• Bibob

Barn födda i nov 06 !!!

Här är en tråd för oss som fick barn i nov 06. MIn son är född den 4nov. Tanken är att man kan bolla med ideér och funderinga över våra guldklimpars utveckling , rutiner osv...=)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-02-22 13:25:51:
    Ps. Vad kul att det är så många som har barn födda i november och att så många hänger på tråden =)

• Svar på tråden Barn födda i nov 06 !!!
  • BusBelle

Känner igen det där med att inte sova något vidare.. Leon vaknar med 1.5-2 timmar mellanrum under natten... Först sover han kanske 4 timmar då han precis somnar men sen är det bara upp å ner i sängen... Å på dagen sover han bara små stunder.. Förstår inte att han är så pigg som han är? =S

• Thinner

Hannes somnar efter maten klockan 2000 utan problem och sover sedan jättegott fram till midnatt-0100 ungefär och sen kör det igång, jag vet inte hur mkt vaken han är men det är ett himla levande i spjälsängen, vi får vända å vrida på honom, försöka med nappen, klappa i rumpan osv osv....Han stånkar runt som en lite gris. Häromnatten ville han ha mat klockan 0200, har inte hänt sedan han var nyfödd!

Och Faller Som En Tår, Blir Jag Utan Dina Andetag
  • Sångerskan

Det gick bra med lille Jack...fick ventoline.
    Ingen fara med andra ord :D

• isasdream

Busbelle: precis så där gör Lucas (4,5 månader) oxå om nätterna.. men kan ibland behöva "tillsyn" en gång i haltimmen hela natten. sover som bäst 2-4 timmar efter det att han somnat för natten. (han tappar tutten och vaknar om man ej ger den till honom)
    kan däremot sova upp till 2-3 timmar stöten om dagen även om det är vanligast med 1 timme.

skönt att flera har barn som sover ryckigt om nätterna. Lucas somnar ofta vid 20-21 tiden och det är morgon mellan 5.30-6 tiden som vanligast. ( men stökar som sagt hela nätterna även om han inte riktigt vaknar till. vi vuxna däremot får rätt kasst med sömn.)

• tessicka
    Sångerskan skrev 2007-03-21 11:09:46 följande:
    Önska mig lycka till..för nu ska jag iväg med min lillpojke som troligen har fått lunginflammation.Febrig som attan och hostar tills han tappar andan.Somnade runt 12 inatt och hann vakna 14 (!) gånger innan han gav upp sovandet kl 6 imorse :/Kommer in sen o talar om hur det gick...*jätteorolig*/Gina
    vi var med våran dotter på sjukhus för att hon var uttorkad och då upptäckte dom samtidigt att hon hade dubbelsidig lunginflammation. vet hur du känner dig just nu. lycka till!
  • Mirremama

Vad duktig hon är! Albin hålls sittande en liten stund, men sen tippar han åt sidan

Stolt mamma till Albin, född 7.11.2006
  • TheSunset
    Mirremama skrev 2007-03-21 15:34:51 följande:
    Vad duktig hon är! Albin hålls sittande en liten stund, men sen tippar han åt sidan Stolt mamma till Albin, född 7.11.2006
    Jag satte henne på golvet idag för att testa...och där satt hon sen... När hon lutar för långt bak så faller hon juh...men så duktig mammas tjej...Nu märks det att dom börjar bli stora..
    ♥ Mamma till Hampus 990910 & Julia 061101 ♥
  • am76

Idag har Tea vänt från rygg till mage 2 ggr men inte lyckats vända tillbaka .

• molly7272

Vad stoly hon såg ut när hon kunde sitta själv

Ja här sovs det oxå bara med 1-2 timmar åt gången på natten, sen tutta. Äter inte så mycket, mest tröst.

Svar på tråden Barn födda i nov 06 !!!