Inlägg från: Olle i Alingsås |Visa alla inlägg
  • Olle i Alingsås

Barn födda i nov 06 !!!

Hej Var ute på promenad igår och det var första gången somClara protesterade av att ligga ner.Fick sätta henne upp mot kanten och där satt hon länge och njöt i solen. Hon är också 68 cm lång men får plats i liggvagnen. Funderar på att byta snart om hon fortsätter att vilja sitta upp.

Måste köpa en barnstol också då hon inte vill sitta i babysitter nu utan vill sitta vid bordet med oss.

• Olle i Alingsås

Hej! Clara somnade kl 19.30 igår och sov till 23 sen somna hon om och sov till 2 och sedan var det dags för mat igen. Hon har börjat äta mer på natten nu. Puh! Sedan sov hon till 6 och till slut till 7.30.

har fått sluta med våtservetter då hon har fått svamp troligen av dem.

Dreglar också väldigt mycket och ska ha allt i munnen. Tänder snart??

• Olle i Alingsås

The sunset: Usch vad hemskt. Tur att det är bättre. Jag förstår dig om du känner dig som en dålig mamma. Här om dagen gjorde jag något liknande. Jag snubblar ofta på min fötter ( har mycket obalans i mina vrister) och välte vagnen litegrann, som tur är sov hon vidare men man känner sig så hemsk.

Pillis72. Min lilla dotter har oxå börjat äta oftare på natten inatt åt hon två ggr rejält. Har nu börjat med lite smakisar av gröt på kvällen för att kunna öka det sedan och hoppas att hon kan sova bättre med lite gröt i magen oxå.

• Olle i Alingsås

Hej! På 4 månaders kollen vägde Clara 7170 kg och 68 cm lång. Viktkurvan börjar dock plana ut lite men är fortfarande i överkant. Allt är som det ska.
    Bibob: Vadå, lite under kurvan??? 7.5 kg är väl normalt??!!

• Olle i Alingsås

Clara kan vända sig på mage bara när ingen ser :) annars gör hon inget försök.

• Olle i Alingsås

GLAD PÅSK till alla från Malin och Clara.

Ska pröva med lite mjölkersättning utöver bröstmjölken ikväll så kanske hon sover bättre.

• Olle i Alingsås

Jag känner igen det litegrann. När Clara blir trött och det kan gå bara på några sekunder så gnäller hon och vill ingenting. Då sätter jag mig och vyssjar henne liggandes på armen och sjunger olika lugna sånger då somnar hon oftast väldigt fort eller så kan det ta lång tid men hon somnar. Ibland sover hon 30 minuter och ibland flera timmar. Så jag kan inte planera något.

• Olle i Alingsås

Hej! Clara är vaken en till två timmar och sover från 20 minuter till två timmar på dagen. Äter var tredje timme. Försöker introducera nappflaskan med vatten men hon fattar inte riktigt än hur man gör. Äter smakis vid tolv och grötsmakis vid 18 somnar allt från 19.30 till 21 för natten men vaknar fortfarande var tredje till femte timme och vill ha matså det kan bli upptill två måltider per natt och vaknar kl 7 på morgonen.

Hon kräver också uppmärksamhet till 100% när hon är vaken så det blir mycket sång, sagor, lek i babygym och matta eller bara sitta i knät och prata. Brukar också vara ute en till två timmar och gå.

• Olle i Alingsås

Mirremama: Känner igen mig i er nattningrutin,förutom att jag vyssar henne i min famn tills hon somnar och sedan kan jag lägga henne i sin säng men går det inte så får jag lägga mig bredvid henne så hon somnar och sedan flytta över henne. Jag vet inte men jag kanske lägger henne alldeles för sent för hon är vråltrött och skriker hysterisk varenda gång dag som natt innan hon somnar.

Jag tar alltid osaltat smör och kokvattnet när jag gör puréer. Idag skulle jag göra morot men kokade den alldeles för kort för den gick inte sönder så lätt. Får nog slänga den. Annars tycker jag det är lättare att göra puréer än att köpa för tillfället.

• Olle i Alingsås

Clara måste man charma riktigt ordentligt och kittla och busa med henne för att hon ska skratta. Hon har skrattat och gör det ibland men nu var det länge sedan. Nu ler hon bara.

• Olle i Alingsås

Clara behöver äta i alla flesta fall en ggr per natt och hon brukar somna mellan 20-21 och vakna mellan 6- 7 på morgonen för dagens första mål bröstmjölk. Får smakis kl 12-13 och gröt till kvällen, vanlig havrgryn och banan som jag mixar. Jättegott.

• Olle i Alingsås

hej! det var ett tag sedan. Ville bara säga att Clara vänder sig och rulla runt ett helt varv nu. Helt plötsligt kan hon ligga utanför filten. Det är så kul nu. Igår kunde hon sitta en kort stund för första gången själv. HAr kommit på att hon vill somna själv i sin säng.

Trevlig helg.

• Olle i Alingsås

Hej! ser att ni pratar spiraler. jag funderar oxå på en men vet inte vilken jag sk avälja då jag reagerar negativt på hormoner och blöder i normala fall mycket. Skulle vilja testa hormonspiralen om det är så att man får pengarna tillbaka om det inte går bra. annan fråga är det obehagligt och smärtsamt själva införandet?

Jag har heller inte fått min mens än. Puh för det! Den kan gott vänta ett tag till.

Clara är 6 månader på söndag och hon rullar och rullar nu, så dammet flyger dags att städa oftare märker jag för hon blir lite dammig. "ler"

Svar på tråden Barn födda i nov 06 !!!