Inlägg från: annika5064 |Visa alla inlägg
  • annika5064

Förr oss som är fast i Scrapträsket

DianaJ skrev 2007-04-09 11:06:45 följande:
    Nu har jag ÄNTLIGEN lyckats scanna in min scraplift av Annika5064's LO "Joel och djuren", den med alla cirklar...Finns i mitt galleri, tillsammans md ett par andra nya jag hunnit med nu i påsk :) Scanningen av de som är 12x12 är lite sådär, men ljuset idag tillåter inte fotografering :(Har ni hunnit med att scrappa ngt i påsk?Jag hinner ju aldrig hänga med i tråden dagligen så det finns tyvärr ingen tid att läsa ikapp allt ni hunnit skriva. Försöker kika in i era gallerier emellanåt för att titta på allt nytt :)
    Smickrad! Och många snygga nya! Gillar särskilt "vid havet" och "egen tid"
    venezuela skrev 2007-04-09 08:48:21 följande:
    Citerar Fylking och utbrister: Äntligen! Har nämligen fått ihop en LO för första gången på säkert en månad - visserligen en simpel layout, men ändå... Har nämligen dragits med ryggsmärtor som gjort mig oförmögen till ngt scrappande. Risa och rosa den som vill.
    Tjusigt!
  • annika5064
    claudia79 skrev 2007-04-09 22:28:13 följande:
    Jag är oxå nyfiken på vem som vann Men jag gjorde det inte iaf - inte för att jag är förvånad, men det var så "länge sen" ja gjorde de där LO:sarna, så jag skulle nog gjort dem annorlunda idag, trots allt så utvecklas man ju hela tiden i denna hobbyn och man köper fler saker Jag hade inte lagt upp den här innan, så här är min ena LO till tävlingen:
    Alltså, man undrar ju hur de layouter ser ut som kom med bland de 25, när denna inte kommer med????Förvånad Urtjusig!
  • annika5064
    Skumpis skrev 2007-04-09 21:12:20 följande:
    Okej, då räknar jag med ett par LOs härifrån bland de 25 då Fast dumma dumma annika som inte ställde upp Är övertygad om att hon hade tagit hem allt!
    MAMMSY skrev 2007-04-09 21:29:50 följande:
    Cia o krabaten skrev 2007-04-09 21:09:58 följande: Skumpis: Ev vinnare är belagda med munkavle De som kan avslöja ngt är det som vet att de inte vunnit genom att de blivit tillfrågade om att publicera ngn av sina LO's ändå! Nattens mörker släcker dagens ljus, men inte hoppets låga Hmn varför en blinkgubbe E det så att nån hääär kanske har fått reda på nått Va Va Va Va Va Va Va???????? Skäller oxå på Annika som inte var med
    Gråter Inte vara arga...det var helt enkelt inte min tid den gången; hann ju inte den sista och kände att det blev lite stopp hos mig av allt snack kring tävlingen; det går väl fler tåg!Glad
  • annika5064
    SandraK skrev 2007-04-10 10:26:03 följande:
    Oj, så mycket fint ni lagt upp tjejer! Själv har jag precis lagt in en ny LO på min blogg, risa och rosa gärna. smamirakel.blogg.seVad spännande det ska bli att få se vilka som vann tävlingen, jag har ju några jag kan tänka mig ute i scrap-Sverige...
    SkrattandeSkrattande Hahaha, sådana samtal är ju helt underbara att scrappa! Jättehärlig!
  • annika5064
    kanskesnart skrev 2007-04-10 12:11:31 följande:
    Matriark: Läcker!SandraK: Vilken härlig textJohanna 79: Grattis!Gjorde klart en LO igår (blev väldigt dåligt fotad, det är så mörkt ute här idag). Är liftad från en LO på twopeas (kommer inte ihåg namnet på den som gjort den). Blev halvnöjd med den. "Titeln" är ju urtrist, men efter att ha funderat i 3 dagar gav jag upp och skrev nåt bara Lagt upp några nya kort i galleriet med (är ju dock ingen "stämplare" så de blir väldigt enkla)Ha en fortsatt bra dag alla!
    Förvånad Halvnöjd??? Den är ju bara sååå snygg coh titeln säger väl allt! Den här ska du vara helstolt över!!!
  • annika5064
    Skumpis skrev 2007-04-10 20:17:26 följande:
    Mia72 - VA??? Den åldern hoppade nog min son över
    Nickar igenkännande...Bark, gillar dina nya jättemycket! Har två nya jag med...

Kopia Joels Bok Mars 2007 4  Joels Bok April 2006
  • annika5064
    MAMMSY skrev 2007-04-10 19:30:58 följande:

Bara öser ros över allt snyggt som har laddats upp, många fina grejer som jag blir så scrapsugen av!!!!

Vilken färg känner ni att ni scrappar mest i just nu Man får ju sånna där grejer ibland å så upptäcker man att nästan alla ens senaste alster har vart rosa, fast just nu e jag nog inne i en röd period tror jag.. Fast när jag satt å "fönstershoppade" papper igår märkte jag att det hamnade en väldans massa svagt gröna papper i min varukorg... Hmn Vårkänslor kanmske

Rosa och orange...och gult och grönt...och Camasunary, jag har FIIIILT-blommor på mina...och filtstickers! Flört
  • annika5064
    Bark skrev 2007-04-10 21:01:19 följande:
    annika5064 skrev 2007-04-10 20:24:14 följande: Skumpis skrev 2007-04-10 20:17:26 följande: Mia72 - VA??? Den åldern hoppade nog min son över Nickar igenkännande...Bark, gillar dina nya jättemycket! Har två nya jag med...  annika5064.blogg.se/ Oh, vad fina  Vad är det för myra?? Den var ju bara SÅ läcker. Gillar picnic jättemycket!! Mamma till Jasmine & Timmie
    Tack så mycket!

Myran är en clipart som jag gjort om till bara kontur och skrivit ut på OH-film. Den är sedan målad med akrylfärg och fäst med klamrar...
  • annika5064
    Bark skrev 2007-04-10 21:16:01 följande:
    annika5064 skrev 2007-04-10 21:12:44 följande: Bark skrev 2007-04-10 21:01:19 följande: annika5064 skrev 2007-04-10 20:24:14 följande: Skumpis skrev 2007-04-10 20:17:26 följande: Mia72 - VA??? Den åldern hoppade nog min son över Nickar igenkännande...Bark, gillar dina nya jättemycket! Har två nya jag med...  annika5064.blogg.se/ Oh, vad fina  Vad är det för myra?? Den var ju bara SÅ läcker. Gillar picnic jättemycket!! Mamma till Jasmine & TimmieTack så mycket!Myran är en clipart som jag gjort om till bara kontur och skrivit ut på OH-film. Den är sedan målad med akrylfärg och fäst med klamrar... annika5064.blogg.se/clipart???Låter svårt. "Lånade" på obestämd tid lite OH-film från jobbet hade varit kul att göra någe sån´t, men klarar jag det?? Tror inte det. Mamma till Jasmine & Timmie
    Men det är jätteenkelt; öppna ett Worddokument, infoga clipart och välj "myra". Sedan bestämmer du storlek på objektet genom att dra i pilarna och voila, klart! Bara att skriva ut på filmen. Tänk bara på att skriva på den lite raspiga sidan och spegelvänd bilden, för den blir ju just spegelvänd när du lägger den med den blanka sidan uppåt...
  • annika5064
    Bark skrev 2007-04-10 21:26:12 följande:
    Annika: tack kollade och det fanns ju massor med bilder. Tror du jag kan använda mina "lånade" OH-filmer. Eller måste det vara särskillda? Mamma till Jasmine & Timmie
    Kolla så att det är rätt märke för just din skrivare...och att de är skrovliga på ena sidan för annars är det lätt att smeta ut det du just skivit ut...och visst är det ett bra och billigt sätt att få egna, fräcka dekorationer!
  • annika5064
    Skumpis skrev 2007-04-10 21:29:57 följande:
    Du är varm som solen, vackrare än blommorna och vild som havet. Så får det bli. Nu har jag brådis....Annika - "Snodde" förresten dina snygga blommor. Kan man lifta enbart blommor? I så fall gjorde jag just det Tack!
    Sno på du!Glad 
  • annika5064
    claudia79 skrev 2007-04-10 21:45:26 följande:
    Mammsy: Jag älskar också de svagt gröna papprena som finns mycket av just nu...Annika: SÅ fina LO:S!!! Älskar din stil! Men vad var det för underbar remsa med träd och lite annat smått och gott på på "vårvärme?"Bark: Jättefina LO:S oxå!!Stööön! Ikväll blir det inget scrap för min del, ska alldeles strax stupa i säng och försöka sova bort eländig halsont! Men ha det så gott allihop
    Tack så mycket för dina fina ord!Skrattande Remsan är ett KI Memories-papper med höstmotiv; tog bort de oranga...myran och fjärilen är cliparts som jag skrivit ut på OH-film och målat med akrylfärg!
  • annika5064
    Tjej 83 skrev 2007-04-10 21:49:04 följande:
    annikanär du fyllde i myran, la du färgen på den rispiga sidan då?för ananrs smetar la de med ut sej elelr?fräckt o göra så själv.får man testa, undra om office har clipart? eller är det bara word som har? hmm
    Nej, jag målar på den blanka; akrylfärg torkar fort...
    Cia o krabaten skrev 2007-04-10 21:50:35 följande:
    Och jag vill veta vad dte är för bokstäver! Nattens mörker släcker dagens ljus, men inte hoppets låga
    Det är American Crafts chipboardbokstäver, inköpta på www.multiscrap.dk på mässan nyligen i Göteborg; de hade alla olika varianter på deras alfabeten. Ordet Bobbycar är oxå AC, fast filt-thickers...
  • annika5064
    Bark skrev 2007-04-10 21:58:24 följande:
    Nehe girls, nu får jag säga god natt till er allihop själv ska jag rusa till jobbet!! Bara tre nätter kvar sen helg igen!!Nattinatti på er! Mamma till Jasmine & Timmie
    Nattnatt!
  • annika5064
    Lingonflickan skrev 2007-04-10 22:06:28 följande:
    Snart snrt firar jag födelsedag. Och sen ska jag köpa en revolution Ha en fortsatt trevlig dag!
    Grattis i förskott!
  • annika5064

Örnen76 skrev 2007-04-12 08:49:53 följande:
    Vad är det för namsida ni pratar om?
    Google...sök på ditt namn+är
  • annika5064
    Bark skrev 2007-04-12 14:48:49 följande:
    Har provat att skriva ut på OH-film, men det färgen vill ju inte torka!! Skrev jag då på fel sida?? Så svårt att känna vilken sida som är sträv. Eller är det fel plast jag har??
    Har du rätt film så känner du klart och tydligt vilken sida som är sträv, så du har kanske sådan som är blank på båda sidor?
  • annika5064
    Bark skrev 2007-04-12 15:37:01 följande:
    Dagens scrap. Tror jag kommit på min stil...... väldigt enkel.  Jag slutar aldrig förvånas över hur dålig färgåtergivning min scanner har!!
    Enkelt är skitsnyggt! Go girl!Skrattande
  • annika5064
    lillabusmamman skrev 2007-04-15 21:02:21 följande:
    Vilken fin låda Fnyz Gjorde inte.. nån, var det Mammsy eller Mizty nästan en lika dan för ett tag sen sedan...Måste kika in här å fråga, ni som e Dt får ni betalt för det ni gör eller hur funkar det... Å hur blev ni DT där ni e DT medlemar, varför tycker ni att det är bra/roligt/kul att vara DT..Många frågor, men en kompis syster har en scrapbutik å hon har frågar om jag vill vara Dt där, men jag vill ju helst vara lite anonym med mina grejer, fast man kan ju scrappa andras kort än på mina egna barn förståss.. Blir det inte en väldig prestaionsångest å så också.. Hoppas nån orkar svara på mina frågor/Busmamman
    Får vi betalt?
    Inte i pengar, men vi får material att skapa av och det kostar ju som bekant en del...som motprestation förväntar ägaren sig ett visst antal layouter.

Hur blev jag DT-medlem?
    Blev tillfrågad på båda ställen...

Varför bra/roligt att vara DT-medlem?
    För mig är det både utmaning och utvecklande; materialet man får kanske inte alls passar, fast nu har jag tur att mitt ena uppdrag, som designer hos www.scrapit.se har en ägare som vet vad jag gillar och gör...

www.swescrapblogg.se är en stor ära att tillhöra och det är därför jag är sååå smickrad över det uppdraget. Där scrappar jag ofta efter skiss och det har jag aldrig gjort tidigare, så det var en ny erfarenhet!
  • annika5064
    roha skrev 2007-04-17 17:17:26 följande:
    Nu när alla har en blogg....alla utom jag.... Är det nån som har en blogg som nästan bara e me scrapbooking tankar o grejer? O så undrar jag om man kan få lov att länka nån från mig blivande scrap-butik? När den väl kommer igång vill säga.Jag ska ha en del i butiken som jag ska kalla inspiration, o det hade vatt kul att ha nån annan än mig själv där som inspirerar.... så om nån vill så tar jag tacksamt emot det..
    Jag med...
Svar på tråden Förr oss som är fast i Scrapträsket