• Bibob

Barn födda i nov 06 !!!

Här är en tråd för oss som fick barn i nov 06. MIn son är född den 4nov. Tanken är att man kan bolla med ideér och funderinga över våra guldklimpars utveckling , rutiner osv...=)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-02-22 13:25:51:
    Ps. Vad kul att det är så många som har barn födda i november och att så många hänger på tråden =)

• Svar på tråden Barn födda i nov 06 !!!
  • Mirremama

NovJenny: låter jobbigt att man måste hålla för andra näsborren! Vi har köpt vår på apoteket och tycker att den funkar helt okej när man väl får den att hållas på plats.

Stolt mamma till Albin, född 7.11.2006
  • am76

Mm nässugen är inte populär förstås men det är ju snabbt klart. Visst blir även Tea oftast ledsen bara hon ser slangen men eferåt är hon otroligt glad så det är ju snabbt över och värt de sekunderna det tar. I början behövdes vi oxå vara två men nu gå det snabbt att göra det själv. Har sån "näsfrida" men har en gång i brist på annat använt ett vanligt sugrör,,, det gick det med. Jämför jag med koksalt är saltet värre, svårt att få in i näsan och en ännu ledsnare bebis.

• Thinner

Kikar in snabbt å önskar TREVLIG HELGSkrattande

Nu ska vi dippa grönsaker här och dricka kall öl, sedan vet man inte vad som händer när Hannes somnat *hehe*Räcka ut tungan

Kan meddela att smakisen utav gröt var en succé, han smaska i sig de teskedarna han fick i ett naffsGladGlad

Kram!

Och Faller Som En Tår, Blir Jag Utan Dina Andetag
  • Mill06

Thinner- låter mkt mysigt!! Flört 

Trevlig helg tbaks! Å till er andra med!!!

• Elina mamman

när tindra fick rs o hade sjut mycket slem i näsa o hals.. så fick vi tipset att ta mycket koksaltvatten och ha i nösan.. det är inget farligt alls att ha mycket, utan det sköljer näsan o allt sånt.. det gr ju på en sekund om man har en lite spruta att spruta in det i näsan med.. o efter de kan de andas bra.. kan ju hänga att de sväljer slemmet o snoret o då kräks de oftast upp det.

• Tussetösen

goddag...
    sitter och har en liten paus framför datorn nu... gårdagen blev låååång... va på kalas hos min morbror, min sida av släkten fick träffa Theo för första gången...
    sen blev det svärisarna.... f*n va jag kan bli trött på min svärfar... dom tjatar hela tiden om att dom ska passa theo och han kan sova där över natten osv osv...
    och igår blev han sur för att pojken inte skulle sova när han ville leka med honom... det e ju inte länge dom får träffa dom... (jag kokade av ilska)
    sen efter 2 timmar försök till nattning så fick då svärfar natta theo på vissa vilkor, inte ta upp honom och inte busa.... men jag hann inte ut ur rummet fören jag hör dom busa... han fortsatte intala oss om att theo inte va trött... sen gick min svägerska in till honom, 2 sekunder efter det somnade theo....
    f*n va arg jag blev och fick säjja till honom...
    ja.. sen kom vi hem så fick jag smaka på sambons smirnoff ice... mmm.. underbara 2 klunkar..

• Tussetösen

menade såklart att svärfar inte ville att theo skulle sova när vi väl va därnere.. han ville ju leka med pågen... det e ju inte ofta dom får träffa honom.... 

• dyckan

Nu har Martin sovit i över 2 timmar på mage. han verkar tycka om att sova på magen, men hatar när jag lägger honom på magen annars...
    Hoppas att ni andra mammor har det bra...

• am76

Thinner > Gud så gott med öl. Har varit utan det nu i 13 månader. Inte testat sån alkoholfri men börjar bli bra sugen!

Svar på tråden Barn födda i nov 06 !!!