zandrisen skrev 2007-05-07 16:03:06 följande:
Har precis kommit hem från läkarbesöket på spec-mvc. Man gjorde tillväxt-ul och kollade livmoderhalsen med vul. Bra nyheter:* livmoderhalsen har inte krympt nåt mer * bebis hjärta slog fint och såg normalt ut* jag får vara uppe mer, men skall lägga mig direkt om jag får SDDåliga nyheter:* Vår grabb väger 1,8 kg. Snittvikten för att barn i v 28 är 1 kg. Med andra ord: HAN ÄR STOR.* När man har den formen av diskbråck som jag har så får man inte ta ryggmärgsbedövning.Alltså: Jag kommer att föda en jättebebis UTAN bedövning!!!!! Det var till och med så att läkaren ifrågasatte om man räknat rätt på BF, men sen kollade hon ju journalen och såg att jag ätit pergo och varit inne på vul för att kolla äggblåsor innan ägglossningen när jag blev gravid, alltså är det inte möjligt att man räknat så mycet fel. Varför han är så stor visste hon inte, men underströk att det inte är något fel, det är bara ett stort barn helt enkelt... Jag känner att hela min planering runt förlossningen har gått åt skogen. Hade en jättebra förlossning med Molly, jag stod upp under hela öppningsskedet och fick ryggmärgsbedövning, och var helt inställd på att det skulle gå att göra på samma sätt den här gången också. Nu kommer jag inte att kunna stå, och jag får inte min bedövnning. Grinade i bilen hela vägen hem.Är plötsligt livrädd för att föda barn!
va skönt att allt såg bra ut! men haka inte upp dig på hur stor bäbis är nu...
den kan stanna upp ett tag, så behöver inte alls få jätte bäbis!!