• Vickyb

BF Juli-07 Nr3

mrsbygg skrev 2007-03-13 12:17:48 följande:
    DET ÄR VÅÅÅÅR..så lycklig haha....skönt väder iaf ska snart till fk, men då blir la dagen förstörd eller nått..hatar dom som jobbar där alltid lika otrevliga..urk..gick in i v.23 idag! ska ta kort imorrn på magen tror jag..den har inte växt nånting. eller ja, jag tycker inte det iaf. men lika glad är ja för det! gör allt för att inte bli lika stor som när ja vänta saga!när brukar andra bm besöket vara när man väntar andra barnet? jag har inte hört nå från min bm än...jaja..nehe göra sig iorning snart då kanske..ingen lust men måste dit!föresten nån som vet hur det funkar, kan man ta ut fp samtidigt som man har sjukpenning..jag hade några dagar kvar sen jag fick saga så funderar på att ta ut dom medans ja väntar på att sjukpenningen ska gå igenom, för har ja fattat det rätt kan det ta ett tag!?
    Jag får ny tid efter varje gång jag varit hos BM. Jag skall dit igen den 29 mars och då är det min tredje gång. Ring och hör med henne.
    ღ Stolt och lycklig mamma till Linnéa & hennes syskon som är beräknat 070726ღ
  • Vickyb

Tänkte bara höra mig lite för

Jag har blivit så hård i magen och är så fruktansvärt rädd för att trycka på.. ibland kan det kännas som man klämmer ihjäl bebisen, eller så känns det som stygnen som ja blev sydd efter förlossningen skall spricka upp. Är livrädd ibland.. så vissa dagar kan jag verkligen inte gå på toa! Någon mer som känner som ja?! Hoppas Hehe..

• Vickyb
    Theresa1 skrev 2007-03-13 14:32:44 följande:
    hej, är det bara jag som är bottenlös när det gäller att äta? Blir ju fan aldrig mätt!!!Leverpastejsmackor är mitt allt just nu
    Mumma. Samma här
  • Vickyb
    solstraalen skrev 2007-03-13 19:43:28 följande:
    Imorrn är de dags för köns-UL, får vi se om de e en grabb i magen fortfarande Mamma till Anton 9910-, Saga 0512- och liten, v25
    Åh, va spännande
  • Vickyb
    Vicke skrev 2007-03-13 21:03:50 följande:
    Har faktiskt lagt in en bild på min mage för en gångs skull... Glömmer bort det hela tiden. Bara så ni vet
    Tjusig bebismage!
  • Vickyb

Jag har mer och mer börjat tänka på förlossningen.. Iband får jag smått panikkänslor, mest pg av att det gjorde så ont och även hur jobbigt det var efteråt. Hade så svårt att kissa och blev gråtfärdig varje gång. Tror det var så ungefär 4-6 veckor. Kunde knappt skratta eftersom det kändes som stygnen åkte upp Men som sagt.. Man får något underbart utav det och man har ju inte ont hela livet.

• Vickyb

Jag hade en fruktansvärt bra förlossning, det gick fort och allt gick bra. Men jag är så otroligt rädd för smärtan..

• Vickyb
    veronicaq skrev 2007-03-14 12:05:06 följande:
    hmm..skulle gå o handla o tänkte då kan ja ju gå förbi bm på vägen om dom kanske vet va de e som gör så jävla ont i sidan att ja inte kan sova på nätterna lr ligga på sidan eller andas tungt och gå.. gör inte ont när ja sitter.sagt o gjort går in, berättar hur läget är.det e ju inte värsta traumat,inget akut inget ja inte kan leva med.men iaf..hon klämde o kände o doppla bebis o sånt,allt va bra sen rådfråga hon med en annan bm,så ringde dom ackis(sjukhuset)ska dit klockan 2 till en läkare som ska kolla vad de för nåt, mäkta förvånad ja blev!så ja ska dit om ett tag..fortfarande lika förvånadja tror ju bara de e en nerv i kläm, dom tror att de e nåt me urinvägen, så ja tror att dom har fel men endå.. skönt att dom tog allvarligt på de,  man har ju hört så många skräckisar om dom som inte tas på allvar.jaja,nu e de lunchtime..kramar! v.23 med lilla killen i magen!
    Hoppas det inte är något allvarligt. Jag hade nog själv blivit rätt skraj om dom hade skickat mig till sjukhuset. Berätta sen hur det har gått. Hoppas det bara är någon nerv i kläm.
  • Vickyb
    mrsbygg skrev 2007-03-14 16:33:41 följande:
    suck..verkar inte få ut nån sjukpenning för jag inte har något sgi...så ja får gå utan inkomst tills bäbisen ploppar ut å man får fp!nej nu ska ja fortsätta me maten!!
    Hur mycket kommer du att få i fp? (om man får fråga)
    Har suttit i telefonen idag med FK och kollat vad jag kommer att få i fp. Dom kunde inte räkna ut något sådär nu, men det låg iaf på lägastanivå 180 kr om dagen! Och så mycket som jag har slitit och jobbat så har det inte höjts ett gnutta. Jag hade tjänat 72.000 förra året, och hade jag tjänat 12.000 .- mer så skulle jag få 181 kronor. Det är skrämmande!!
    Har tappat sugen helt och hållet efter detta.. tänker fan inte jobba ihjäl mig om jag ändå inte får högra fp än nu.
  • Vickyb

Idag har jag varit hos sjukgymnasten, och jag fick ett bälte med mig hem. Blir det värre i ryggen så får jag komma tillbaka och då kan vi diskutera ev sjukskrivning. 
    Fast det är ju inte säkert FK ger mig godkänt och ger mig avslag, och då blir det ju mindre kul!
    Från och med nu så skall jag på vattengympa varje vecka iaf och några övningar har jag fått och lite annat att tänka på. Skönt att någon tar än på allvar!

Svar på tråden BF Juli-07 Nr3