• Julifru

Är ni rädda för möss??

Nu har katten släpat in en mus igen o jag står på en stol o skrike jag kan bara inte fatta att man kan bli så rädd för en liten mus egenteligen...
    Sååå töntig jag är ...

• Svar på tråden Är ni rädda för möss??
  • Upptagen

Njäe... fast tammöss/råttor känns bättre än de som katten släpar in eftersom de sistnämnda bits lite oftare om man försöker ta upp dem och "rädda" dem från sitt öde.

• Mysan82

nej jag e inte rädd för möss, den lille skiten kan ju inte göra nåt. då borde du springa all världens välrd nät katten kommer som e bra mycket större :P

• Champagne

Är inte rädd för möss men däremot för råttor

Vi hade ett råttbo vid ytterväggen på vårt hus (gången som den grävt gick ner under plattorna på gången). Jag, då höggravid, höll på att stupa rätt ner i marken när plattorna plötsligt gav vika när jag gick på dem, så min man ringde Anticimex. Han sa att boet var gammalt och sa att vi skulle höra av oss igen om den dök upp.

En vacker sommarkväll bjöd vi hem lite folk, och när vi satt på altanen kom råttan spatserande (inte ett dugg rädd), vi släppte ut katten, men den är så trög så den fattade inte vad den skulle göra. Så min man tog råttan över nacken och knäckte den. (My hero! )

• Upptagen

åh... stackars rådisen..

Själv fick jag slå ihjäl en liten söt sork som ena katten tagit med sig in. Den var väldigt skadad och skulle ändå inte ha överlevt så det var lika bra att det fick gå snabbt. Men fy vad hemskt det var.

• Adeline

HUAA!!! Inte är du töntig, absolut inte!!!
    *springer skrikande och gömmer mig, rädd att den kommer hit*

• Tumbling down

Jag tycker att möss är fina.. jättegulliga ju! Men man vill ju inte ha dom inne för det.. =)

• Lossan

Tycker möss är jättefina djur!

• giz

hahaha inte längre:)

vi hyrde ett hus för x antal år sen som låg kant i kant till en åker.....bonn eländet såde men tog aldrig reda på skörden..... det slutade med att vi hade fullt med näbbmöss å sork inne.....dom sprang över oss när vi sov och knapra hål i taket...... vi trode att det bara rörde sej om 5 st max.... 3 katter å en fox terrier jaga möss på nätterna men när jag öppnade skafferi dörren en tidig morgon så lovar jag att det inte rörde sej om 5 st....
    satt säkert 50st där inne som sprang åt alla håll...... vi ringde hyresvärden och fick till svar (han som var bonden) att vad fn trode vi när vi hyrde på landet......ngn mus får man ju räkna med

iaf så kom han efter massa elaka samtal från mej och han ringde antecimex...... vi hade enligt antecimex mellan 5 och 700 sork och näbbmöss i bara inner taket och garderober.....

vi flyttade ganska fort vi fick inget för skadorna på kläder m.m.....dom hade gnaggat bra mycket dom små liven..... sen fick vi en skuld till bonden på innertaken och väggar som var sönder gnaggat vi gick till hyresrätts nämnden och slapp tack å lov betala dom 38.000 han påståt att vi förstört för... han yrka på att vi hade haft ökenråttor och därför det var så mye råttor*ASG* antecimex räddade oss å tala om att det var sork å näbbmöss nu mera så rör det mej inte alls i ryggen när det gäller råttor å möss

• Skogsrået

Nej, dom är ju så söta!

Svar på tråden Är ni rädda för möss??