• Bibob

Barn födda i nov 06 !!!

Här är en tråd för oss som fick barn i nov 06. MIn son är född den 4nov. Tanken är att man kan bolla med ideér och funderinga över våra guldklimpars utveckling , rutiner osv...=)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-02-22 13:25:51:
    Ps. Vad kul att det är så många som har barn födda i november och att så många hänger på tråden =)

• Svar på tråden Barn födda i nov 06 !!!
  • TheCoopers
    Criffegirl :

Hahhaha snabbt går det - men inte såååå snabbt Flört Äsch jag har inte brytt mig så mkt om vad BVC säger faktiskt ..men min lilltjej har inte varit så stark i ryggen så jag har velat vänta lite .

Min stora tjej gick i gåstolen tidigt - men hon kröp aldrig - började gå på en gång ... tror du att det kan påverka ??
    Mark Levengood 4 President
  • Criffegirl
    TheCoopers skrev 2007-04-19 20:54:44 följande:
    Criffegirl :Hahhaha snabbt går det - men inte såååå snabbt  Äsch jag har inte brytt mig så mkt om vad BVC säger faktiskt ..men min lilltjej har inte varit så stark i ryggen så jag har velat vänta lite .Min stora tjej gick i gåstolen tidigt - men hon kröp aldrig - började gå på en gång ... tror du att det kan påverka ??

Ja det tror jag...Pontus vill INTE ligga på magen och har aldrig gillat det. Jag är ganska säker på att han inte kommer krypa på alla fyra utan hasa sig fram på rumpan istället, om han förflyttar sig innan han går. Det gjorde hans kusin och han är precis som vilken 2 åring som helst nu

• TheCoopers

Criffegirl :

Min dotter hasade sig också fram ...eller gick baklänges i gåstolen :) aldrig framåt ... sen började hon gå vid 10 mån ungefär... från ingenstans ..

• islandgirl

Inga tänder hos Karl heller trots flera månader av otroligt mycket dregel och händer i munnen.

Vet inte om det varit vädret i dag men Kalle har sovit jättemycket och nu slocknade han när jag lade honom vid 20.00. Måtte man inte få sona för det i natt...

• Criffegirl
    islandgirl skrev 2007-04-19 21:10:05 följande:
    Inga tänder hos Karl heller trots flera månader av otroligt mycket dregel och händer i munnen.Vet inte om det varit vädret i dag men Kalle har sovit jättemycket och nu slocknade han när jag lade honom vid 20.00. Måtte man inte få sona för det i natt...
    Pontus har varit jättetrött idag och jag misstänkte oxå väderomslaget. Själv så vaknade jag med huvudvärk och har haft det hela dagen
  • islandgirl

tror också på väderomslaget. lade mig ner bredvik Kalle en stund och knölsov bort 1,5 timme. underbart

• TheCoopers

Jag har också haft ont i huvudet hela dagen och kännt mig seeeeg ...

Förresten ...attackerar era sötisar er också med pussar ? :) Adele pussas och drar mig i kinderna och/eller håret samtidigt . Liksom suger sig fast Skrattande

• mexisis
    Criffegirl skrev 2007-04-19 20:52:54 följande:
    Var inte så rädda för gåstolen. Pontus har gått i sin i snart 2 månader och han älskar det...se på min bild Ryggen tar inte skada, det har jag läst om på internet. Min BVC-sköterska gnällde ju lite då, det gör ju dom om allt nästan. Hon menar på att om de går i gåstolen så går det för fort så de inte hinner ta in alla intryck?! Hon har säkert en poäng där, men det går ju inte sååå fort. Hur är det då när man bär omkring på dem när man själv går??? Det går ju ännu fortare.
    vi ville köpa gåstol tidigare, men pga devin fick sån där torticollis så tyckte hans sjukgymnast att vi skulle vänta tills han var lika stark i på båda sidorna i nacken, annars fanns det risk att han belastade den starkare sidan för mycket och den svagare blev ännu svagare. men nu är det bra med halsmusklerna och hon tyckte att han var hur stark och stabil som helst i både rygg och nacke
    TheCoopers skrev 2007-04-19 20:52:54 följande:
    äsch bilden syns inte va ? Hittade en på en utländsk hemsida men där ser du hur den ser ut - www.babyboardrent.nl/catalog/product_info.php...
    shit vilken cool och då slipper man ju en sån som hänger i taket. en sån vill jag köpa till devin med ju
    världens vigaste man kröp in i arslet och försvann
  • islandgirl

FamCooper: japp Kalle attackpussas för fullt. Gärna med helt öppen mun.

• Mirremama

Det är jätteintressant vad stor skillnad det är det där med olika rekommendationer hit och dit, vår föräldragrupp hade besök av en fysioterapeut som absolut avrådde från att använda vare sig gåstol eller hoppgunga, och från att låta bebisen sitta innan den klarar att sitta på egen hand. Orsaken till att hon avrådde från dessa saker var tydligen att trycket på ryggraden blir för stort. Men jag vet inte jag, känner många glada barn som fått hoppa i hoppgunga och inte verkar de ha tagit skada av det

Stolt mamma till Albin, född 7.11.2006
Svar på tråden Barn födda i nov 06 !!!