Inlägg från: annika5064 |Visa alla inlägg
  • annika5064

Förr oss som är fast i Scrapträsket

Pylle och Marajjah, det är er jag åtminstone kommer ihåg...jo, mizty också; ni har lagt ut underbara LO:s! Usch, vad trist det är att jobba; hinner inte alls att vara här så mycket, FÖRSÖKER scrappa den tid jag orkar...och då jobbar jag inte ens heltid!Gråter Suck...

Marajjah, är förresten grymt avundsjuk på din scraphörna; jag måste plocka undan varenda gång. Fast å andra sidan börjar han bli så stor att det nog är dags att inviga honom i scrappingens underbara värld!Skrattande

Det var ngn annan som lade ut sitt scraprum oxå, med överskåp och gott om yta; så helt fantastiskt ut!

Behöver lite hjälp från er som scannar in era LO:s...har gjort så med två stycken nya, men jag tycker resultatet är kasst, mörk skugga över den ena och dålig skärpa på piratLO:n. Visserligen overlay över hela, men ändå...hur sjutton gör jag för ett bättre resultat?

Joels Bok Juli 2006 7  Joels Bok Februari 2007 2

Jag kan visst inte längra klistra in bilder här av ngn anledning, men de finns i galleriet...

• annika5064
    Sol30 skrev 2007-02-15 20:22:06 följande:
    Ifall ni undrar varför jag smyger runt i era gallerier är det för att jag letar inspiration och idéer till vinter-lo:s! Så ni som har såna, hojta gärna till!
    Hojt...Glad
  • annika5064
    Sol30 skrev 2007-02-15 20:38:22 följande:
    Jo79: Hade redan smugit in till dig! Massor av fina! annika: Din rosa vinter är ju för underbar!
    Ovanstående var riktat till Sol30...
  • annika5064
    Asrta1 skrev 2007-02-16 11:45:00 följande:
    Jag har en Konic Minolta Z1, har fått den av min snälla pappa när dom köpte en ny Jag är jättenöjd med den...har precis fått instruktionsboken, var tjock som en bibel så den ska jag försöka läsa lite i så man lär sig lite mer så man kan utnyttja kameran mer.Någon som har ngt matnyttigt foto-tips? Vad man ska tänka på eller så? Har två underbara barn, två killar, födda mars -03 och juli -06!
    http://fototips.se/fototips.asp

Sammanfattat:

*ta MÄNGDER av bilder

*gå ner på barns höjd när du plåtar dem; är inte så kul att se dem uppifrån...

*tänk på ljuset; försök vrida dig så ljuset är bakom dig och lyser upp objektet

*gå NÄRA eller använd zoom; hur kul är det med himmel och hav och en liten prick som är själva objektet? Tänk på VAD det är du vill framhäva med ditt foto...

*placera inte objektet mitt i bilden, blir inte så spännande då, vrid kameran något så     objektet hamnar mer åt vänster eller höger. Och tänk på åt vilket håll objektet står/tittar;
    tittar han/hon åt höger, placera objektet åt vänster, annars ser det ut som om han/hon tittar ur bild.
  • annika5064
    MiaB72 skrev 2007-02-18 11:03:39 följande:
    claudia: Jättesnygga!!! Ja, helt klart att rött och rosa går ihop när man såg dessa LO:s En fråga - när ni skriver ut foton själva hemma, använder ni blankt eller matt papper - erfarenheter av det? Nån som har nåt favvomärke på papper? Jag mäker ibland att jag skulle vilja göra nån förstoring men har inte lust att skicka iväg och framkalla för bara nån bild - eller hur gör ni?
    Använder både matt och blankt och alltid HP:s dyraste...de kostar ca 130 kr för 20 st. Skriver ofta ut själv, men passar ibland på vid extrapriser på förstoringar. Här är extrapriser just nu;

http://www.fotolabo.se/

http://www.onskefoto.se/
  • annika5064
    Camasunary skrev 2007-02-18 22:11:50 följande:
    Plocka upp alla små fotofix-flärpar från golvet!! De små  blir liksom statiska och vägrar lossna från mattan när jag dammsuger!!
    Tips!
    Jag har alltid en stor plastburk med lock stående bredvid mig och slänger dem däri med en gång. Locket är den stora grejen för det får Joel inte upp!
  • annika5064
    älvanpurjo skrev 2007-02-20 06:26:35 följande:
    byfiken örn..jag ska vinna det pappret.. till min mans stora förtvivlan kommer dne nog kosta en peng.... står förhopningsvis på baksidan vem osm gjort pappret.... annars frågar jag...
    Men var det inte detta som MAMMSY svarade på igår????
    MAMMSY skrev 2007-02-19 18:55:21 följande:
    Yeeeez mycket riktigt Caution Girl heter serien, vill haaaawww.creativeimaginations.us/store/CI_Creative...
  • annika5064
    MamaKajsa skrev 2007-02-20 15:43:16 följande:
    kollar om jag ska köpa en quickutz kanske....undrar en sak...vad menas med uppercase o lowercase o unicase när man pratar om bokstäverna?
    Stora och små bokstäver och både och, har jag för mig!
Svar på tråden Förr oss som är fast i Scrapträsket