• Anonym (skelaren)

Skelning - Nån som har gjort/Funderar på att operera bort det?

Vart opererade ni er i så fall?
    Hur går det till?
    Vart vänder man sig från första början?
    Kan det tillkomma komplikationer?

Funderar även på om det finns nånting man kan göra hemmifrån? Lider av mitt skelande då folk påpekar det ofta!

Tacksam för lite svar!

• Svar på tråden Skelning - Nån som har gjort/Funderar på att operera bort det?
  • Anonym

Ts jag skelar också fast med ena ögat det andra är opererat, men de ville inte operera båda då det andra ögat också blev bättre. Min optiker säger dock att man kan operera sig som vuxen också och om du lider av skelningen så tycker jag att du ska kontakta VC eller en optiker då det krävs en remiss för att få komma till ögonkliniken . Vet inte var du bor men här är en länk till S:t Eriks Ögonsjukhus i Stockholm där du kan läsa mer om detta.
    www.sankterik.se/

• Anonym (skelaren)

Lillärtan: Skönt att jag inte är ensam! För hur dumt det än låter så känns det som om man ej kan vara sig själv! Låter läskigt med op men kan det förbättra min självkänsla och personlighet så är det ju värt det. Vad tänker du om op? Nåt du kan tänka dig o göra?

• Anonym (skelaren)

Hope81: Du får mig att sitta o drömma om ett liv utan skelning! Ska ringa till min VC på måndag!

• Anonym (skelaren)

Anonym inlägg 31: tack för tipset!!

• kissmekate

Bara måste berätta en till grej: Min förra kille gav mig oerhörda komplex för att jag inte kunde se 3-d-bilder. Såna som bara ser ut som ett gytter men som när man tittar länge bildar en 3-dimensionell bild. Han menade att det var för att jag inte kunde "slappna av" och annat dravel. Sedan berättade min optiker att jag inte KAN se sådana bilder. Fatta vad jag vile trycka upp den informationen i mitt ex:s arsle!

• Anonym (skelaren)

kissmekate: I know the feeling! Har råkat ut för liknande. När vi gick i skolan så gick vi på cosmonova med klassen(cosmonova=bio där dom visar 3D filmer). Hur kul var det för mig när alla gick o prata efteråt om hur häftigt det var o gjorde narr av mig för att jag inte kunde se det...Det är sånt här som fått en o hata sin skelning!

• kissmekate

TS: cheesus vad mycket dumt man får genomlida.Skönt ialla fall att få vara vuxen tycker jag.

• Anonym (skelaren)

kissmekate: Jo! Skönt o vara vuxen och få bestämma själv hur mycket man vill utsättas! Vet du om skelning är ärftligt?

• Madida

Ja det är så onödigt att sitta å skela och får dåligt självförtroende för det när det ändå är så pass "enkelt" att ordna.

Hittade precis foton på mitt öga sedan min senaste op. Tyckte så synd om mig själv att jag var tvungen att ta ett foto på ögat å föreviga hur rött det var
    Vilken viking jag är!

• kissmekate

TS: det är ärftligt. jag har min pappa att tacka och min dotter har mig att tacka.... Men hon ser inte ut att skela så mycket. Jag är ju extra bra på att se sånt.

Och en av mina katter skelar! Hon brås på mig brukar jag säga!

Svar på tråden Skelning - Nån som har gjort/Funderar på att operera bort det?