Inlägg från: Anonym (skelaren) |Visa alla inlägg
  • Anonym (skelaren)

Skelning - Nån som har gjort/Funderar på att operera bort det?

Vart opererade ni er i så fall?
    Hur går det till?
    Vart vänder man sig från första början?
    Kan det tillkomma komplikationer?

Funderar även på om det finns nånting man kan göra hemmifrån? Lider av mitt skelande då folk påpekar det ofta!

Tacksam för lite svar!

• Svar på tråden Skelning - Nån som har gjort/Funderar på att operera bort det?
  • Anonym (skelaren)

Oj..lider med dig..Att jag skelar har medfört att jag inte vågar se folk i ögonen. Är en väldigt glad o öppen människa som verkligen tycker om att prata med folk o träffa nya människor men innan folk lär känna mig så uppfattas jag oftast som blyg och ointresserad eftersom jag aldrig tittar på nån. Har även gått dåligt på anställningsintervjuer pga det..

• Anonym (skelaren)

evaviola: Dom plockar alltså ut hela ögat? *ryser*

• Anonym (skelaren)

kissmekate: Hade synfel när jag var yngre och började använda linser men min skelning vart inte bättre för det. Idag har jag utmärkt syn. Vill verkligen operera men om det bara blir misslyckat så får jag väl stå ut. :)

• Anonym (skelaren)

Hope81: Hur går det till? Vart vände du dig? kommer skelningen tillbaka? Är det därför du gjort det 3 ggr. Vad kostar det eller får man sånt betalt? Många frågor här!

• Anonym (skelaren)

kissmekate: Jag kan också dumstirra! :) Ibland syns det inte när jag skelar(läs: sällan) men oftast. Jag är sååååå imponerad av människor som skelar och verkligen inte verkar bry sig! Hur gör dom? Jag vill också skita i att bry mig!

• Anonym (skelaren)

evaviola: Ont vet jag inte men det kan kännas överansträngt. Att det "spänner" liksom. Jag känner också på mig när jag skelar massor! det är jobbigt...

• Anonym (skelaren)

lokacitron: Min skelning vart inte bättre av linser. Det enda jag tror hjälper är operation. Men är lite skeptisk. Därför denna tråd startades. Vill juh så gärna, men ögonen är juh så känsligt. Jag ser hellre bra o skelar än ser sämre o inte skelar.
    Men det tar smått över ens liv när man jobbar mycket o sover dåligt och skelar som värst. Så jobbigt att inte kunna se folk i ögonen!

• Anonym (skelaren)

Anonym (öga): Det är precis det alla som känner mig säger men för mig känns det inte bra. Det känns hemskt att en sån här sak kan ta bort en bit av ens personlighet men det är sant. Jag har grubblat på det här enda sen jag kom in i högstadiet och utseendet vart viktigt. Under hela mitt liv har alla kommentarer satt sina spår. "Varför tittar du på henne när du pratar med mig" m.m...Idag vågar jag bara se mina närmsta vänner o familj i ögonen och det är jobbigt. Folk kan ibland uppftatta mig som ointresserad och blyg när jag är raka motsatsen men vågar inte söka ögonkontakt...

• Anonym (skelaren)

Hope81: Kostar det inte mer än ett vanligt läkarbesök? Jag har varit o kollat runt på nätet o sett priser på 19700 för sådana operationer..

Mn hur känns det efter op da? är man sjukskriven? Ser du som vanlilgt?

Svar på tråden Skelning - Nån som har gjort/Funderar på att operera bort det?