• VeronikaK

    Favoriserar era barn någon förälder?

    Jag har märkt att vår son på 3,5 månader bara nöjer sig med att bli tröstad av mig när han är trött på kvällen. Hos pappa skriker han som en galning fast han vyssjar på samma sätt.

    Jag trodde inte att bebisar i denna åldern var så specifika med vem de blev tröstade av. Jag är ju visserligen med honomheladagarna så det är väl det som spelar in. Men det är inte önskvärt för jag vill ju ibland lägga mig och sova tidigt och lämna kvällstrasslet till pappan, men det är svårt i dagsläget.

    Någon som har liknande erfarenhet?

  • Svar på tråden Favoriserar era barn någon förälder?
  • Cill

    Här går det oftast bra med pappa också, men när det riktigt kniper är det bara jag som duger. Blir väl naturligt så när man ammar, antar jag.

  • Sandra och Tony

    På kvällarna vill Andrej bara gosa med pappa. Och på natten om han sover i vår säng så kryper han bara upp hos min sambo och ska ligga tätt tätt mot honom=) Så man kan nog säga att han favoriserar min sambo =) Han är ju med mig hela dagarna så han trätnar väl på mig=)

  • ruffe4

    Hon byter hela tiden. Men mamma duger mest hon får välja vi har inga problem med det för det är övergående!!

  • Rulltrappa

    när pappa kommer hem från skolan på eftermiddagarna tjuter ludvig av glädje, flaxar med armarna och ser ut som att han ska gå sönder av lycka. så ser han aldrig ut annars. det är nog vanligt att den bortavarande föräldern är den "snälla" föräldern...

  • idis78

    Ett tips kan vara att du går därifrån så att barnet inte hör eller ser eller känner lukten av dig. Efter ett tag så vänjer han sig.

  • Leeloo

    I perioder kanske han har favoriserat mamma eller pappa, men just nu är det blandat, eller ingen favorisering alls snarare.


    ****Qui tacet consentire videtur****
  • Axels och Annies mamma

    Han har varit väldigt mammig en period vid 18 månader, men nu när han är 2 år är han mer för pappa.


    Lev livet nu, imorgon kan det vara för sent!
  • Bempa

    Japp, här är det så, o har varit hela tiden. Tjejen är 2½ o finns jag hemma, så duger inte pappa...

  • VeronikaK

    Jag håller mig borta, absolut inte så att jag går runt honom när han är hos pappa. Jag fattar att barn har perioder när mamma/pappa är bäst men vid 3,5 månad? Jag trodde sånt kom senare.

  • KisseNova

    Min son har oxå en favorit, men ingen förälder dock utan en killkompis till mig. Vart han än går så ska Dominic vara med och blir jätteledsen. Dominic är 2 år.

Svar på tråden Favoriserar era barn någon förälder?