Skelning - Nån som har gjort/Funderar på att operera bort det?
Jag har opererat mig för skelning 3ggr. I Lund. Dom är kanon!
Jag har opererat mig för skelning 3ggr. I Lund. Dom är kanon!
Skelaren:
Hur det går till vet jag inte exakt och jag är inte alltför sugen på att veta. På oss vuxna vill dom göra det med enbart bedövning för att det funkar hur bra som helst. Jag VÄGRADE!! Så nu senast fick vi göra en kompromiss. Jag opererades sövd, men de klippte inte av trådarna utan lät dom hänga ur ögat när jag vaknade. Och efter bedövning så kollade dom så att det gjorts tillräckligt och så knöt dom trådarna I ÖGAT och klippte av överflödet. Jag höll på att svimma, men det går rätt snabbt.
Jag OP första gången när jag var 7 år gammal. Efter att min mamma tagit kontakt med ögonkliniken i Lund. Först fick jag prova att gå me lapp över ögat o.s.v. för att se om det rättade till sig själv.
Ja, min skelning kommer tillbaka för att mina ögonmuskler är ovanligt starka och envisa (läkarens ord)
Nej det kostar inte mer än ett vanligt läkarbesök.
Fler frågor?
lokacitron: Ja, det var inte så trevligt, men det fixades juh på några sekunder och kändes inte ett dugg.
skelaren: Jag tog det juh på sjukhuset och där kostar det juh inte en massa. Lång väntetid bara.
Efter OP gör det ont som tusan i kanske 1 vecka max. Känns som att du har en hel sandlåda i ögat.
Sjukskriven behöver man inte vara mer än OP dagen å kanske dagen efter, men det beror juh på vilket jobb man har.
Min syn har inte påverkats alls! mer än att jag inte längre skelar. Och ögat ser ut precis som innan.
Inga negativa effekter alls.
Och jag gläds så åt att kunna se folk i ögonen!
Så mitt råd är: DO IT!
Ja det är så onödigt att sitta å skela och får dåligt självförtroende för det när det ändå är så pass "enkelt" att ordna.
Hittade precis foton på mitt öga sedan min senaste op. Tyckte så synd om mig själv att jag var tvungen att ta ett foto på ögat å föreviga hur rött det var
Vilken viking jag är!
Skelaren: Javisst. Men hur?
Har lagt den i mitt bildgalleri under "starka bilder"
Tar bort den senare ikväll.
Ska jag vara ärlig så gör det ondare än vad det ser ut :) Men bara ett kort tag
Plocka ut vet jag inte om dom gör. men dom kortar ner muskeln som är för lång. Men snacka me en läkare. Han kan juh förklara hela proceduren.
Jag fårstår inte vad ni skäms över eller varför ni inte vågar operera. Ber om ursäkt om jag låter hård, inte min mening
Jag fattar bara inte.