv och andra värderingar får man helt klart av att flytta runt. Vi kanske har sabbat våra förutsättningar att bosätta oss i en liten by när vi har sett Sundbyberg...
Ta det lugnt med MM...
Så i Rom har man inga relationsproblem? Klart det inte tar sig utryck på samma sätt - italienare säger ju vad de tycker utan omsvep och drar sig inte för att hamna i konflikt. På så vis kan det nog vara enklare eftersom problemen luftas och diskuteras. Men de är ju människor där nere också, så alla allmänmänskliga problem tror jag nog finns där också.
Och när jag tänker på min italienske farbror så blir jag än mer övertygad om att jag aldrig skulle vilja bo i ett land fullt med såna som han
Trulsa - Linnea tog drygt en vecka på sig att gå igenom kräkningar, diarré, matthet och matvägran till att ha ordning och reda på magen igen. Jag tryckte i henne lite vätskeersättning så ofta jag kunde, med doseringsspruta. Det är det enda man kan göra, sa sjukvårdsupplysningen när jag ringde.
"Vi försöker dock att inte ta bilder från midja och uppåt just för att många är känsliga gällande detta"
????? ska väl vara midja och neråt, eller???
Jag har inga problem med nakna barn på kort. Vägrar att pränta in i en oskyldig tvååring att nakenhet är något fult. Problemet får i så fall ligga hos betraktaren. Min dotter är vacker som alla andra barn och får gärna fotograferas när hon har kul. Sen behöver man ju inte exploatera och gå till överdrift, men några foton på barnen på förskolan är väl inget att tala om.
Och vi har fyra!!! underbara män i skiftande ålder på vår förskola - det är kanonbra! Barnen älskar dem. Fast någon vidare ordning och reda har inte han på vår avdelning, han är bättre på att leka och musicera med barnen
"Det var det fräckaste" såg vi som barnteater härom veckan. Efter att ha läst boken ett par gånger. Superbra, barnen var helt fascinerade av alla sorters bajs. Linnea pratade om den stackars mullvaden i flera dagar.
"Den skapande processen" är det jag försöker jobba med i slöjden också. Jag bryr mig inte så mycket om hur resultatet ser ut, utan vill att barnen ska testa, göra fel, fundera och reflektera. Men det är inte så lätt när barnen är superstressade, måste få allt färdigt innan de har börjat och blir missnöjda så fort det inte ser "köpt" ut. De har inte ro att finna glädjen i att bara sitta och pula lite utan att bry sig om vad det blir. Det är min stora utmaning på jobbet att lugna ner dessa stressade små själar.
Och apropå påsk och skola och så, så upptäckte jag i dag att jag bara har fem lektioner kvar med sexorna innan sommarlovet :-O Så sant det där att det som inte blir av innan påsk, blir inte av. Sen är det lov och utflykter och kompledigt och sånt.
Ser gärna att barnen slipper tårta och glass på dagis, men de får mer än gärna stå på stolarna och sjunga, ha kungakrona och prinsessklänning när någon fyller år. Allt för att motverka ätstörningar längre fram - mat måste inte vara inblandat i allt roligt.
Max skulle prova att knyppla - det är meditativt
Japp, det är jag och tanterna
Fredag 27 april:
hela familjen mejram flyger till Malmö
mejram går i skola hela dagen
vill ha middag och sovplats för fru och barn på kvällen hemma hos trevliga vänner, maken låser nog in sig med sin polare och spelar
lördag 28 april:
mejram med make syr flaggor på brandkårens uniformer hela dagen
Linnea är hos makens kompis med sambo
se fredag kväll
söndag 29 april:
fika hos makens kompis sambos mamma
eftermiddag, kväll och natt hos min gamla jobbarkompis eller ute på valfri lekplats med en massa andra trevliga malmöbarn
måndag 30 april:
morgonmöte i sandlådan
10.00 avfärd mot Sturup
Eller???
Hur ska vi lägga upp vår helg?
Anna - sådan mor, sådan dotter. Klädintresset går nog i generna
Och här är det rätt kallt så vi har fortfarande täckbyxor på Linnea. Men förrförra veckan när det var tio grader så hade hon sina jeanssnickarbyxor som överdragsbyxor - funkade jättebra. Galonisarna blir ju så täta. Kanske är läge att skaffa ett par snickarbyxor till.
Här är det jag som bestämmer vad Linnea ska ha på sig. Om jag är snäll kan hon få två alternativ. Men hon accepterar oftast och är det protester så är det bara att hon INTE vill ha just den tröjan eller de byxorna, aldrig att hon VILL ha något speciellt.
Jag behöver en kofta/ziptröja utan luva i stl 98. Samt ett par jeans som inte är så förb....t smala i midjan i 92-98. Och sommarklänningen med kort ärm börjar bli för trång, så det behövs också en ny.
Sen tror jag vi klarar oss över hela sommaren.
Kan man slänga kläder på majbrasan?? Källaren börjar bli full här också.
Vi har också shoppat i dag. Jag var tvungen att ha ett par nya jeans eftersom de gamla faller sönder i en rasande fart. Så jag slängde in maken och Linnea på knattebio så jag fick trekvart i fred i gallerian och jag lyckades hitta ett par som jag kunde klämma ner mig i. En skjorta hittade jag också, sen var trekvarten slut...
Linnea var såå tjusig när hon gick omkring i sina Pariskläder: blinkande Reebokskor, blommiga Kenzobyxor och glittriga DKNY-tröja - det du, märkesfreaket SL!
Påskris är inhandlat och befjädrat.
Katla - du gör inte bara dig utan hela samhället en tjänst när du betalar någon att städa. Så in med mer hjälp i hemmet!
Oj, Anna! Måste du bo i hus, då? Vill du verkligen eller är det bara det där trettioårsträsket som trycker på med åsikter? Jag menar, det är ju inget råtthål ni bor i nu, precis. Vänta ett par år med husletande så du får ta det lugnt ett tag och hitta en balanserad vardag.
Jag vill inget hellre än att bo i ett fint gammalt hus på landet, men så länge vi bor här i huvudstaden så bor vi utmärkt i vår 70-talslägenhet. För några 4 miljoner för ett litet radhus tänker jag inte betala, hur fint det än är. Väx där du står eller hur det heter. Det blir ju inte bättre än man gör det till och jag lovar att det finns hundratusentals människor som är lyckliga och lever ett harmoniskt liv trots att de bor i lägenhet.
För ett hus i Bunkeflo blir ju ändå aldrig en pittoresk våning i Rom, eller hur
SL - Du och alkisarna rotar i papperskorgar, då. En syn för gudar!
Jaha, så har man grälat med maken då. Vilket innebär att vi inte pratar med varandra förrän tidigast i morgon kväll..... Två tjurskallar i samma lägenhet är två för mycket. Men jag tycker faktiskt att han kan lyfta åtminstone lillfingret för att göra någon hushållssyssla när han har varit ledig hela dagen. Droppen var när han inte fixat någon middag som han lovat. Då bestämde vi att vi skulle slå två flugor i en smäll och åka till Kista galleria och handla telefon och äta middag där. När jag står och gör i ordning Linnea för att åka kommer han och säger att det är nog ingen idé att åka för han måste registrera sin telefon först. Jaha, fine - jag sliter fram köttfärs ur frysen och kokar makaroner. Då kommer han och säger att näää, det behövdes nog inte ändå, vi kan åka. Jamen visst, för trekvart sen kanske.... suck.....
Fast treåringen är faktiskt mest underbar här. Klok som en bok, omtänksam och fantasifull. Me like - mycket roligare än bebisar!