Vi har skötbordet i Filips rum, eftersom det skulle bli så trångt i badrummet. Vi har både våtservetter som vi använder och så har vi även köpt torra tvättlappar på coop (coops egna märke) som vi blöter med vatten och tvättar med. Känns bättre att tvätta med vanligt vatten ibland...
Eftersom vi inte har tillgång till rinnande vatten så har jag gjort rent en tvålpumpsflaska som jag har vanligt vatten och pumpar sen vatten på dem torra tvättlapparna för att sen tvätta rumpan.
Vi har en vanlig hink med lock där vi slänger både blöjor och tvättlappar.
Dem handdukar alla pratar om från ikea är super bra, det är ett tiopack frottehandukar man kan köpa för 29 kronor. Jag använder dem varje gång han äter eftersom han tycker om att kräkas till och från. Dessa kastar du ju inte efter varje gång utan dem kan tvättas och användas igen. När det gäller skumlappar så är dem till för engångsbruk.
Det är nog en smaksak vad som är bäst, själv tycker jag skumlapparna inte är så bra, fast dem har vi när vi badar honom. Då använder vi också dessa frottehanddukar från ikea. Men som sagt vid blöjbyten blir det torra och våta servetter.
lycka till, hoppas du fattar något av mitt svammel
K