Inlägg från: Muppet |Visa alla inlägg
  • Muppet

White Trash

Helgona: VET bildade mer??? Ja de vet mer om det de är bildade i och det behöver inte vara mycket eller de behöver inte ens ha vetskap om hur man tar hand om barn, eller hur?
    Man behöver inte ha en stämpel för att ha värderingar. Värderingarna sitter inte i utbildningen.
    Tycker det är otroligt obildat av dig att skriva white trasch i stället för white trash som det faktiskt stavas. Och de människor som du tycker är white trash kanske kämpar var dag för att få se sina barn mätta och trygga. De kanske har värderingar du saknar. Hur kan man någonsin kalla en annan människa skräp utan kännedom om denne??? Bara dömmer så ytligt som möjligt!
    Nä, white trash är de som dömmer för de har kännedom om någon annan!

• Muppet

Rökning har BARA med dålig karaktär att göra, inte huruvida man är bildad eller inte. Rökare är en grupp människor som inte har ett uns självförtroende och känner att de måste göra som alla andra.
    När det gäller bildning och sökandet av information så är det väll inte om man är outbildad eller inte som gör om man är intresserad av omvärlden eller inte, herregud, en outbildad människa kanske har VALT att vara outbildat och vill göra nått annat, eller hur??? Den är inte dum för det!!
    En bildad och vettig människa som JAG ser upp till är:

Intresserad av saker i största allmänhet.
    Allmänbildad.
    Trevlig att prata med.
    Har intressanta saker att säga.
    Kämpar för att komma någonstans i livet.
    Har kärlek till dem i sin närhet.
    Hyser ej agg mot personer den ej träffat.
    Kan ta i hand som normala människor (inte ett ytligt litet fis tag)
    Kan föra sig i normala salonger.
    KAN uppfostra sina barn och är själv bra uppfostrad.

De jag ej kan förstå är:
    Ytliga och fördomsfulla människor.
    De som bara ser till det yttre i sitt dömmande av folk.
    Dryg
    Mobbare
    De som svär, skriker och ej VILL lära sig om omvärlden.
    De som ej vill kämpa för att nå ditt dem kan.
    De som sitter och undrar vilka som är trashiga och inte.

• Muppet

Själv kommer jag södermalm i stockholm och mina föräldrar gav mig allt jag pekade på, MEN de gav mig också läran om vett och ettiket och läran om hur man tänker på och behandlar andra människor. Och sedan att man faktiskt visar ett intresse för samhället i sig.
    Många föräldrar i dagens samhälle skiter totalt i om deras barn mobbar, beter sig illa, föräldrarna själva beter sig illa mot barnen och svär, röker och skriker i sina barns närhet. DET är tecken på en människa som är obildad, oavsett utbildning eller inte!

• Muppet

Men om man VÄLJER att ej högskoleutbilda sig och tar sig upp med sin egen tankekraft och allmänbildning. Det tycker jag är mer tecken på status än de som utbildar sig inom skolväsendet. LIVSERFARENHET kallas det och kämparglöd!

• Muppet

nä, men alla vet om att rökning ej är bra ändå så finns det dem som gör det. MEST för att några andra gör det och vill visa sig på styval linan. Och då har man ju inget självförtroende.

• Muppet

Nej, jag avvisar inte det på något sätt, MEN man kan inte dömma hunden efter håren.
    Man kan inte säga som så att "Ja du, den där är riktigt jävla puckad, trashig och låg som ej har någon högskoleutbildning."
    Jag har ingen högskoleutbildning, men anser mig inte mindre vetande för det. Jag ser mig själv som allmänbildad och nyfiken på världen. Jag har skapat mig en karriär UTAN att behövt studera på skolnivå. Är fn språkvetare som lever på att bli inhyrd av större företag för att korregera texter m.m.

• Muppet

Men det är det som är det sköna i kråksången! Om man är säker på sig själv kan man få stava som en kråka ibland. Och just på sådana här forum kan man ju få slappna av o stava illa när man suttit med texer dagen i ända.

• Muppet

Ja, detta om att kalla andra white trash är otrolig mobbing på hög nivå. Och ni kallar er vuxna?

• Muppet

Är det kanske alla de som är utbildade och FIIINA som FÅR se ned på alla andra. Kanske DET som är fenomenet?

• Muppet

Helenagbg: Eller så är det sådana som du som får människor att reagera. Sådana som du som verkar tro att du är bättre än många andra.

• Muppet

Om du läser det jag skrev så skrev jag VERKAR vara.. det är inte att dömma, utan jag får den bilden av dig att du är rätt dömmande.
    Ja, jag lägger mina värderingar i det jag diskuterar. Men en sak jag inte gör är att dömma någon, utan får jag en bild utan någon så skriver jag gärna "verkar vara" innan, för jag kan ju ha fel. (även om det är sällan)

• Muppet

Nja, det var ju inte riktigt så jag menade. Jag ber om ursäkt att jag var för hetsk. Men jag kan bli så ibland. I just detta fallet gillar jag inte att man ser ner på andra människor utan vetskap om dem.
    Hoppas du godtar min ursäkt! Ej min mening att ta i för mycket!

• Muppet

hmmm. om man inte vill vara en white trash så får man inte handla på willys??? OOpps! Jag tror jag måste "byta upp" mig och börja handla på nk då istället.

• Muppet

Jag förnekar inte klassamhället, MEN vem har rätt att säga att en viss grupp människor är skräpiga?

• Muppet

Så man kan alltså säga att white trash finns i alla samhällsklasser.
    För det finns de rika som handlar på willys, de handlar på jysk för att de ser något fint där, de går ibland i addidasmjukisar och är råsminkade med trist frilla.

Så här lever jag och jag anser mig själv inte skräpig:
    Jag är 27 år, har 2 barn, en pojke och en flicka. Vi bor i åkersberga i ett radhus på 108kvm. Har annars bott hela mitt liv på södermalm. Har hund. Har en fästman.
    Vi har tjänstebil, plus 2 bilar till, vi har en årsinkomst på mellan 500000- 600000.
    Vi storhandlar på willys. Men unnar oss ett och annat resturangbesök i månaden. Plus att vi gör lite inköp på ica då o då. Jag har handlat mina soffor på jysk för att de var fina. Allt annat är nog ikea. Vi har 52 tumms tv. Och 3 datorer. Plus en tv i sovrummet.
    Våra barn är med i 3 bokklubbar, de går på babysim och ridning. Och vi unnar om näst intill allt vi kan få.
    Ja det var lite hur mitt leverne ser ut och mitt liv är allt annat än skräpigt. Och mina barn skall uppfostras till att ej se ner på annat folk och lära sig VILJA söka information om omvärlden.

Svar på tråden White Trash