• Anki78
    Äldre 4 Feb 08:58
    12596 visningar
    7 svar
    7
    12596

    Tatuering, barns namn med kinesiska tecken

    Hej!
    Skulle vilja göra en tatuering och skulle vara intresserad av att tatuera in mina barns namn med kinsesiska tecken. ÄR det någon som vet var man kan få tag i dem, eller har några andra bra tips på vad man kunde tatuera in. De heter Hanna, Simon och Jennie. Tycker det blir för långt att skriva deras namn med vanliga bokstäver. Tänkte göra tatueringen på vristen.

  • Svar på tråden Tatuering, barns namn med kinesiska tecken
  • Fruoch­mamma
    Äldre 7 Feb 13:20
    #1

    Se om du hittar dina barnsnamn här: chineseculture.about.com/library/name/blname.htm

    Var dock 100% säker på att det stämmer innan du får det gjort - synd ifall det står ngt annat istället!

  • Anki78
    Äldre 7 Feb 13:24
    #2

    Tusen tack! Men hur får jag reda på om det kan betyda nåt annat...? Har också hört att ett tecken kan betyda olika saker och att t.ex. Simon också kunde bli att betyda "döda mamma". HEmska saker.

  • Fruoch­mamma
    Äldre 7 Feb 13:31
    #3

    Kanske kolla med ett kinesiskt konsulat / studerande på ett universitet / kina restaurang?

  • Anki78
    Äldre 7 Feb 13:35
    #4

    Än en gång. Tack! Varför kan jag inte tänka ut sådant själv

  • Fruoch­mamma
    Äldre 7 Feb 13:41
    #5

    Det är det vi har forumet till !!

    Lycka till och visa hur det blev sedan!

  • Äldre 11 May 16:22
    #6

    Hej jag anänder mig utav denna tråden. Jag heter Axell i efternamn och skulle vilja tatuera in det på kinesiska. men kan inte hitta nån översättning någonstans! Hjälp skulle vara oerhört skönt att få!
    tack på förhand!
    /Daniel 

  • Lindse­y Egot the only one
    Äldre 11 May 16:49
    #7

    Fast de kinesiska tecknen är inte som vårt alfabet utan det är symbolspråk. Man måste då veta namnet symbol. Vad betyder namnet? Och sedan göra det i en symbolform. Man är enkel på det kinesiska symbolspråket då det är som ett upp och ned vänd Y det ser man ju att det blir en man och kvinnan sätter man ett streck under så det blir en kjol.

Svar på tråden Tatuering, barns namn med kinesiska tecken