• Zawadi

    Vi som vill ha syskon till våra änglar men måste vänta, tråd 3

    För oss som längtar efter syskon till vår ängel men som av olika anledningar inte försöker än. Här kan vi prata av oss!

  • Svar på tråden Vi som vill ha syskon till våra änglar men måste vänta, tråd 3
  • Zawadi

    Hej på er!
    Finns det någon fler väntare här tro?

    Jag har haft fullt sjå med att försöka klara av heltidsstudier på sistone, FL har fått ligga åt sidan. Men jag finns här! Och vänta, det lär jag få göra minst ett år till.

  • stolt änglamamma

    Hej på er!

    Har nog vart inne på en gamal tråd av denna sort, men nu är jag här...

    Vi fick en liten ängel i september förra året, och väntar lite med att försöka ge honom ett syskon. Föst väntade vi för att vi inte fick bli gravida då jag fått vaccin mot röda hund, och då itne fick bli gravid på tre månader. Nu väntar vi för att jag helt enkelt inte fixar ett minus... Jag känner att jag är så ostabil, vågar inte försöka för jag skulle bli knäckt av att inte bli gravid... Låter det helt knasigt eller kan ni förstå?? Min man förstår till viss del, men inte riktigt. Men sen är det ju inte han som står för värsta väntan heller...

    Hoppas kunna hänga med i denna tråden!

    kram på er

  • Zawadi

    Välkommen hit
    Beklagar förlusten

    Det låter inte alls knasigt. Det låter sunt. Ibland måste man lyssna på sig själv och stanna upp och hämta styrka innan man tar nästa steg, så att man inte ramlar så fort det blir lite ojämnt.

    Jag känner mig också ganska instabil. Kan inte tackla svårigheter/problem särskilt bra. Men jag mår åtminstone mycket bättre än i höstas, det är jag glad för, att det går åt rätt håll.

    Kram!

  • stolt änglamamma

    Zawadi - har just varit inne och läst om erat Pyret! Det finns ingen rättvisa!

    Jag känner också att det går åt rätt håll, absolut! Skönt det, har dock en liten väg kvar att gå till jag känner att jag vågar ge mig in i att vad det innebät igen...

    ha en bra kväll, kramkram

  • daisybi

    Zawadi: tack för att du ny startade tråden
    Och hej på dig stålta ängelmamma låter inte konstigt alla för står dig.

    Här känns de melakoliskt. Två mf efter Liam som fyller snart 1 år. Nu har dom på börjat en utredning vaför jag inte har ett levande barn vi min sida. Känns obehagligt att vänta på genomspolningen av livmodern. Och mentalt vill jag inte göra det. Men måste. För att undan röja alla hinnder varför?

    Nu känns det som vi är i väntans tider för att ha lust och ork till att fortsätta med bäbbis verkstan. Har börjat ett nytt jobb och köpt ett hus som jag försöker lägga all min tankeverksamhet på. Försöker lura hjärtat att det är bra att ta det lugnt med bäbbis. men vem lurar jag igentligen. Ingen annan än mig själv.

    fy jag vet inte vad jag befinner mig nu när det gäller sysskon till liam vill så mycket men vill inte bli besviken om det inte går. Känns som jag är i limbo. Hälst av allt vill jag sova i 3 år och vakna upp med bäbbis o allt.

    Hoppas ni annas mår bra

  • ivarssons

    Hej tjejer.
    Lägger till..

    Zawadi:Skönt med ny väntan tråd. Har saknat den.

    Daisy: Har tänkt på dig mycket gumman. Det är så tråkigt att det ska behöva hända. Att man inte kan få gå vidare. Du gör nog rätt som försöker tänka på annat. Kul med ert nya hus och ditt nya jobb. Men ändå finns tankarna där. Bebistankarna.
    Försöker också lägga tankarna på annat, jobbar mkt!! Och såklart planerar jag husrenoveringar fast det är typ ett år innan vi ska flytta dit. Måste göra det annars blir jag helt knäpp.

    Ego:Nu är det inte så långt kvar tills vi ska börja försöka igen. Kanske två månader. Det känns ändå som en hel evighet. Saknaden är så stor och man blir helt depp av den eviga väntan.
    Hoppas vi kan peppa varandra genom våra väntans tider.

    Cent:Hoppas du mår bra! Kram.

    Stolt änglamamma:Kram till dig också.

  • daisybi

    Ivarsson: tack för tanken. Men får i bland häng upp sitt vi på annat för anns blir man tokig. Kul med ert hus. Själv målar jag förtillfälligt bröstpanel. Ett plus i kanten för om jag hade varit gravid skulle jag inte kunna måla med den färgen.

    Cent: kramar till dig . Hur mår du?

    I dag fick jag en remiss till medicin om hormon och sköldkötelprover. Ska in och ta dom på måndag och träffa läkare den 5:e.

    kramizar em

  • Nina svalan

    Vi förlorade våran son i v 24 förra sommaren, blev gravid och trodde jag var i v 11, men det visar sig att fostret hade dött redan i v 7... så nu väntar jag på att kroppen ska stöta ut detta för att sedan få läka. Men det finns många sår att läka i själen oxå...

    Tusen kramar till er alla som kämpar!

  • daisybi

    sexitro: Hej jag får beklaga er förluster. Fy det är orättvist Att man helatiden måste kämpa. Krmar om dig finns här

Svar på tråden Vi som vill ha syskon till våra änglar men måste vänta, tråd 3