• Bibob

Barn födda i nov 06 !!!

Här är en tråd för oss som fick barn i nov 06. MIn son är född den 4nov. Tanken är att man kan bolla med ideér och funderinga över våra guldklimpars utveckling , rutiner osv...=)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-02-22 13:25:51:
    Ps. Vad kul att det är så många som har barn födda i november och att så många hänger på tråden =)

• Svar på tråden Barn födda i nov 06 !!!
  • tjorvisen

Syskon... Jovars, de tankarna finns ju helt klart Fast inget vi planerar utan blir det så blir det, annars inte

ღ ♥ ღ Älskade dotter! ღ ♥ ღ
  • TheSunset
    NovJenny skrev 2007-03-31 09:32:33 följande:
    The sunset: Aha, där var vi med. Fin stad. stora vågor i vattnet när vi var där dock. Kanske beror på vilken årstid...Ha så himla roligt. Är så mysigt att åka bort ett tag.
    Tack ska försöka ha riktigt skojsigt...
    ♥ Mamma till Hampus 990910 & Julia 061101 ♥
  • islandgirl

Syskon känns så himla avlägset just nu. Karl är snart 5 månader och jag börjar precis få svung på mammaskapet. Men visst skulle vi vilja ha ett syskon till honom. Men som det känns nu får Kalle nog vara ca 4 år innan det blir dags. Men vi får väl se vad som händer.

I går åt Karl sin första smakis. En tredjedels tesked potatis. Och det gick ner utan omsvep. Samma sak i dag, han smaskar och ser supernöjd ut. Men ser galet avundsjuk ut på alla som smaskar i sig betydligt roligare saker än potatis med bröstmjölk...

Oj så stora de känns när de sitter där o äter fast föda... kan inte förstå att min lille bebis snart är 5 månader!

• isasdream

Inga fler syskon planerade här heller. lilleman har ju redan storebror.

sen måste jag bara säga att som förskolelärare ( och faktiskt även som medmänniska) ser man många som skaffar barn tätt och som sedan spenderar rätt mkt tid att "klaga" på storasyskonet (som då ofta är under två år) och lämnar in detta så mkt som det bara går i förskolan så att mamma/pappa och lillesyskon ska få "lära" känna varandra. att storesyskon behöver vara med i denna utvecklingen betydligt mer än vara med i förskolan tycks gå allt för många förbi. och så blir föräldrarna förvånade över storasyskonens konstiga och förändrade beteende. sen finns det självfallet undntag och föräldrar tar hand om båda sina barn på heltid. men man ska nog tänka sig för innna man skaffar allt för tätt så att man räknar med ev "jobbighet" och inte bara på att man vill ha tätt.

• Preggi

Hej allihop!

Var länge sen nu jag hann skriva här i tråden. Det är full rulle hos oss som vanligt.

Vi har ca 16 mån mellan våra tjejer och det funkar hur bra som helst. Nu vet jag ju inget annat men jag ser bara fördelar med att ha dom såpass tätt.
    Vi har syskonplaner för framtiden men kanske om 5-6 år. Nu ska vi njuta av våra små tjejer så får vi se vad framtiden har att erbjuda.

Matilda har börjat med smakisar och hittills går det med jättebra! Annars så rullar hon runt för fullt men vill inte ligga på golvet för länge hon vill vara med istället.

Trevlig resa The sunset!

• Marijjasol

Min dotter som är 4,5 månad har börjat sova så dåligt efter kl 2, efter där så vaknar hon varannan timme om jag har tur men annars varje. Är det ngn annan som har det problemet? Tänkte om det kunde vara en tillväxtfas eller så..

• Thinner
    Marijjasol, vår lille hade en period för nån vecka sedan då det var samma som med er dotter. Tror det beror på att de blivit mer medvetna och när småtimmarna på natten kommer så drömmer de mkt och har då lätt för att vakna. Håll ut för det vänder, Hannes sover bättre nu igen
    I´m Not Afraid Of Dying, But I Am Afraid Of Losing You
  • Tussetösen

Theo har nu blivit presenterad för fåren mina.. han blev lite konfunderad över lammen (jag tog 2 lamm under armarna och höll upp så han såg dom) speciellt när dom bräkte.. men det som va ännu konstigare, det va hästen... tittade med stora ögon på den, sen oss, sen den osv osv...  

vackert väder hos er me..??

• Pillis 72

Hello girls!
    Ja Hanna sover oxå mkt oroligare nu. Innan somnade hon vid 19.30 och sov till ca. 03.00 första sovperioden. Nu somnar hon runt 21 och vaknar redan runt 24.00-01.00. Sen vaknar hon kanske ett par ggr till under natten. Har börjat ge henne gröt + tillägg på kvällen men har inte märkt nån´skillnad än...

• isasdream

Tjejer... kan lugna er med att era barn sover mkt bra. vår lucas vaknar till kanske 20 ggr per natt.. och då är det en BRA natt.

Svar på tråden Barn födda i nov 06 !!!