• MAMMSY

Förr oss som är fast i Scrapträsket

MiaB72 skrev 2007-01-30 16:59:58 följande:
    Nu har jag äntligen fått köpt nya numret av tidningen så ikväll när ungarna somnat, då ska det lusläsas Ser att det är många som frågar om hur man skriver ut texten spegelvänt - då kommer jag med en (som det känns som) korkad fråga Varför skriver man ut texten spegelvänt? Fattar ju att man gör det till nåt men vad - har försökt klura ut det själv, men ger upp *hahaha*MAMMSY: Jag kommer också lifta dig snart har varit inne i ditt galleri och sparat en bild som jag tänkte ge mig på Den om tänderna, precis en sån jag vill göra!!
    Ska du til exempels skriva ut text på OH papper så behöver du spegelvända den, eftersom man skriver ut på den skrovliga sidan å vill ha den släta utåt, eller så kanman göra egna rubons å då behöver du oxå skriva ut spegelvänt
    Ser fram emot liftningen
  • MAMMSY
    1.har det nångång hänt någe kaosartat när du scrappat? (typ, vält en färgburk, råkat klippa/riva sönder pappret du skulle ha osv)
    Ja jag har ett litet bustroll som pillat loss lite smågrejjer från LO:s, en annan gång bestämde jag mig alldels för snabbt utan att tänka efter å satte dit rubons som jag kom på att jag inte alls ville ha där..
    2.har du slängt en LO? eller gjort om/förändrat efter en tid?
    Ja en gång, en som jag inte var nöjd med, vet fortfarande inte om jag e det..
    3.vad var de roligaste du scrappat om?
    jag hade väldigt kul när jag scrappade "Tokig" LO:n Annars tyckte jag nog att förlossningen, å min mamma å pappa LO var väldigt kul, å när jag å Skumpis utmanade varandra med att ge varandra papper som var typsika Mammsy å Skumpis papper å sen lifta varan  
    4.vad klarar du dej inte utan?
    Chipbord,Chipbord å mer chipbord samt alla dess möjliga dekorationer
    5.gör du fler åt gången?
    Nja inte direkt, jag kan avsluta en om jag känner att jag fastnat å kanske vänta ett tag med just den å då händer det att jag gör andra imellan, men jag håller aldrig på med flera samtidigt.. 
  • MAMMSY
    Asrta1 skrev 2007-01-30 17:32:28 följande:
    Tjej83: Nej jag scrappar inte än....ska laga mat till familjen först sen så Tar mig lite tid och svarar på dina frågor först 1.har det nångång hänt någe kaosartat när du scrappat? (typ, vält en färgburk, råkat klippa/riva sönder pappret du skulle ha osv)Stämpla fel m foamstamps...typ S:et upp och ner....ibland så glömmer jag måtten i huvudet så när jag skurit i pappert så har det blivit på fel håll...2.har du slängt en LO? eller gjort om/förändrat efter en tid?Inte slängt men jag har gjort om min förlossnings LO från min senaste förlossning (finns i galleriet, den nya ) Har nga som ligger och väntar på justering 3.vad var de roligaste du scrappat om?Hmmmm...vet inte4.vad klarar du dej inte utan?Alla mina papper och dekorationer...typ allt jag har 5.gör du fler åt gången? Njaaaa ibland när jag inte kan komma på vad som fattas på en LO så brukar jag börja med en ny och ha den "gamla" sidan av och då när man som minst anar det så dyker det upp ett liljeholmens Hälsar Rockergirl välkommen *vinkar*Har bara ögnat igenom ALLA sidor snabbt som skrivits under dagen......hoppas jag inte missat ngt kul ska kolla mer nogrant senare för nya LOs har säkert lagts in under dagen i gallerierna Någon som vill hjälpa mig med en titel....?LOn är svart och vit, foto på mig och sambon när vi träffades på 10 år sedan ( ) och sen ett från nutid ...behöver en titel.....en enkel sådan...Funderar själv på att skriva: Tillsammans, men vet inte om det blir tråkigt....det ska vara stilrent. Vill ju ha titel på LOn innan jag lägger ut sen Nu ska jag gå och laga mat, det blir älgfärsbiffar med sås och potäter Har två underbara barn, två killar, födda mars -03 och juli -06!
    *Vi Två
    *För alltid
    *10 år ihop
    *Kärlek

Det var vad jag kunde komma på
  • MAMMSY
    InaFia skrev 2007-01-30 19:35:21 följande:
    Nu har man lagt en order hos Scrapaddicted på "bara" 450:-, precis vad jag har råd med denna månad.NOTHär även nu röstat på utmaningen, hoppas jag hann. Mamma till Ellioth 060318
    Jodå du hann Å ni som inte har röstat har 20 min på er så ska jag försöka få upp resultatet efter lillskruttan somnat
  • MAMMSY
    Melle85 skrev 2007-01-30 22:23:05 följande:
    Jättefina LO's alla lägger ut, är så imponerad av er alla Måste bara fråga, kan man använda limpistol i scrapbookingen?
    Skulle inte tro att det är syrafritt.. Å det är nog svårt att använda limpostelen ändå, det är ju inte jättelätt att få det limmet särskilt tunt...
  • MAMMSY
    Blue Vapor skrev 2007-01-30 22:31:52 följande:
    MAMMSY - anvennda do limmets postel micket? *obs -skämt!!* Min blogg - langsammascrapparen.blogspot.com/

Ja den posteln jag använda miiiicke bra va
    Oj så fel det kan bli när man har bråttom
  • MAMMSY
    Blue Vapor skrev 2007-01-30 22:35:25 följande:
    Jag gladet skratta micket här Min blogg - langsammascrapparen.blogspot.com/
    Ja mi akratta mickee här med, ni vara min sol på regning vardag
    Cia o krabaten skrev 2007-01-30 22:35:55 följande:
    Övertrötta???
    Cia o krabaten skrev 2007-01-30 22:35:55 följande:
    Övertrötta???
    Vaaaaaaaaaad får dig att dra sådana slutsatser va
  • MAMMSY
    DianaJ skrev 2007-01-31 19:37:03 följande:
    sitter i full färd med att spara ner alla foton från 2006 på cd's för att rensa minnet i datorn lite. Ni som kör digitalt - HUR sparar ni alla era foton? Ligger de kvar i datorn, bränner ni ner eller sparar på separat hårddisk?
    Ähum...ja jooo just nu ligger alldeles för mycket på datorn så jag e livrädd att det ska hända nått *peppar peppar*
    Måste bli bättre på att bränna av..
  • MAMMSY

Blääääärghhhhh inget bra på TV alldels ensam å har redan scrappat idag fast jag blev inte nöjd SUCKPUSTÅSTÖÖÖÖN!!!!!!!!!!
    Vad hittar ni andra på??? Är ni helt slutscrappade efter tävlingen Glad att jag beslutade mig för att inte var med, då hade jag kört slut påmig totalt..
    Ska bli så kul å få se allas bidrag sen

• MAMMSY
    Meli skrev 2007-02-01 21:28:00 följande:
    MAMMSY Du kan ju alltid scrappa igen jag har scrappat en hel del mer än till tävlingen, har fotat nu och ska lägga in det i dagarna Jag tycker det var synd att inte du var med i tävlingen...
    Har inga foton.... Varför tror du jag valde en altered utmaning

Läget blev lite bättre när sambon kom hem efter att ha handlat, å då passat på att köpa lite choklad till mig Så nu sitter jag här å knaprar choklad medans han är å spelar tennis...
    Fundersam Hur fasen går det ihop, han e å tränar å jag sitter här å "fettar2 till mig framför datorn

Finan nya Pylle å ja jösses vad stor Lilltjejen har blivit!!!
Svar på tråden Förr oss som är fast i Scrapträsket