• Anonym (skelaren)

Skelning - Nån som har gjort/Funderar på att operera bort det?

Vart opererade ni er i så fall?
    Hur går det till?
    Vart vänder man sig från första början?
    Kan det tillkomma komplikationer?

Funderar även på om det finns nånting man kan göra hemmifrån? Lider av mitt skelande då folk påpekar det ofta!

Tacksam för lite svar!

• Svar på tråden Skelning - Nån som har gjort/Funderar på att operera bort det?
  • Anonym (skelaren)

Hope81: Kan man få se bilden efter op:n? Du behöver inte..Skulle bara vara intressant o se..

• Madida

Har lagt den i mitt bildgalleri under "starka bilder"

Tar bort den senare ikväll.

• kissmekate

Hope: Det var roligt att se. Det ser ju ömt ut men inte jättehemskt!

• Madida

Ska jag vara ärlig så gör det ondare än vad det ser ut :) Men bara ett kort tag

• Anonym (skelaren)

Hope81: Ja..såg inte så överdrivet farligt ut. Tack för att jag fick se! Men kan förstå att det gör ondare! Vad exakt är det dom gör med ögat..Plockar dom ut det o typ "kortar" nån muskel eller?

• evaviola

AHA!!! Är det DÄRFÖR jag inte kan se 3dbilder?!? Har jag inte haft en tanke på!

• JohannaF

Intressant att läsa denna tråd Jag började skela när jag var liten, läkarna ville först operera mig men ändrade sig sedan och jag fick gå med en lapp framför mitt friska öga några timmar varje dag istället så att mitt skelande öga fick arbeta. Det fungerade bra, idag syns det inte att jag skelar (har linser), men när jag slappnar av i ögonen, är trött eller tittar nära på något far ena ögat iväg. Jag tycker att det är så pinsamt att tröttstirra bland folk, för då känner jag hur jag skelar Jag märker också att när jag inte har glasögon eller linser så vill ögat bara skela.

• Madida

Plocka ut vet jag inte om dom gör. men dom kortar ner muskeln som är för lång. Men snacka me en läkare. Han kan juh förklara hela proceduren.

• Anonym (en till!)

Här är en till som skelar,och som mår skit över det! Men jag vågar verkligen inte operera mig!Sen känns det på nåt sätt genant att berätta det för min sambo,eftersom vi aldrig ens nämnt min skelning härhemma!Det enda han sagt är att han tycker jag har fina ögon (knasigt nog!)Men samtidigt kan jag inte gå och må dåligt..Känner verkligen igen mig i det ni har skrivit!
    Kram på er!!!

Svar på tråden Skelning - Nån som har gjort/Funderar på att operera bort det?