Inlägg från: Spindelskratt |Visa alla inlägg
  • Spindelskratt

Bromölla del III

Pussel: Jag tänkte gå dit imorse men så tänkte jag att det blev nog för mkt för Loke med öppna dagen efter vi kommit hem.

Var ska ni fotograferas?

Ska vi boka onsdag f.m som vanligt?

Vet ni jag har gått till kvantum o handlat o gått hem igen, och fy bubblan vad varmt det var, ritkigt stilla ute ju. Loke slet av sig sina strumpor på hemvägen o luftade tårna

Någon av er som vet var jag får tag i pappersblommor i samma färg, har tänkt ha det på vår inbjudan

• Spindelskratt

Pussel: OJ! det lät ju skoj! Får väl kolla upp det mer på onsdag på öppna

• Spindelskratt

Jessica: Hoppla så sjuk han var då

Pussel: Vi ses i morgon

Fråga: Någon som vet ett bra gratis ftp: program. Det jag har nu total commander strular alltid tycker jag *trött på det*

• Spindelskratt

mia: Okej, googlar jag på det namnet då ?

Försökte mig på frontpage ftp program.. HAHA, säger jag bara funkar inte alls som jag tänkt mig eller så fattar jag inte hur man gör Fundersam

Gällande AF så börjar jag bli nervös för att ta kontakt med dem igen efter föräldrardagarna. Loke är ju satt på förskola 1 oktober. Och jag har bara 80dg kvar efter det, o hur fort går inte de dagarna. Vill verkligen inte hamna på praktik, har gjort det förr o jag blev så utnyttjad o kränkt på arbetsplatsen så jag får magsår bara jag tänker på det.

Frågan är ju hur svårt det är att få jobb i dessa trakterna, Malmö var det ju skitsvårt.
    Nåja, långt till oktober eller *not*

Jessica: Du är verkligen duktig som bakar o fyller frysen åt oss. Tar gärna en eller två sådana fralla på lördag. Har ju satt mig på diet nu

• Spindelskratt

Pussel: Tack själv Ska bli skoj med foto imorgon, lär väl bli svettig om jag ska få Loke att skratta, Kanske ska ha en boll med

Smart att börja plugga, det skulle jag gärna vilja göra men det känns som om jag har åldern emot mig där o jag vill inte bli mer skuldsatt...

Nåja, det löser sig säkert för oss alla

• Spindelskratt

pussel: Okej, jag har ju två lån ett gammalt som snart är avslutat + huslånet. Skönt om du kan slippa lånet.

Loke däckade med när vi gick hem, väckte honom för snabb mat o sedan sov han 1½tim i vagnen ute.

Och jag har ju glömt att berätta att vi nu idag har betalat vår tomt vi ansökt om. Så i helgen smäller vi upp staket mittframför grannarna som överklagat.
    Så skönt men guuuud vad mkt vi har att göra med den biten. Så mkt skräp som där ligger grannar runt omkring har ju haft det som dumpning av allt möjligt.

Så ikväll blir det vin o smarrigt firande här

• Spindelskratt

Godmorgon

Allt bra med alla idag?

Själv känner jag mig rejält utvilad, kan ju kanske bero på vinet igår

Loke somnade utan vår hjälp igår, lite bök o gnöl men inget skrik alls. Tog 30min sedan sov han som en stock o vaknade kl 7.30 imorse

Hoppas det vänder nu så han klarar att slappna av o komma till ro själv.

Förresten hemsidan fick jag rätt på till slut med Smart ftp.

Nu väntar frukost kaffet

• Spindelskratt

Just det om tomten kan jag berätta;
    För 400kvm betalar vi 4000kr.
    Lantmäterikostnaden står kommunen för.
    Det står vilka grannar som har hört av sig samt vad de ville o kommunens kommentar om det. En granne påpekar att det går en genväg genom tomten. Denna genväg finns inte enligt kommunen på någon karta o är således en genväg boende själva skapat o inget man kan ta hänsyn till.

Nu citerar jag rakt av grannarna:
    " Namn...framför i inkommet yttrande att de sedan 15år tillbaka underhållit en remsa inom Bromölla 11:1 genom att först ha jmnat till marken och därefter årligen klippt gräset. Remsan som de på detta sätt underhåller är ca 8 meter bred. Vidare har en kompostering av trädgårdsavfall i två fack in på den kommunägda marken. Orsak till att de valt att underhålla denna del av området var att de tidigare växte ogräs där, vilket fick till följd att insekter som mygg och knott kom närmare in på huset. Genom att underhålla den nu aktuella markbiten lyckades (namn) hålla insekterna borta. (namn) förslag är att de ska få förvärva den del av tomten som de idag disponerar det vill säga cirka 120kvm och att grannen kan få resten av området. (namn) är beredda att betala samma pris per kvadratmeter som grannen förutsatt att detta är ett rimligt pris. "

Kommunens kommentar:
    " Redan i januari 2003 var (namn) inbjudna till tekniska förvaltningen föra tt diskutera den nu aktuella marköverföringen. (namn) som då visade ett visst intresse av marken lovade återkomma med besked. Under dessa två år som gått har ännu inget besked lämnats till kommunen. När fastigheten Märlan 9 fick ny fastighetsägare vände de sig till kommunen med önskemål om att få köpa den aktuella markbiten. Kommunen har ställt sig positiv till försäljning av marken och fastighetsreglering. Som framgår av planbeskrivningen kommer kommunen inte åt att sköta marken, vilket har inneburit att kommunen fått klagomål på att området används som tipp för trädgårdsavfall och byggrestavfall. Genom att överföra marken till en boende i vkarteret kommer området att rensas upp och framöver skötas som en villaträdgård till allas trevnad i området."

Så Nej, de får inte marken, de fick en chans av kommunen som de inte skötte. Så kommunen är nog trötta på dem.
    De var så glada när Daniel betalde igår :)

Grannarna kommer även att bli återbetalningsskyldiga retroaktivt för dessa 15 år de har haft marken.

Den som gräver en grop...

• Spindelskratt

mia: Ja de fär verkligen skylla sig själva. De fick en chans men sabbade den o nu försökte de sabba för oss.

Frågan är vad de säger när vi sätter upp staketet i helgen *fniss*

Kan ju bli livat värre på vår gata *ASG*

• Spindelskratt

Pusel: Ja vi är mkt nöjda med priset om man säger så :)
    Lantmäterikostnaden skulle visst liggar unt 16000kr o om vi skulle betala det så hade vi fått ta lån o lägga på huset. Men nu slapp vi *jippie*

Förvärkar låter inget vidare redan. Vet att jag knappt inte hade några däremot så vi jag knivskarpa smärtor ibland o då gjrode det så ont så jag trodde det var missfall på G.

Loke lär väl vara butter på fotona får väl ställa mig på huvudet ellet nått för att få honom att ens lé *S*

Svar på tråden Bromölla del III