Inlägg från: Anonym (skelarutåt) |Visa alla inlägg
  • Anonym (skelarutåt)

Skelning - Nån som har gjort/Funderar på att operera bort det?

Hej. Jag skelar oxå, har ett lazy eye så att säga. Har alltid haft det. Men Det är nu på senaste åren som jag har börjat tänka på det. Jag bor i USA nu, och förra året gick jag till en ögonläkare och de rekommenderade INTE operation. I stället ger de ögon terapi i stället. Men jag gjorde det aldrig... Man måste göra övningar varje dag i tre månaders tid. Funderar nu dock att gå till en annan läkare. Är det nån som har hört talas om det eller har gjort det? Skulle vilja höra lite mer om det.
    Trodde jag var ensam om det här, men det verkar ju vara flera som har samma problem.

• Anonym (skelarutåt)

TS: kollade på din sida och såg inget album. Gå till konto inställning så att du kan lägga upp fotoalbum där.

• Anonym (skelarutåt)

wow! har sett bilderna. va coolt. dina ögon ser ju jättebra ut. förutom det röda då, har det börjat läka nu? grattis.
    ska ta mig i kragen och dra mig i väg till en ögonläkare för att se vad de kan göra med mig.

• Anonym (skelarutåt)

TS: Har hört att det kan bli så efter operation. Berättade de om den risken för dig?

Se om du kan hitta nån som gör vision therapy. Där tränar man upp ögonen att se rakt fram. Kanske det kan hjälpa dig.

Har ännu inte ringt nån om det. Ska ta mig i kragen snart...

Svar på tråden Skelning - Nån som har gjort/Funderar på att operera bort det?