• Bibob

Barn födda i nov 06 !!!

Här är en tråd för oss som fick barn i nov 06. MIn son är född den 4nov. Tanken är att man kan bolla med ideér och funderinga över våra guldklimpars utveckling , rutiner osv...=)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-02-22 13:25:51:
    Ps. Vad kul att det är så många som har barn födda i november och att så många hänger på tråden =)

• Svar på tråden Barn födda i nov 06 !!!
  • Criffegirl
    Thinner:

En snäll tonåring, JA TACK!!

Jag har en snäll son som blir tonåring i december, ska bli spännande att se hur det blir om nåt år.....Förvånad

Oki, då va jag inte ensam om att misslyckas med "tickern" då...
  • Angelseye

God morgon gott folk, hoppas allt varit lugnt.
    Signe har precis somnat om nu efter en portion gröt nu på morgonen, hon vart riktigt trött efter de :)

Igår va vi på kyrkis för första gången o de va riktigt kul, Signe tyckte verkligen om dom andra barnen :) Roligt o se hur hon reagerar inför andra.
    Så nu blir de kyrkis varje onsdag.

• Thinner
    The Sunset, man ska inte lägga in den där länken i pres-fönstret(där man skriver sin pres och så) och trycka på spara utan man ska klicka in länken rakt in i pres-fönstret?
    Och Faller Som En Tår, Blir Jag Utan Dina Andetag
  • islandgirl

Godmorgon, sitter här med Karl i knät. Han älskar att slå o trycka på tagentbordet, blir väl datanerd som sin mamma
    I går somnade han vid 21.30 o sov till 04.00 somnade om o upp vid 7.30 en ganska typisk dag.
    I dag blir det lugnt. En promenad o sedan packa för vi skall åka hem två veckor till familjen nere på ön. Skall bli underbart att träffa Mormor,Morfar, Morbröder m familj. Usch jag önskar det inte vore så långt till dem! Ngn mer som har långt till sina nära o kära? Det är duktigt tungt att inte ha dem nära när man har en liten, vill så gärna att de skall få en nära relation o få se alla hans framsteg. Men vi ses ganska ofta ändå.

• molly7272

morrn...skönt med de som sover på nätterna
    Alex ska ligga bredvid mig eller på mig mage ännu & tutta halva nätterna. Får ersättning vid 21-tiden sen somnar runt 22-tiden vanligtvis. Sen vaknar runt 28-tiden & ska ammas...sen är det me ca 2 timmar mellan hela natten.
    Funderar på om det aldrig ska vända så han iallafall sover 6 timmar i stöten.
    Någon som har bra tips?

• madde84b

Här har man oxå en fruktansvärt snäll bebis, gråter typ aldrig och är glad som en sol när hon vaknar Har varit så sen hon föddes

Sover gör hon bra oxå, somnar 21 och vill ha mat någonstans mellan 5-7, sen så somnar hon till 09-09.30. Är dessutom så duktig och sover själv, började lägga henne i sin egen säng förra veckan och det gick hur bra som helst.

Kanske "plåster på såren" för att jag hade jobbig graviditet (svår foglossning) haha

• molly7272

SannaStina ....ja jag har visst missat en hel del här nu *S* inte haft så mycket tid med en liten aktiv Alex som dessutom ska sova i famnen
    Man har inte mycket tid över.
    Nu är jag sjuk själv & sambon hemma, så in en snabbis nu & kollar igenom lite.
    Ska ta & vila lite & kolla in igen senare.

• islandgirl

Molly7272 tror att det kommer ge med sig. Karl är väldigt upp o ner. Han varvar de underbara nätterna med riktiga mardrömsnätter! Ammar du varje gång han vaknar? Jag gjorde det förut men har börjat att ge honom nappen, bädda om honom, klappa o pussa honom gonatt o ge honom snuttisen igen så han får somna om. Det har funkat. Givetvis ger jag honom mat om han verkar hungrig eller att det har gått ett par timmar.

• Elina mamman

thinner: min tindra har typ samma rutiner.. ;)

Svar på tråden Barn födda i nov 06 !!!