• kikkan79

    Vad ger man nån som förlorat barn

    Hejsan!

    Ska hem till arbetskamraten idag som förlorade en dotter i mellandagarna.
    Vi tänkte ta med oss mat och dryck.

    Till dom har vi köpt en orkideé i kruka.
    Till henne har jag köpt en porslinshand o i den vilar en änglaflicka, samt att dom ska få vars en ängla-pin från föreningen Små änglar.

    Vad kan man ge honom? JAg vet att han gillar choklad! Kan man ge det eller ska dom bara få det jag hittat.

  • Svar på tråden Vad ger man nån som förlorat barn
  • Centurion

    Jag tycker att det är alldeles nog med det ni redan köpt. Att ni bryr er är nog det som betyder mest, en varm kram är också mycket värdefullt..

  • Skogsgrön

    Tycker det är alldeles tillräckligt som det är. Ni visar omtanke, samtidigt kan det bli för mycket också. De tänker på det hela tiden och den här kvällen kan vara ett tillfälle för dem att få lite distraktion och inte tänka på det. Jag skulle nöjt mig med det och försökt att känna efter lite under kvällen om de ville prata om att eller bara koppla bort det en stund. Personligen hade jag nog hoppat figuren, som kan bli en för stark påminnelse och nöjt mig med blomma mat och pinnar.

  • cloudberry79

    Jag skulle absolut ge figuren, det låter jättefint. Jag tror alla änglamammor här skulle bli tacksamma om någon gav dem något vackert att påminna oss om att våra barn har det bra hos änglarna. Det låter jättefint alltihopa. Viktigast är att visa att man bryr sig och att man känner med den som står mitt i en så oerhörd sorg. Jag önskar att det fanns fler som du, som orkar bry sig!


    Ängeln Adrians mamma
  • Ängeln Casper

    De viktigaste att ge är tid och stöttning......erbjud det lite nu och då...för av egna erfarenheter så vill man inte be om det själv.....

    Tala om för dem att du kan komma förbi att prata om de känner för det....


    Kram Camilla, mamma till Oliver, Ängeln Casper & en på väg
  • blåklocka75

    Tid och stöd är det viktigaste. Omtanken och att ni visar att ni finns som stöd för dem. Änglafigurer har blivit väldigt viktiga både för min man och mig sen vi miste vår dotter.

  • Ina 67

    Tycker det låter jätte fint.
    Bland det jag uppskattade mest när vi förlorat Josefine var när våran närmaste granne kom in med mat. Det värmde så i våra sorgsna hjärtan. De kom också över med blommor den dagen hon begravdes och så brukar de fråga oss hur vi mår och hur det går med allt. Hur mycket jag jobbarn nu osv, att helt enkelt bry sig om, det är det som kännts viktigast för oss.

  • babybubben

    min syster har precis förlorat sin son.
    och jag e lite där oxå att ja inte vet
    vad ja ska ge. Om jag ska ge nått.
    har dock en dikt.

    men jag tror faktiskt att det blir bra så som du har. Tror även att han ser den figuren lite som hans oxå eftersom det var hans dotter med(eller??). choklad o så blir nog lite överflödigt tror jag.

    sen som andra sagt. Finns bara där för dom. Trots allt är vetskapen att det finns människor omkring en som finns där och stöttar mer värdefullt än ting.

  • tindra aliah

    Jag har precis förlorat min dotter 2 månade och 5 dagar jag vill jätte gärna ha den porslinshanden med bebis ängel som sover mitt i..Var fick du/ni tag i den? vill också ha tag i prematur dockan så jag för alltid har henne i en docka hennes längd hennes vikt osv,,,saknar henne jätte mkt..min dotter föddes i vecka 26.1 o dagarna e så hårda o tunga så såna små fina saker förgyller ens dag..

  • Minikatta

    Min syster förlorade sin dotter då moderkakan lossnade 10dagar innan Bf.
    Till henne beställde jag en medaljong där systerdottern namn ovh datum stod på. sedan fick jag hårlock av barnmorskan från lilltjejen som jag stoppade där i.
    jag tror hon uppskattade den hon bär den jämt på sig och grät men ändå var hon glad när hon fick den!

    Saknar dig min lilla systerdotter! 
     

Svar på tråden Vad ger man nån som förlorat barn