Inlägg från: Anonym (en till!) |Visa alla inlägg
  • Anonym (en till!)

Skelning - Nån som har gjort/Funderar på att operera bort det?

Här är en till som skelar,och som mår skit över det! Men jag vågar verkligen inte operera mig!Sen känns det på nåt sätt genant att berätta det för min sambo,eftersom vi aldrig ens nämnt min skelning härhemma!Det enda han sagt är att han tycker jag har fina ögon (knasigt nog!)Men samtidigt kan jag inte gå och må dåligt..Känner verkligen igen mig i det ni har skrivit!
    Kram på er!!!

• Anonym (en till!)

TS:Jag vet inte varför jag inte vågar operera mig Men tror det beror på att jag är rädd för själva proceduren,du vet sövas osv..(för jag vill inte vara vaken isf,trots att jag är rädd för att sövas!)Och att det ska göra ont,se otäckt ut,att det ska ta lång tid innan det läker,att man inte ska kunna vara bland folk på lång tid efteråt,pga att man ser så röd ut i ögat osv Knasiga skäl,jag vet!Men så känner jag

• Anonym (en till!)

TS:Ja,precis...För jag vet inte om man mår så mycket bättre nu heller precis Skelar du mycket?Jag skelar relativt mycket,men det blir lite bättre med glasögon.Önskar jag kunde våga operera mig!För några år sen fick jag tom tid för operation!Men då backade jag ur!!

• Anonym (en till!)

Håller tummarna för dig!Det kommer säkert att gå bra!!
    Själv ska jag börja med linser och se om min skelning blir bättre av det...Har ju glasögon ibland,men tycker inte det hjälper helt...har hört att linser gör skelningen mindre än med glasögon,nån som vet om det stämmer?
    Lazy eye,du får rapportera hur det går sen!
    KRAM!!!

• Anonym (en till!)

Hej "lazy eye"!Hur går det för dig,har du gjort operationen ännu?Du får rapportera hur det gick sen!Håller tummarna för dig!
    Kramiz!

• Anonym (en till!)

Oj,jaså det är redan imorrn!Klart jag håller tummarna!!!
    Måste bara fråga om du har fått några särskilda förberedelser inför operationen,alltså saker att tänka på,typ om man inte får äta en viss tid innan operationen eller nåt sånt?Du får berätta hur det gick sen!Håller tummarna massor!
    Kram!!

• Anonym (en till!)

Lycka till!!! Hoppas det gick bra för dig idag!Kram

• Anonym (en till!)

Hej!
    Vad skönt att allt gick bra!!!Blir ju peppad att operera mig jag med!!!
    Men törs inte Sen har vi aldrig pratat om min skelning härhemma,så det känns på nåt sätt pinsamt att helt plötsligt säga "du,jag skelar ju och nu vill jag göra en operation" Men jag mår åas så dåligt av skelningen,så jag vet inte...är bara rädd att jag ska börja se skitdåligt på det skelande ögat om jag opererar mig,eftersom jag ser dåligt nu med..
    Hör gärna av dig igen o berätta hur du har det
    Kram!

• Anonym (en till!)

Vad skönt att höra! Men hur lade du fram det till din sambo?Alltså att du ville operera dig?Jag tycker knäppt nog att det känns så pinsamt,trots att vi kan prata om allt annars!
    Mår ju skitdåligt av skelningen(fast jag skelar inåt)sen är jag lite rädd att det andra ögat ska börja dra sig mer inåt(skelar i stort sett inte med det andra ögat,kanske bara en aning men det syns inte)Var ju hos ögonläkaren för några år sen,o fick tom tid för op!Men då bangade jag ur Iaf,så sa läkaren att det finns en risk att det andra ögat kan börja skela istället,tror du det blir så?BLev det så för dig?
    Kram o förlåt för alla frågor!

• Anonym (en till!)

Tack snälla för ditt svar!
    Ja,jag önskar och hoppas att jag kan ta tag i det här nu
    En fråga till bara? Hur blev du sövd?Alltså,blir man sövd med typ en sån där mask över ansiktet?Eller sprutar de in nåt sömnmedel?Får man lugnande innan?
    Knäppa frågor,jag vet!Men är så rädd för att bli sövd Kändes det otäckt?
    Kram o tack för du svarar

• Anonym (en till!)

Hej hopp!
    Hur har du det med ögat,"lazy eye"?Är det mycket rött/svullet?Glömde fråga hur lång tid operationen tog o hur lång tid det tog innan du "vaknade ordentligt"?
    Vart i Sverige bor du?Jag bor i södra/mellersta Sverige.skulle vilja avslöja mig,men törs inte!Vore kul om du kunde lägga in före o efter bilder sen...om du vill förstås!!Förstår om du vill vara anonym,det vill ju jag med vara
    Kram!

• Anonym (en till!)

Åh,stackare!!!Vad typiskt att det skulle bli ögoninflammation och allt just nu,efter operationen Hoppas det snart ger med sig,o att ögat läker
    Ska in o kika på dina bilder tror jag*nyfiken*
    Hur mår du idag förresten?
    Kram

• Anonym (en till!)

Hej på er!
    Hur har ni det?Ingen mer som har opererat sig? Själv funderar jag på att försöka ringa ögonkliniken/vårdcentralen men törs inte!
    Hur har du det förresten,SnuffTM?
    Kram!

• Anonym (en till!)

Hej på dig "lazy eye!
    Hur har du det med ögonen?
    Kram!

• Anonym (en till!)

Hej igen!Glömde ju bort att du inte var anonym längre!Inlägget innan var alltså till SnuffTM
    Kram!

• Anonym (en till!)

Hej hopp!
    Hur går det för dig,SnuffTM?
    Kramis!

Svar på tråden Skelning - Nån som har gjort/Funderar på att operera bort det?