• kate79

Kalas! Vad lägger man i godispåsen?

Sonen ska ha 3-årskalas och det ska bli godispåsar när barnen går hem har vi bestämt.

Vad lägger man i påsen?

• Svar på tråden Kalas! Vad lägger man i godispåsen?
  • Elli47

Förutom godis ;) så kan man ha i nån liten leksak, liten bok eller nån frukt eller liten kakpåse eller liten chipspåse o dyl.

• Razzla

Vi hade frukt och salta pinnar och lite chips i våra eftersom några av barnen inte äter godis ännu och jag ville att alla skulle få samma..

Annars om man nu ska ha godis så är de väl bara och blanda lite..

Se i mina ögon att jag ler
  • JooCee

Jag tycker ni ska höra med de andra föräldrarna hur dom ställer sig till godis till att börja med. En del föräldrar vill säkert hellre att det är russin/torkad frukt osv hellre än godis i påsen.

• turia

men varför alltid detta eviga godis??
    varför inte pennor?? sudd? annat tjafs

• Tania

En Pez, en ballong, en tatuering, tablettask, jojo, partytuta... hmm... kommer inte på mer... jo, en tandborste

• Mammann

Har haft kalas idag precis! puh, de har precis gått hem ochallt gick bra. Det var i och för sig ett 6-års kalas ,men har ju haft 3-års kalas förr. Om du menar att du vill ha annat än godis så brukar det finnas en vägg på större leksaksaffärer med småplock att ha i påsarna. Dock är en delav det kanske inte så passande för 3åringar, då de kanske misstar leksak för godis och stoppar i munnen. Vet att jag på 3-åringar ibland köpt pixi-böcker och lagt i påsen för att dryga utmed. Även godis med papper och tablettaskar tar plats och tid att äta.

Vad gäller godis så har mina barn fått bestämma själva, vilket inneburit att det nästan uteslutande blivit jordgubbssmak o sockerbtar med kul form.

• Nyfiken gul

men varför jämt detta eviga godis undrar jag med....

det finns väl annat som kan göra barn glada? Dom är på kalas o har nog redan stoppat i sig en massa söta tårtor, kakor/bullar , saft eller sötsliskig mat...

Varför mera godis? Barnen är ju så små!

• Tania

Om de redan har bestämt att det ska vara godispåsar, då har de väl ändå redan kollat med föräldrarna om de äter det eller har jag fel?

Nu var ju frågan VAD man kan ha i påsarna.

• Mammann

ouppblåst ballong, en sån där rull-tuta , studsboll har vi haft. idag hade vi en liten tejprlle o en liten labyrint men det var ju för större barn

• Tania

Det jag undrar är ju varför det alltid ska vara någon som påpekar och tycker en massa istället för att konkret svara på TS undran.

Tycker ni inte att det är bra med godis... så fine, men varför måste det yttras?

Godis är dåligt i större mängder ja det vet ju alla.

Min son har precis fått börja äta godis och han är snart fem. Så visst kan man undvika det MEN det är ju upp till var och en att bestämma.

Svar på tråden Kalas! Vad lägger man i godispåsen?