• MissMupp

    Gravid med hjälp av akupunktur

    Någon som blivit det? Har varit på min första behandling. Är lite nyfiken på hur er behandling gick till, när i menscykeln behandlades ni och vad gav det för resultat. Jag fick min mens tidigare än vanligt. Var på akupunktur i torsdags o fick mensen i lördags (2 dagar efter)jag skulle ha den på månd. eller tisd. den brukar annars vara väldigt punklig.

  • Svar på tråden Gravid med hjälp av akupunktur
  • snartmamma40

    Hej, kanske! Tack för gratulationerna! Det känns skönt att hålla ihop med andra 40-plussare som gör barn. Hoppas att det blir bebbe för dig också.

  • Mia41

    Hejsan alla! Nu har jag gått på 5 behandlingar och sista gången fick jag även några kinesiska små piller jag skulle ta i 14 dagar. Vi räknar kunna sätta tillbaka vårt frysta ägg runt den 15-19 april. Pratade med CvL kliniken om vårt ägg och dom sa att det var av fin kvalité så problemet hos oss är inte ägget utan min kropp. Nu efter akupunktur i 5 veckor har jag märkt att jag är varmare än tidigare. (Är väldligt frusen i vanliga fall) Dessutom så gick jag tidigare i vattengymnastik och min akupuntör avrådde mig från kalla bad då livmodern ska hålla sig varm för att ägget ska fästa. Vet inte om det bara är humbug eller sanning men jag tycker det är bättre göra som hon säger och fungerar det inte så har jag i alla fall gjort mitt bästa. I början av behandlingen reagerade jag med frossa och sen på natten svettades jag floder. Hon sa att kroppen rensade ut gifterna.
    Hon sa även att jag är "blodfattig" och hon har satt nålar på de ställen som ska få fart på genomströmningen.
    Så nu får vi se om vår lilla frysta eskimå klara upptiningen och att min kropp är väl förberedd.
    Det enda jag har kvar att förbereda mig med är sluta dricka kaffe. Och det minskar jag ner på hela tiden så om en vecka ska jag ha slutat helt. (Kaffe sägs ju kunna leda till missfall... Vet inte om det stämmer för de barn jag har hinnan var jag storkonsumerare av kaffe...)

  • Rowanda

    Hej Missmupp och alla andra i denna tråd!
    Jag har gått på akupunktur mot barnlöshet, 3 ggr, en gång i veckan. Påföljande ägglossning resulterade i graviditet. Jag gick inte under någon särskild tid i menscykeln.

    Vi har försökt i ca 1,5 år och är 36 år gamla båda två. Det tog 15 månader innan jag blev gravid första gången, i september 2006. Jag hade spolat äggledarna i augusti 2006, hade mens en gång och blev sedan gravid. Det blev missfall i 11.e veckan. Vi började äta kosttillskott i december 2006; Omega 3, zink, vitamineral, folsyra, E-vitamin.

    Vad som ökat vår förmåga att bli gravida vet vi förstås inte, kanske är det många bäckar små. Eller så är det inte så att vi har fått ökad förmåga att bli gravida, utan att slumpen varit gynnsam för oss just nu.

    Lycka till alla 40+ som vill bli mammor! Många kramar till Er.

  • Rowanda

    PS, glömde förtydliga att jag blev gravid igen, februari 2007.

  • yogiini

    Lycka till Mia 41!
    Grattis Rowanda!

    Jag har inte provat akupunktur mot barnlöshet ännu, men jag funderar på det. Vet dock inte hur jag ska få det att gå ihop med tiden det tar att åka till Stockholm från Uppsala 1 gång i veckan när jag jobbar heltid och har en 7-åring hemma, men om man verkligen önskar något så ska väl inget vara omöjligt. Så snart kanske jag är där också...

    Lycka till ni andra 40+are!

  • isisisis

    När jag hade inflammation i armen så gick jag hos en akupunktör,då hon fick reda på att jag ville bli gravid,så satte hon extra nålar "på köpet" till mig,för behandling av barnlöshet.
    De skulle stimulera äggstockarna.
    Jag gick på ca 20 behandlingar vilket inte resulterade i någonting.Tyvärr.

  • Ankelankan

    Hej och grattis till alla er som lyckats med era akupunkurbehandlingar!

    Efter vår första ivf i oktober började gå hos en akupunktör här i Göteborg, en gång i veckan och med speciell inriktning på fertilitet. Han pratade mycket om min kroppstemperatur och dåliga njurfunktion. Tydligen hade jag störningar även i levern.

    Jag upplevde att behandlingarna gjorde mig väldigt lugn och harmonisk. Jag började sova bättre och värk i leder och muskler avtog. Inför ivf 2 hade jag gjort omkring 12 behandlingar. Jag fick örtmediciner samtidigt som hade till syfte att "värma". På Carlanderska märkte de att jag svarade mycket bättre på stimuleringen än förra gången och jag utvecklade också många fler ägg.

    Under själva ivf-veckan så gjorde jag akupunkturbehandling före äggplock samt före och efter ET. Trots många ägg så befruktades bara 7 st. Två såg fina ut och dem fick jag tillbaka. Resten höll inte så bra kvalitet att de gick att frysa ner. Trots alla vedermödor och investerade pengar så blev ändå resultatet negativt! Men jag kommer nog fortsätta att gå på akupunktur då och då ändå, för att jag mådde så bra av det!

    Annika

  • MagicaDH

    Hej! Här ett till exempel på att akupunktur kan löna sig! Det funkade med nr 1, nu har vi provat igen under ett par månader, och vi inväntar resultatet. Väntar faktiskt mens idag, eller BIM, kanske jag ska säga - och den har ännu inte dykt upp...

    Lycka till!!!!

  • Tagetes66

    Hur har ni RÅD att gå på akupunktur ? Hur många gånger måste man gå för att det skall vara någon vits ? För våran del är börsen skramlande tom efter alla egenbekostade IVF-behandlingar.

  • Mia41

    Hej,
    Jag har gått på akupunktur i 7 veckor. 1 ggr/v och sen sista veckan 3ggr. Dagen före, samma dag och dagen efter FET. Så om 2 veckor får vi se om det ger resultat.

    Priset för 10 ggr var 4000 kr. Jag håller med dig Tagetes66 att det blir en kostsam historia. 1 IVF och 1 FET samt akupuntkuren har kostat oss ca 36.000 kr...

  • Anna810110
    smilla 1 skrev 2007-02-20 15:03:35 följande:

    mignonne: gjorde du akupunktur dagen för ÄP?? jag har gått hela hösten och när jag började med IVF behandlingen övergick hon till ett särskilt nål schema.. dagen för ÄP inga nålar däremot dagen för ET ska jag va där både innan och efter!
    kostnad: 320:- /gång. småstad i småland.


    Vart i Småland gick du på akupunktur?
  • Awesomeginger

    Hej hej.

    Hur har de gått för alla? Har varit på 5 akupunktur behandlingar och druckit ett galet äkligt te nu i en månad. Hade ÄG i lördags (torsdag nu) så hoppas lite för mycket att de ska gå denna gång. Blir 11e försökte så funkar de inte så ska vi boka tid för utredning.

    //K


    Akupunktur
Svar på tråden Gravid med hjälp av akupunktur