okej ts. förstår vad du menar men vad jag försöker få fram att man kan göra precis samma sak fast man har ett jobb på sidan om.
tillhörde ett samfund en gång i tiden som min pappa är så kallad "pastor" för.
han är målare till vardags och hann ändå
citerar TS
"såklart förbereda predikan, både med research (Bibel + många andra källor) och med bön (vilket ämne han ska predika över). Sen ska han vaka över sin församling, både praktiskt (t ex besöka människor) och andligt (bön igen). Sen ska han ha stabsmöten, husgruppsmöten, undervisa i andra sammanhang (t ex vår Bibelskola och vår systerförsamling), läsa böcker för att utdvidga sitt eget kunnande, besöka andra församlingar för att dela med sig av det han kan, och få del av det de kan, etc etc etc."
allt detta på sidan om sitt vanliga jobb och familj och GRATIS. på så sätt visste man att pappa levde för det han gjorde inom församligen. han hade INTE någon slags ekonomisk vinning utav det.
citerar TS igen:
Det finns inget jag kan göra för att Gud ska tycka om mig mer, och det finns inget jag kan göra för att Gud ska tycka om mig mindre".
men då kan man ju beté sig hur som helst. med andra ord så är det okej att mörda någon och ändå komma tilll "himlen",
vi är alla guds barn men tvivlar på att han tycker att det är okej att mörda våra "syskon".
låter sjukt!