Inlägg från: Maja o Felicia |Visa alla inlägg
  • Maja o Felicia

Ja, jag ger tionde

Vi ger 10:e  Med glädje!!

• Maja o Felicia
    Anonym (pingstk:a) skrev 2007-02-27 21:31:11 följande:
    Anonym skrev 2007-02-27 15:43:02 följande: Ja, men jag ser ju bara då man går i kyrkan nån söndag och de tar fram den där "tiggarbössan". Herregud vad de som ger mkt pengar (typ en femhundring) gärna gör det lite dramatiskt så det verkligen ska synas hur givmilda de är, och de stackrarna som ger ngn tia nästan skäms. Själv behöver jag inte visa för andra att jag ger bara för att visa mig "duktig". Brukar snarare demonstrativt låta bli att ge då. Kan istället vid nåt tillfälle skicka pengar till ex cancerfonden där de verkligen gör nån nytta! Vi ger våra pengar via internet, precis som många andra betalar sina räkningar över nätet.
    I bibeln står det att man skall inte framhäva sig själv... Och den som du upplever gör det lite dramatiskt och lägger i stora summor är nog inte den person som gör det för att reta gallfeber på dig eller någon annan utan det är vanligt att man ger en större summa för att då behöver man inte ge varje gång... Du borde inte ta illa upp... (Med lite allvar men menar inget illa= sköt dig själv) Man ger det man kan och man ger med kärlek och en stor tacksamhet av att det jag ger är till hjälp för någon och det är det som är det viktiga! Inte hur mycket eller hur många som ser... Och att du ger till canserfonden är ju super... Vet flera som ger sitt tionde till Barncanserfonden mm
  • Maja o Felicia
    Anonym (pingstk:a) skrev 2007-03-11 19:05:12 följande:
    Maja o Felicia  - jag antar att ovanstående inlägg inte var ämnat till mig utan till någon annan "anonym"??? Eftersom jag citerar andra och mitt lilla inlägg kommer som en liten rad allra sist i inlägget och jag inte ger pengar till cancerfonden, menar jag! (Rätt ska vara rätt... vill inte bli felciterad bara...)
    Precis.. Blev nog fel när jag la in det :)
Svar på tråden Ja, jag ger tionde