• mexisi­s
    Äldre 3 Apr 16:10
    58896 visningar
    2147 svar
    2147
    58896

    Barn födda i nov 06 !!!

    hej hej, hakar gärna på här om det är ok
    min son devin är född 15 nov 06. ska sätta mig och läsa igenom tråden ikväll

  • mexisi­s
    Äldre 3 Apr 16:58
    SannaStina skrev 2007-04-03 15:38:10 följande:
    Min Max vägde på 4 månaderskollen 7200 g och var då 68 cm lång. Om en vecka gör vi 5 månaderskollen och jag räknar väl med att han är rätt nära 8 kg då. Kanske förbi till och med. Idag har han vaknat med en skrällig hosta. Ingen feber eller förkylning utan bara hosta. Hoppas det inte blir något mer för det verkar vara jobbigt med snorig unge som skall ammas...Är det någon mer som har ett barn som inte vänder sig mage-rygg eller rygg-mage ännu. Max har gjort det för några veckor sedan men inte sista tiden och aldrig medvetet utan oftast som ren tur när han kränkt runt på golvet.Han har dock börjat dra benen under sig som om han tränade på att krypa. Mamma till Max 061104
    va skönt att höra att min devin inte är ensam, tycker alla barn i samma ålder verkar vända sig åt båda hållen. devin vände sig från mage till rygg för ett par veckor sen, flera gånger på en dag, men sen har han bara gjort det typ en gång i veckan. från rygg till mage har han bara gjort två gånger. en gång för två veckor sen och så förra torsdagen.
  • mexisi­s
    Äldre 3 Apr 22:23

    vet inte vad ni snackar om eftersom jag precis hoppat in här, men devin vägde iaf 7000 och var 64 lång på 4 månaders dagen. det kanske är lite men han är född 3 1/2 v för tidigt och håller på att ta igen sig

  • mexisi­s
    Äldre 6 Apr 21:12
    Mill06 skrev 2007-04-06 20:45:26 följande:
    Hej på er alla! Och Glad Påsk!!! Är på semester i fjällen hos mina föräldrar, det är såååå skönt!MEN jag har ett litet problem. - Maja har börjat "matvägra" det är jättejobbigt, natten som var, åt hon 02.30. Sen snuttade hon bara lite vid 7.00 sen vägrade hon äta fram till kl 15.00!!!! Hon har varit så ett par dar nu... När jag lägger henne till bröstet börjar hon skrika o vänder sig bort, men när jag tar upp henne på axeln är hon glad igen. Hon är inte gnällig eller särskilt kinkig. Är det nån som känner igen sig eller?? Blir så orolig eftersom hon inte vill äta.. (så ofta som jag tycker att hon borde)Jag helammar o har inte börjat med några smakisar ännu.
    så var devin med, men det berodde på att min mjölk började ta slut tydligen. hade gärna velat fortsätta amma men jag fick rådet att ge honom ersättning också, av bvc, och då åt han som vanligt igen. det var för 4 veckor sedan. sen två veckor tillbaka ammar jag inte alls utan han får bara ersättning och smakisar. det funkar bra, men som sagt önskar jag att amningen hade funkat längre.

    nu säger jag ju inte att det behöver va så för dig. barn är ju olika och hon kanske bara har fått för sig att hålla på så ett tag hoppas det ordnar sig för er.

    trevlig kväll och glad påsk
  • mexisi­s
    Äldre 7 Apr 07:59

    Hej på er alla! Jag har redan gjort ett par inlägg i tråden men tänkte att jag kanske ska ge en kort bild om vem jag är. Ni andra verkar ju ha hängt här ett bra tag och redan "lärt känna varandra". Synd att jag inte sett den här tråden tidigare för jag har haft en hel del funderingar under de här fem månaderna men de flesta jag umgås med har barn som antingen är äldre eller ett par månader yngre än min Devin. Jag hoppas att jag är välkommen att haka på här även fast jag är sent ute (Annars får ni väl säga till.)

    Jag är iaf 30 år och bor i mellansverige. Jag är gift sen två år tillbaka och den 15 november -06 fick vi vårt första barn, en liten kille som heter Devin.

    Graviditeten var rätt besvärlig och mitt vatten gick i v 35+2. I en vecka gick jag med konstant rinnande vatten för att försöka hålla honom inne till minst v. 36 för enligt läkarna är barnen "färdiga" i den veckan. I vecka 36+2 föddes han.

    Hittills har allt gått bra. Vi har sluppit sjukdomar och andra problem. Men när han var 3 veckor upptäckte jag en knöl på höger sida av halsen så vi tog honom till en läkare. Det visade sig att han hade en blödning i muskeln pga av antingen att han legat fixerad i samma ställning de sista 10 veckorna i magen, eller av att han sträckt nacken under förlossningen. Vi har träffat en sjukgymnast en gång i månaden och tränar honom varje dag för att han inte ska bli stel i nacken, men nu verkar han vara helt bra. Torticollis heter det visst.

    Han är en glad och mysig liten kille med ett temperament som heter duga Ja, det var allt jag kom på i min lilla presentation. Glad påsk alla novembermammor! Kram.

  • mexisi­s
    Äldre 7 Apr 10:33
    Kanga1 skrev 2007-04-07 09:29:11 följande:
    mexisis skrev 2007-04-07 07:59:35 följande: Hej på er alla! Jag har redan gjort ett par inlägg i tråden men tänkte att jag kanske ska ge en kort bild om vem jag är. Ni andra verkar ju ha hängt här ett bra tag och redan "lärt känna varandra". Synd att jag inte sett den här tråden tidigare för jag har haft en hel del funderingar under de här fem månaderna men de flesta jag umgås med har barn som antingen är äldre eller ett par månader yngre än min Devin. Jag hoppas att jag är välkommen att haka på här även fast jag är sent ute (Annars får ni väl säga till.)Jag är iaf 30 år och bor i mellansverige. Jag är gift sen två år tillbaka och den 15 november -06 fick vi vårt första barn, en liten kille som heter Devin.Graviditeten var rätt besvärlig och mitt vatten gick i v 35+2. I en vecka gick jag med konstant rinnande vatten för att försöka hålla honom inne till minst v. 36 för enligt läkarna är barnen "färdiga" i den veckan. I vecka 36+2 föddes han.Hittills har allt gått bra. Vi har sluppit sjukdomar och andra problem. Men när han var 3 veckor upptäckte jag en knöl på höger sida av halsen så vi tog honom till en läkare. Det visade sig att han hade en blödning i muskeln pga av antingen att han legat fixerad i samma ställning de sista 10 veckorna i magen, eller av att han sträckt nacken under förlossningen. Vi har träffat en sjukgymnast en gång i månaden och tränar honom varje dag för att han inte ska bli stel i nacken, men nu verkar han vara helt bra. Torticollis heter det visst. Han är en glad och mysig liten kille med ett temperament som heter duga Ja, det var allt jag kom på i min lilla presentation. Glad påsk alla novembermammor! Kram. Välkommen! Bättre sent än aldrig!
    åå tack hihi ett tag trodde jag nästan att mina inlägg var osynliga
  • mexisi­s
    Äldre 7 Apr 13:34

    islandgirl och tussetösen, tack så mycket

    devin är tokig i prasselsaker det där biet som det pratas om, vart köper man det? han har en hel del saker som hänger i gymet, men han verkar tröttna rätt så fort på dem så man får byta ut med jämna mellanrum. har kollat lite på barnaffärer men tycker inte det finns så mycket roliga saker som prasslar, iaf inte på de affärer jag kollat.

  • mexisi­s
    Äldre 7 Apr 16:54
    CarinaB skrev 2007-04-07 16:28:54 följande:
    Bellinos bi finns bland annat på BR och jag tror även på Toys R UsFrån BR's hemsida Pris 99:50Bellino biskallra I många färger som snabbt fångar barnets uppmärksamhet. Handtaget är utformat så att det är lätt för barnet att greppa tag i. Babyleksaker  –  3 - 12 mån.
    den var ju jättefin, en sån ska devin absolut få
    Criffegirl skrev 2007-04-07 16:33:08 följande:
    mexisis: Väldans välkommen, här är vi ett glatt gäng som skriver om ALLT utan att försköna o förvränga...bara rätt ut för det mesta Thinner: "Inte sovit en hel natt på EN VECKA!!!!!" Herregud va bra du verkar ha det då....själv har jag inte sovit en hel natt i sträck på säkert 7-8 månader. Pga av foglossningen vaknade jag av värk nästan varje natt och mot slutet blev det ju en del toabesök oxå. Efter förlossningen så har vår käre Pontus inte sovit en enda hel natt, jag är vaken och matar minst 2 ggr varje natt. Ja nu förstår jag att ni undrar...-Men pappan då?!....jo han har försökt att hjälpa till men det slutade med att jag gick upp själv iaf fall. Han sover tydligen så tungt att det dröjer ALLDELES för länge innan han masat sig ur sängen och skakat till ersättningen. Vid det laget har Pontus hunnit gråta så jag legat vaken och irriterat mig ändå.Går jag upp själv hinner han aldrig ens börja gråta, jag vaknar när han börjar stöna o stånka och då går allt i en väldig fart.....upp o skaka flaska och dutta in i munnen. Tussetösen: Nu kommer boken räta ut en hel del frågetecken kan jag lova....det verkar finnas svar på det mesta
    tack, skönt att höra jag gillar absolut det där om att inte försköna eller förvränga för jag är så trött på folk som hela tiden ska överdriva om hur bäst deras barn är, sover jämt, gnäller aldrig, kryper vid två månaders ålder och går vid tre osv
    min devin kan va sååå gnällig, har aldrig sovit en hel natt och är inge vidare på att rulla från rygg till mage, men jag är superlycklig för det

    känner igen det där om att inte ha sovit en hel natt på 7-8 månader, det är samma för mig. när jag läste det du skrev om ätning på natten, foglossningar och en pappa som sover alldeles för hårt så att man tar alla nätter själv kändes det som att det kunde ha varit jag som skrivit det. skönt att man inte är ensam hihi
    det jag längtar efter allra mest det är att få en enda hel natts sömn, och att få vakna av att jag själv gör det, inte för att en liten spillevink ligger och jollrar för fullt mellan 6.00-7.30 varje morgon och är piggast i världen. men den dan kommer väl den med
  • mexisi­s
    Äldre 7 Apr 17:16
    Criffegirl skrev 2007-04-07 17:11:27 följande:
    mexisis: Ja det är nåt jag ser fram emot oxå...en hel natts sömn. Men som du skriver, vi kommer dit vi med.
    man kan ju alltid hoppas
  • mexisi­s
    Äldre 7 Apr 23:50

    devin har de senaste dagarna börjat vara väldigt besvärlig när han är trött och det är dags för honom att sova. han börjar med att va lite gnällig på ett speciellt vis så man förstår att han är trött. men när han väl börjat med sitt gnäll funkar ingenting. han vill inte äta, inte ha nappen, inte ligga i gymet, inte sitta i babysittern, inte sitta i knä och inte sova. sen skriker han som en galning i ca 20 minuter vad man än gör, och då vill han helt plötsligt äta eller ha nappen och somnar på 30 sekunder. han är hur glad och snäll som helst annars, men så fort han blir trött och vill sova blir han crazy. har nån av er varit med om samma sak? kan det va nån fas han är i?

Svar på tråden Barn födda i nov 06 !!!