Inlägg från: Olle i Alingsås |Visa alla inlägg
  • Olle i Alingsås

Barn födda i nov 06 !!!

Hej på er! Jag vill oxå vara med här fick min lilla sötnos den 13/11 -06. Hon heter Clara och vägde då 4280g och 55 cm. Är nu uppe på nästan 7 kg skulle jag tippa ska väga henne nästa vecka. Läste att många varit sjuka. Men vi har än så länge klarat oss ta i trä. Clara pratar och ler hela dagarna. Försöker rulla över til magen men ej lyckats så bra då armen är i vägen så hon stannar på sidan. Tycker inte om att leka själv för länge och ska helst vara med när vi äter och pratar. Har just kommit på att man kan prata med stängd mun, det är ju roligt när det bubblar så.. CClara är vårt första barn och alldeles bedårande söt.

• Olle i Alingsås

Hej! Jag vill oxå vara med.
    "olle i Alingsås" Malin med Clara (1:a barnet)4280g/55cm, född 13/11 Alingsås. Ville få in det på listan men kunde inte. Någon som kan får hjälpa mig.

• Olle i Alingsås

Hej! Jag undrar när man kan börja med gröt? Började med smakportioner igår på 4månadersdagen. Vad kul förresten att det är så många november barn. Kram Malin och Clara

• Olle i Alingsås

Hej! Fick lite lugn och ro nu när Clara sover. Har varit borta hela helgen. Puh det tar på krafterna. Var hos svärföräldrarna. Börjar bli trött på deras små råd och tips om vad vi bör göra. Var och tog ett generatinoskort hos Claras gammelfarfar igår. Som det blåste ute då. Clara tappade nästan andan från bilen och in.

Har haft uppehåll på smakisarna ett par dag då hon hade besvärligt med magen i fredags men ska nog börja idag igen då magen är bra.

• Olle i Alingsås

Clara har sovit hela natten sedan kl 19 igår till kl 6.15 idag med ett uppehåll för mat vid två. Dessutom sov hon i sin säng. Helt underbart. Hoppas det blir så ikväll igen. Så kanske man kan få kvällarna för sig själv snart.

• Olle i Alingsås

The Sunset: Vad duktig hon är. Jag väntar bara på att min dotter ska sitta. hon sitter med stöd nu. Jag tycker att hon pratar mer än utforskar sig själv just nu. HaHa.

Island girl: HHar heller inte så många kg kvar. Är ute och går varje dag och bantar inte. Är också alltid hungrig och sugen på något gott. Måste ha min tre mål mat varje dag plus mellanmål. Det är väl ammningen som gör det. Har faktiskt nu börjat träna "core" och styrka igen en ggr i veckan. Hoppas att magen åter får sin spänst snart.

• Olle i Alingsås

Islandgirl: Jga tror att man ska vara försiktig med hopp en tid men inte hur länge. Jag och min kompis undrar likadant. Är det någon annan som vet?

• Olle i Alingsås

Mirremama: Tack för tipsen . Ska vara försiktig. Det är ingen som sagt att det där om magen till mig. Men än så länge känns det bra. Hur länge ska man avstå från hopp då?

• Olle i Alingsås

Hallonmoster: Vad kul. grattis.

• Olle i Alingsås

OJoj, här var det bajsprat. Får väl hännga på. Min Lilla Clara bajsar vanligtvis två rejäla gånger i veckan, så det är väldigt olika mellan bebisarna. Hon mår bra vi var på 4 månaderskollen igår men hon är ju nästan 4,5 månader. Hon väger nu 7170g och är 68 cm. en stor tjej nu. Hon vände på sig själv till magen igår men blev nog rädd och förvånand då jag inte kunde komma så fort av naturliga skäl. Hon har kommit på att man kan stå i knät nu...ojoj vad lång hon blev då. Ha en bra helg i det fina vårvädret det är ju +15 grader nu.

Svar på tråden Barn födda i nov 06 !!!