• Genni
    Äldre 26 Jan 10:30
    16155 visningar
    49 svar
    49
    16155

    Adopterad från Colombia

    skulle just te att starta en egen tråd för adopterade från Colombia när jag såg den här=)Kul!

    Jag är adopterad från Cali i Colombia och kom hit som 2åring tillsammans me min ett år yngre lillebror. Har nu hunnit bli 28 år och mamma själv till en dotter på 6 år.

    Hade vatt kul att lära känna fler människor från Colombia.

  • Genni
    Äldre 27 Jan 10:51
    #9

    Jag bor i Kristianstad. Ni andra då? Då var du lite yngre än mig när du kom hit=)

    Någon som funderat på /har åkt tillbaka? Innan jag fick min dotter var jag inne på att åka tillbaka till barnhemmet (chiquitines) o jobba där som volontär. Hade hört ryktas om att man kunde göra det.

  • Genni
    Äldre 27 Jan 10:53
    #10

    oj, vilken konstig gubbe de blev...*fniss*

  • Genni
    Äldre 27 Jan 20:30
    #13

    Jag skulle gärna åka dit! Har inte varit där ännu. HAr alltid velat söka upp mina rötter och nu känns det som det börjar bli dags. Problemet är att min lillebror inte vill veta något av det. Jag får inte säga te honom att ja gör de, inte heller får jag berätta någoting om honom om jag skulle hitta våra rötter, inte änns att jag vet om att han finns.... så de e lite knivigt... får se hur jag kan lösa det

  • Genni
    Äldre 18 Feb 16:12
    #25

    oj... här har det hänt saker sen sist Kul att se att det är fler från Cali.... Någon som bodde på Chiquetines?

  • Genni
    Äldre 18 Feb 19:01
    #27

    Jag mailade AC om hur man skulle gå tillväga när man ville söka sina rötter, och hade ett biologiskt syskon som inte ville veta någonting om det. Me jag har fortfarande inte fått svr. Känner mig rätt kluven.. man vill ju respektera sitt syskon, men samtidigt är det viktigt för mig att få svar på mina frågor.... Jobbigt! Vet inte riktigt hur jag ska göra faktikst.... Min bror kommer INTE att ändra sig.... det kommer bara inte att ske.

  • Genni
    Äldre 21 Feb 12:32
    #29

    Tack=) Jag hoppas oxå på att han ska ändra uppfattning... vi får väl se hur det går...

    Det är tydligen rätt vanligt när man kommer fler syskon att det är en som inte vill veta nått av sina rötter medan den andre sugen på de... Har flera kompisar som är i samma eller liknade situation som jag...

    Önskar er alla en forsatt trevlig vecka. Kram

  • Genni
    Äldre 24 Feb 21:30
    #33

    Jag är inne på mitt 29onde levandsår.... hmmm... e de verkligen så många =S *fniss*

    Ska försöka komma ihåg att berätta hur det går för mig Som de ser ut nu får jag försöka ta konakt med AC igen... e hög tid att sätta igång nu....

    Trevlig helg alla

  • Genni
    Äldre 2 Mar 08:28
    #36
    Robban81: oj! Vad spännande!! Önskar dig lycka till!! Hoppas oxå komma dit en dag. Hoppas att mötet blir allt det du hoppas att det ska bli!!! Du får ha en underbar resa.

    Är du och din yngre syster biologiska syskon?
    Quidquid latine dictum sit, altum viditur
  • Genni
    Äldre 7 Mar 21:21
    #38

    Hmm.. här händer det inte mycket Tänkte bara höra om det finns nån Colombia adopterad från Kristianstad härinne... Hade sååå hoppats på en Colombiaträffa

    Väldigt nyfiken på hur det går för Robban81.

    Kram


    Quidquid latine dictum sit, altum viditur
  • Genni
    Äldre 14 Mar 07:01
    #41

    Va kul! Ser verkligen fram emot att få veta mer sen!


    Quidquid latine dictum sit, altum viditur
  • Genni
    Äldre 19 Mar 16:32
    #43

    Det låter underbart Robban81. Kan tänka mig att det är en upplevelse man har med sig resten av sitt liv... måste bara höra om det är sant som det sägs att Cali är otroligt vackert... Är född där


    Quidquid latine dictum sit, altum viditur
  • Genni
    Äldre 20 Mar 20:22
    #45

    jag velar lite själv hur jag ska göra, iomed att min lillebror inet vill veta nått om det, sen tror ja att jag e lite feg me... har som sagt mailat AC två gånger men inte fått nått svar, men jag såg at du Robban hade skickat en länk till en speciell handledare, så jag tänkte försöka mig på att ta kontakt med henne. Hade varit kul att göra nån form av återresa ihop me andra adopterade, kan vara kul att åka med andra med liknade erfarenheter.

    Kommer du att ha fortsatt kontakt med din biologiska familj????


    Quidquid latine dictum sit, altum viditur
Svar på tråden Adopterad från Colombia