• Anonym (depressed)

    Hjälp min man väntar barn med en annan

    Hej

    En vecka före bf berättar min man att han har varit otrogen och nu fått reda på att kvinnan ifråga väntar hans barn. Det känns fruktansvärt, vi är otroligt ledsna båda två. Jag kan förlåta min man för detta snedsteg men är otroligt besviken. Han vill att hon ska göra abort och att vi ska fortsätta vår relation. Vi har varit tillsammans i 6 år. Kvinnan vägrar tala med honom och absolut inte om abort. Jag känner henne inte men de två känner varandra sedan långt tillbaka. Många tankar snurrar i mitt huvud och jag känner mig nedbruten.

  • Svar på tråden Hjälp min man väntar barn med en annan
  • Zhara

    okey, det var ju en soppa!
    Jäkligt starkt av dig att du förlåtit din man, det hade inte jag grejat. Dock har inte din man någon rättighet alls enligt mig att kräva att kvinnan ska göra abort. Han har haft oskyddat sex med henne då får han ta konsekvenserna!

  • maryestelle

    Han skall bli farsa! De är bara att gilla läget. Vem vet de kanske blir jättebra...

  • Amanecer

    Hoppas att allt blir bra mellan er, förstår att det måste vara jobbigt, både förlåtandet och att gå vidare, samtidigt tycker jag inte heller att man har rätt att ens be den andra kvinnan göra abort, det är hennes barn med hur mycket din man än önskar att det kunde göras ogjort...Lycka till

  • Anonym (förstår)

    jag förstår precis hur du känner det, (nästan iaf).

    Precis när min man och jag blev tillsammans så var det en tjej som sa att hon väntade hans barn.

    vi var visserligen inte tillsammans när han var med den tjejen men så fort vi träffades så ville vi bilda familj.

    Hon ringde varje gång jag var borta, det tärde mycket på vårt förhållande emn vi är fortfarande tillsammasn.

    Ska din man dna testa barnet?

    Min man gjorde det och det visade sig att hon vart tillsammans med något annan så det var inte hans barn trots allt.

  • SeTa

    Fy vilken jobbig sits!!
    Jag kan mycket väl förstå att han vill att hon ska göra abort, men tyvär (för er) är det ju inte hans beslut.
    Jag tycker att ni ska sätta er ner och prata igenom allt mycket väl, så att bägge vet vad som ligger framför er.
    Ska din man ta ansvar över barnet?
    Hur kommer underhållet påverka er ekonomi?
    Hur kommer du klara av att han har kontakt med mamman?
    Hur ska ni lägga fram saken för familj, vänner och egna barn?

    Finns mycket att fundera på.

  • K J N

    Varför ska det barnet behöva dö för att dess fader inte kan ta ansvar för sina egna handlingar?

  • Anonym

    Det är bara att hoppas på att han tar ansvar för din handling.

    Det är så många killar som springer runt som kåta hanhundar med kuken i handen och spiller sin säd- utan att tänka steget....längre... hoppas barnet o han får chansen till en bra relation.

  • Anonym

    Hoppsan..
    Lider verkligen med dig!!
    Men du har förlåtit & då är det bara att gå vidare.....

    Lycka till!!

  • Anonym (depressed)

    Tack för era svar.

    Jag är fullt på det klara med att det är svårt att göra något åt och att man måste ta ansvar för sina handligar. Det känns bara så orättvist och ledsamt så ni anar inte.

    På sikt kommer ju livet att gå vidare hur det än blir det förstår jag ju men ändå så känns det väldigt svårt att acceptera när livet inte blir som man tänkt sig.

    Vi gör nästan inget annat än pratar om det här, vi föröker ta en dag i taget och konstigt nog har det fört oss väldigt nära. Kanske är det så att när man är nära att mista varandra som man inser hur mycket relationen betyder.

  • mona83

    Min sambo gjorde en annan tjej gravid genom att vara otrogen, men tyvärr tog jag det inte alls lika bra som du.
    Hur jag än försökte så mådde jag skit och resulterade att jag gjorde slut.
    Försökte värkligen att acceptera det men det gick bara inte.
    Har själv en son med honom och ett barn på väg.

Svar på tråden Hjälp min man väntar barn med en annan