Inlägg från: badprinsessan |Visa alla inlägg
  • badprinsessan

En helg i Sthlm!

På söder ligger Chokladfabriken www.alltomstockholm.se/E/V/STOSE/0004/48/30/1.html
    dit kan det vara värt att ta sig om man gillar choklad. Man ser tillverkningen genom stora skyltfönster, dom säljer hemtillverkade praliner över disk (billigt om man gämför med andra ställen jag känner till) dessutom är det jättemysigt att sitta ner o ta en kopp rykande choklad.

På söder finns dessutom en trevlig bar på Hornsgatan (T-Bana mariatorget). Det är baren till Folkoperan. Jättemysig att sitta nner o ta en drink eller ett glas rött.. eller du kanske är gravid(?) mysig iallafall!!!

Missa inte heller min favvo, nallefabriken högst upp på det engelska varuhuset Debenhams på drottninggatan ganska nära Åhlens.

• badprinsessan

Mer tips...
    Torghandeln på Hötorget är ett måste, gärna vid stängningsdax på lördagar typ kl 15 då allt dumpas bort, verkligen DUMPAS!!!
    Dessutom ligger Sturegallerian bredvid för alla hungriga som har svårt att enas med sin sambo, där ryms ett 20-tal restauranger och det är ok att köpa från olika men ändå sitta i hop!

Sushin är underbar! Likaså det indiska Chicken Tikka!

• badprinsessan

Leeloo: Ååå nu blir jag osäker, hade för mig att den heter Sturegallerian, men det kanske den inte gör... vilket fall ligger den vid Hötorget men på andra sidan vägen (det är väl kungsgatan som går där)

• badprinsessan

OK då säger vi Kungshallarna!
    Och för dom som inte är i Stockholm ofta kan jag ju rekommendera ett besök i Saluhallen och kolla in all spännade fisk och annat som finns där, om man nu ändå är vid Hötorget vill säga...

Svar på tråden En helg i Sthlm!