• Bibob

Barn födda i nov 06 !!!

Här är en tråd för oss som fick barn i nov 06. MIn son är född den 4nov. Tanken är att man kan bolla med ideér och funderinga över våra guldklimpars utveckling , rutiner osv...=)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-02-22 13:25:51:
    Ps. Vad kul att det är så många som har barn födda i november och att så många hänger på tråden =)

• Svar på tråden Barn födda i nov 06 !!!
  • Pillis 72

På 4 månaders-kontrollen i mars vägde Hanna 8,8 kg och var 65 cm... Hon följer sin egna kurva bra!

• SannaStina

Min Max vägde på 4 månaderskollen 7200 g och var då 68 cm lång. Om en vecka gör vi 5 månaderskollen och jag räknar väl med att han är rätt nära 8 kg då. Kanske förbi till och med.

Idag har han vaknat med en skrällig hosta. Ingen feber eller förkylning utan bara hosta. Hoppas det inte blir något mer för det verkar vara jobbigt med snorig unge som skall ammas...

Är det någon mer som har ett barn som inte vänder sig mage-rygg eller rygg-mage ännu. Max har gjort det för några veckor sedan men inte sista tiden och aldrig medvetet utan oftast som ren tur när han kränkt runt på golvet.
    Han har dock börjat dra benen under sig som om han tränade på att krypa.

Mamma till Max 061104
  • Olle i Alingsås

Hej! På 4 månaders kollen vägde Clara 7170 kg och 68 cm lång. Viktkurvan börjar dock plana ut lite men är fortfarande i överkant. Allt är som det ska.
    Bibob: Vadå, lite under kurvan??? 7.5 kg är väl normalt??!!

• Olle i Alingsås

Clara kan vända sig på mage bara när ingen ser :) annars gör hon inget försök.

• mexisis

hej hej, hakar gärna på här om det är ok
    min son devin är född 15 nov 06. ska sätta mig och läsa igenom tråden ikväll

• mexisis
    SannaStina skrev 2007-04-03 15:38:10 följande:
    Min Max vägde på 4 månaderskollen 7200 g och var då 68 cm lång. Om en vecka gör vi 5 månaderskollen och jag räknar väl med att han är rätt nära 8 kg då. Kanske förbi till och med. Idag har han vaknat med en skrällig hosta. Ingen feber eller förkylning utan bara hosta. Hoppas det inte blir något mer för det verkar vara jobbigt med snorig unge som skall ammas...Är det någon mer som har ett barn som inte vänder sig mage-rygg eller rygg-mage ännu. Max har gjort det för några veckor sedan men inte sista tiden och aldrig medvetet utan oftast som ren tur när han kränkt runt på golvet.Han har dock börjat dra benen under sig som om han tränade på att krypa. Mamma till Max 061104
    va skönt att höra att min devin inte är ensam, tycker alla barn i samma ålder verkar vända sig åt båda hållen. devin vände sig från mage till rygg för ett par veckor sen, flera gånger på en dag, men sen har han bara gjort det typ en gång i veckan. från rygg till mage har han bara gjort två gånger. en gång för två veckor sen och så förra torsdagen.
  • SannaStina

Ok då verkar Max vara i fas med flera av er andras barn! Skönt veta.

Han har blivit mer hostig och låter lite mer förkyld ikväll. Ni som haft förkyld spädis - är det någon som gett koksalt eller bröstmjölk i näsan mot täppa?

Hur har ni applicerat det? Blött en topz och "penslat", droppat/sprutat in i näsan eller på annat sätt??

Mamma till Max 061104
  • Marijjasol

Ottilia vägde 6,5 vid 4 månader och några dagar och var 66 lång. Hon var stor nr hon föddes men har nu gått ner till normalkurvan. Så hon går inte upp så mycket som bvc sköterskan skulle önska och det har gett mig mycket ångest.

Tror inte hon får för lite mat för det är full aktivitet på henne och hon rullar från rygg till mage varje gång man lägger ner henne och försöker få upp benen under sig men överkroppen hänger inte med riktigt.

Svar på tråden Barn födda i nov 06 !!!