Inlägg från: LindaoJohan |Visa alla inlägg
  • LindaoJohan

BF Juli-07 Nr3

zelda; så svårt att veta vad man ska "tro" på... alltså, i dagens samhälle verkar det ju som man som gravid ska undvika ALLT! för 30 år sedan va det ju inte alls så petigt, men jag är ju normal (tror jag...Fundersam) trots att mamma rökte under graviditeten... ska man undvika allt eller ska man ta det med en nypa salt... Jag kommer då aldrig att röka, men det är ju såMYCKET som är nej... Målar man om ett rum med öppna fönster borde det väl vara ok...? men man vill ju inte utsätta bebisen för något dumt...

• LindaoJohan

zelda; okej, ja jag ska ner till BM i kväll så kan ju höra mig för med henne iallafall. Oljebaserad färg vet jag att man skall undvika. och speckeldamm, så slipa får sambon göra! Skrattande

• LindaoJohan
    Sylt skrev 2007-03-27 17:49:32 följande:
    LindaoJohan skrev 2007-03-27 17:43:29 följande: mama77 skrev 2007-03-27 17:24:06 följande: www.sveff.se/Visst_kan_du_mala_2006%20Low.pdf... ni en fil om måla och information om detta när man är gravid:)070707-vår lilla böna växer och frodas. Mama till Leon -01- tack för länken! verkar ju som jag kan måla utan problem då färgen är vattenlöslig! www.lindisen.bloggagratis.seJag har målat med vattenlöslig färg utomhus.
    jag tänkte öppna både balkongdörr och fönster i vardagsrum så det vädrar ordentligt, borde ju funka bra!
  • LindaoJohan

ja det verkar ju som att många av oss går i renoveringstankar! Nu har jag börjat röja lite i vardagsrummet så att vi kan spackla imorn! en början iallfall!

• LindaoJohan

har varit hos BM idag. Hjärtat tickar och bebis va vild!! Den började sparka som sjutton när vi lyssnade på hjärtat! HAr nu gått upp totalt hela 3,5 kg! wow, väger nu 53,5 he he. Pratade med BM om målarfärgen, hon sa att det va överdrivet. Det va bara att måla på!

• LindaoJohan

äntligen har vi börjat fixa vardagsrummet! spacklat å slipat idag, å börjat tejpa lister! nu ser det ut som en bomb har slagit ner, men men fint blir det väl!

• LindaoJohan

kom precis hem från täby c, hittade två fina toppar/klänningar som man kan använda både nu å efter grav på gina tricot! jättefina! köpte oxå mamma leggings på hm, har redan sånna vanliga strumpbyxor (mamma från hm) som sitter bra!Skönt med lite nytt!

Själv hemma ikväll då sambon e i stan å kollar på fotbollen med några kompisar. Lovade att hämta han vid tunnelbanans endhållplats, har jag fått han å flytta ut hit till mig så får man ju ställa upp lite oxå!

Någon som vet hur det är med att sola solarium vid grav?

På söndag e det trädgårdsmässan! Jippi!

Svar på tråden BF Juli-07 Nr3