• Bibob

Barn födda i nov 06 !!!

Här är en tråd för oss som fick barn i nov 06. MIn son är född den 4nov. Tanken är att man kan bolla med ideér och funderinga över våra guldklimpars utveckling , rutiner osv...=)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-02-22 13:25:51:
    Ps. Vad kul att det är så många som har barn födda i november och att så många hänger på tråden =)

• Svar på tråden Barn födda i nov 06 !!!
  • Pillis 72

Hello girls!
    Hanna har invigt sitt fina nyrenoverade rum inatt...Hon har sovit jättebra! Somnade 20.30 och sov till 03.15, ammade, sov sen till 05.15. Jag däremot har knappt fått en blund:) varit uppe och tittat på henne ett x antal ggr...Pappan har däremot sovit som en stock! Ja ja man vänjer väl sig förhoppningsvis...

• Marijjasol

Ottilia sover i vår säng och jag ammar henne till sömns så hon somnar 7 sen sover hon fram till 22 eller 23 kan bli längre sen äter hon lite och så somnar hon igen till 2 halv 3 sen sover hon igen till 5 och så lite mat å så stiger vi upp vid 7. När jag tar upp och ammar henne första gången så lägger jag henne på en kudde och sen lägger jag ner henne på kudden mellan våra kuddar och där ligger hon ombonat och skönt och vi får lite mer plats i själva sängen.

Har ni börjat med mat till era barn? Vilka tider och rutiner har ni runt det i så fall. Vi har börjat men det går lite upp och ner och jag har inte hittat ngn riktig rutin för det.

• SophiaM

Maximilian äääälskar att gunga..

Idag fick han sin fem månaders spruta, gnällde bara till lite sen var han sitt vanliga jag igen. Vägde 11 kilo exakt och var 73 cm lång..

De senatse dagarna har vi varit ute på långa härliga promenader, jag och Max. Hoppas verkligen att vädret håller i sig!
  • islandgirl

NovJenny. Du kan vara lugn! Karl var exakt likadan. Oavsett vad vi gjorde somnade han aldrig innan 23.00
    så en kväll försökte vi tidigare.. och vips...

Nu somnar han vid 21 och de senaste nätterna har han sovit utan att vakna till 05 eller 06.

jag tror verkligen att det kommer när de är mogna för det. Man får prova lite då o då och rätt som det är funkar det.

• NovJenny

islandgirl: ja, det tror jag med. Jag är så nöjd att han kan sova 9 timmar i streck jag.
    Får leva på det.

Noah 2oo61111
  • dyckan

i dag vaknade jag upp till ett panik skrik. Storebror kom inspringande i vårat sovrum och bara skrek. blev inte lugn förrens jag tog och gungade honom så som jag gjorde när han var liten, sen tyckte jag att han var lite väl varm och det visar sig att han hade feber. Sen visade det sig att lillebror oxå har feber. Så nu har jag två små hemma som har feber...
    Inte alls roligt...

• am76

gäsp gäsp vår förut så duktigt sovande bebis vaknar efter max 2 h varje natt nu. Känner mig såå sliten! Måtte det gå över snart!

• Mirremama

am76, så har vi det här också. Det är säkert nån fas de måste genom...

Stolt mamma till Albin, född 7.11.2006
  • Bibob

SOVA vad är det!!! Sebastian vaknar fortfarande och äter mitt i natten önskar att han kunde sova hela natten....

• TheSunset
    Vi trodde vi skulle förlora våran julia igår..

Igår så halkade jag med julia i våran trappJÄVEL... så hon slog i huvudet ordentligt. Illfart in till sjukan...Dom skickade henne till rönken och grejer...för både skall och ben.. Hon skrek och skrek....vi fattade ju inte va det va...sen fick vi se rönkenplåtarna att hon fått en skallfraktur.... Tror jag aldrig har gråtit så mkt i hela mitt liv. Vi fick stanna kvar över natten så dom kollade henne varje timme...Men nu mår hon rätt okej och det kommer läka av sig själv.

VA JÄVLIGT FÖRSIKTIGA NÄR NI GÅR I TRAPPOR...EN OLYCKA HÄNDER LÄTT!!!

Jag va ändå så försiktig men ändå skedde detta...Min stackars lilla julia... Nu ska jag ta min plutta...hon börjar vakna nu.

♥ Mamma till Hampus 990910 & Julia 061101 ♥
Svar på tråden Barn födda i nov 06 !!!