Inlägg från: molly7272 |Visa alla inlägg
  • molly7272

Barn födda i nov 06 !!!

SannaStina....skrev nog lite för snabbt igår...Alex knölade när han sov i famnen.
    Det är jag som har atros...haft det flréra år, men nte fått papper på de:S bara en läkare som konstaterade det & sen hände inget mer.

Fått reda på lite om ev orsak till varför Alex har sånt temperament, att det mesta är jobigt för han.
    Kontaktade sjukupplysningen igår om hans hosta & att han hade svårt att äta. De tyckte vi skulle testa ge han koksalt i näsan om han var lite snuvig & hostan bara ge dryck.
    Testade med näsan idag & vart mycket ättare att äta & ligga på rygg, gick t.o.m bra att byta blöja & klä på han
    Han har hela tiden varit lite "täppt" när han skrikit/gråtig, haft svårt ligga på rygg & knölig att äta, s antagligen är det något i vägen i näsan. Ringde idag igen, men de behövde inte kolla direkt, utan vi ska fortsätta mrd näsdroppar & ringa bvc på måndag så näsan får kollas upp.
    Nu sover han jtte lugnt i min famn lugnare än på länge & hörs det är lättare

• molly7272

NovJenny:
    Hur är eran son i näsan?
    Läste att han är trång i gångarna.
    Ringde bvc idag om sonens nästäppa & hon sa(utan att vi ens var dit) att han var trång i gångarna.

Han har varit små snuvig & knölig att äta länge & vart värre nu när han var förkyld förra helgen.
    Testat kok-salt-droppar & de funkar så han är bättre nu iallafall.

• molly7272

NovJenny: ja det funderade jag med hur hon kunde veta det.
    Ho verkar "bara" påläst & duktig p vägnng & mätning & att hålla föräldragrupper, ta vaccinatiom b.l.a.....sjukupplysningen sa i helgen att vi skulle ta kontakt med bvc idag.
    Men man blir ju inte klok på den människan där.
    Tycker inte det ser så trångt ut på Alex inne i näsan...har misstänkt ev om det setat kvar sen nyår då han var förkyld eller om polyperna tar för stor plats.
    Det var sambon som pratade med bvc imorse så jag fick vila

Låter nästan som att man ska på sjukupplysningen igen *suck* men avvaktar till imorrn eftersom att det är bättre nu iallafall.

• molly7272

NovJenny
    han har varit kinkig & äta sen nyår ungefär, trode det varit magen, men visade sig vara näsan.
    Ska hålla lite koll nu på hur han är de närmaste dagarna, han får upp snor med koksaltet...spyr väldigt sällan

• molly7272

Hur är Näsfrida att använda???
    Bara testat nässugen & gillar inte den, är sånt kraftigt sug i den så den blir nästan otäck. Mina andra barn gillade inte den alls.

• molly7272

Kanske skulle testa den
    Sugen de har på apoteket får vara.

• molly7272

Criffegirl....låter precis som för Alex...han har varit knölig med att äta så länge jag kan komma ihåg. Han hade kolik innan, så trodde et berodde på det, men magen är okej nu.
    Han har lite hosta kvar nu sen förkylningen, men inte mycket & han har alltid "snarkat"
    Ska på läkarkoll först 14 april så ska försöka med upplysningen vad de säger, bvc har vi inget förtroende för rikttigt.
    Vad gjorde ni åt det innan han vart opererad?
    Tänkte om det går att underlätta mer så det går att äta, utan koksalt-dropprna kan Alexinte äta alls med ersättningen & min mjölk är för tunn så ammar bara nattetid.
    Fått dropparna nui 4 dar, men ingen förändring alls, de hjälper bara till så han får ut lite & kan äta bättre, men syns han vill ha mer men klarar inte riktigt av det & äter med ca 2 timmar mellan & nu bara ersättning & bröstt. Gjort uppehåöö med smakisar.

• molly7272

Ja man ska ju helst vara läkare själv idag för att få riktig hjälp
    Därför man söker så mycket info som möjligt på egen hand så man kan tala om för de vad de ska kolla efter.
    Jag är dock "bara" USKA men bvc sköterskan har sagt oxå en gång attt "du som jobbat på barnavd ska väl veta" *suck* Hon har mer utbildning än vad jag har iallafall & det var då Alex hade kolik som jag behövde lite råd av henne.

Ammningen funkar rätt bra iallafall, men då ligger han mage mot mage på mig & verkar som att det nu är mest som tröst han vill ha röstet & tuttar halva nätterna ännu, med många pauser & lite krångel.
    Flaskan är kanon jobbigt att ta, men går ibland med lite truga & krångel & nu har han själv börjat med att ha ett finger i munnen bredvid nappen, som att det skulle hjälpa lite
    Smakisarna gick knappt alls vissa ggr & vissa ggr rätt bra, han vill ju så gärna ha de oxå, så jag gjorde ett uppehåll så att han inte blir rädd för att äta.

Tack såväldigt mycket för hjälpen, har fått lite mer "kött på benen" nu iallafall & verkar troligt att det kan vara polyperna eller i bästa fall en envis snuva.
    Men han verkar frisk i övrgt så det var nog kanske extra jobbigt då han vart förkyld.

• molly7272

Sambon har jagat sjukupplysningen idag från jobbet eftersom att jag har ont om tid att sitta & jaga dem ensam med Alex.
    De tyckte vi skulle åka in nu idag & kolla...man blir ju lite nevig då. Han "snarkar" & gör vissa korta uppehåll ibland med andning för att det låter som något sitter ivägen. Men varit så länge.
    tror inte att det är någon fara jag då, men kanske bättre att kolla iallafall.
    Talar om sen hur det gick iallafall.
    Trist att behöva väcka han nu när han somnade så bra idag :S

• molly7272

ja synd at väcka upp han bara
    han somnade sååå bra idag.

Svar på tråden Barn födda i nov 06 !!!