Inlägg från: kissmekate |Visa alla inlägg
  • kissmekate

Skelning - Nån som har gjort/Funderar på att operera bort det?

Nu har jag hittat hit!

nej jag har inte opererat och kommer inte att göra det heller. Jag ville nog det när jag var yngre och hade glasögon för då syntes det så tydligt men med linser så ser man det inte om man inte vet. Men när jag var yngre sade den ögonläkare som jag pratade med att om man korrigerar skelningen och sedan sätter på glasögon/linser så kommer ögat att åka åt andra hållet. Det verkar ju inte klokt. Min nuvarande optiker tyckte att det lät mycket märkligt!

• kissmekate

TS: jag vet precios hur det där känns! Jag blir otroligt hämmad om det syns tydligt.

• kissmekate

Måste bara berätat en sak: Jag var på stan och fick syn på en tjej som skelade ordentligt. Jag hade linser så det syntes inte på mig. Men jag blev så glad att se någon som var som jag så jag tittade jättemycket på henne liksom för att säga: hallå där, jag skelar också! Men hon måste trott att jag dumstirrade för hon vände bort blicken. Gud vad dum jag kände mig!!!

• kissmekate

TS: jag tycker att du skall rådgöra med en läkare. Jag tror verkligen att det går att göra mycket bra idag!

• kissmekate

Detta var längesen men ändå. Jag var ute med en kompis och vi gick till etn ganska häftig bar. Vid bardisken stode en tjej som skelade väldigt mycket. Jag blev helt fascinerad för hon stod bara där och såg snygg ut, helt obekymrad verkade det som. Tillslut var jag tvungen att börja prata med henne och det visade sig att hon inte brydde sig ett dugg om att skelade. Hon blev alltid uppraggad och kände sig aldrig utstirrad. Helt otroligt! De måste ha varit för att hon utstrålade självförtroende. Jag hade ju stått där och sett lika ball ut som en blöt hundvalp. Liksom bett om att folk skulle tycka att jag såg bedrövlig ut.

• kissmekate

Anonym öga: vad andra ser eller inte spelar sällan någon roll. För mig är detta med skelningen ett sår i själen som aldrig kommer att läka. Att jag inte vill operera beror endast på att jag kan dölja skelningen med linser.

• kissmekate

Bara måste berätta en till grej: Min förra kille gav mig oerhörda komplex för att jag inte kunde se 3-d-bilder. Såna som bara ser ut som ett gytter men som när man tittar länge bildar en 3-dimensionell bild. Han menade att det var för att jag inte kunde "slappna av" och annat dravel. Sedan berättade min optiker att jag inte KAN se sådana bilder. Fatta vad jag vile trycka upp den informationen i mitt ex:s arsle!

• kissmekate

TS: cheesus vad mycket dumt man får genomlida.Skönt ialla fall att få vara vuxen tycker jag.

• kissmekate

TS: det är ärftligt. jag har min pappa att tacka och min dotter har mig att tacka.... Men hon ser inte ut att skela så mycket. Jag är ju extra bra på att se sånt.

Och en av mina katter skelar! Hon brås på mig brukar jag säga!

• kissmekate

Hope: Det var roligt att se. Det ser ju ömt ut men inte jättehemskt!

Svar på tråden Skelning - Nån som har gjort/Funderar på att operera bort det?