• Vickyb

BF Juli-07 Nr3

Vicke skrev 2007-03-29 19:51:15 följande:
    Min pojke ligger på 154-158 i hjärtslag!
    Okey!
    ღ Stolt och lycklig mamma till Linnéa & hennes syskon som är beräknat 070726ღ
  • Vickyb

Morrn morrn.

Vi har varit uppe ett tag vi oxå. Har precis ätit frukost och snart så skall vi åka till slottskogen och leka i parken med några andra barn och mammor.
    Lillstumpan väcker oss tidigt här varje morgon. Strax innan 7 kommer hon alltid in och lägger sig, eller drar av oss täckena. Och då är det dags att kliva upp om hon inte vill ligga kvar och gosa en stund.

På söndag går jag in i v24 (23+0). och magen mätte ju faktiskt 24 när jag var hos bm igår.. så egentligen är det inga konstigheter, men tänk om BM har rätt.
    När hon kände på livmodern så trodde hon att jag skulle vara längre gången.

Nä, dags att göra i ordning sig kanske, måste ner och handla lite god fika som vi skall ha med oss och kanske några nya sandleksaker.

Ha en bra dag!

• Vickyb
    Milla med killar skrev 2007-04-01 07:21:39 följande:
    ja nu är det snart dags att åka till Linköping för vårt 3D. Mormor och morfar kommer hit och passar Hannes och de stora killarna ska ju med Ska vara därkl 14. återkommer ikväll.Åsa ....finvagn med klara färger. Själv kör vi en babytravel ,svart med liggkorg. Den är med hemma i förådet redan
    Va spännande. Vill oxå se min bebis igen.. Men jag får vänta ytterligare ett par månader till!

Idag går jag in i v24 (23+0) Skall ta och lägga in magbild sen!
  • Vickyb

Hej alla gravida!

Ny magbild finnas att skådas i fotoalbumet.

Härligt väder idag.. Kanske skall ta till fönsterputsen och puttsa fönstren!

• Vickyb
    rullgardinsflikkan skrev 2007-04-02 16:15:25 följande:
    hej hejJag fick min havandeskapspenning godkänd...70:- OM DAGEN!!!!Dom är ju helt pantade så det blir att jobba och bära runt på tanterna tills den dagen det är dags*suck*
    Åh,. det räcker iaf till en frukost! 70 kr om dagen, det är ju skrämmande!!!!
  • Vickyb

Är inte så himla aktiv här längre.. det har hänt mycket här hemma och vi funderar eller jag funderar på att separera. Skall börja med att söka egen lägenhet och kanske under tiden kanske vi hinner "ordna" allt. Får ta en dag i taget..
    Jag är inne och läser, men orkar inte skriva något..

Må väl med era magar, och njut!

Kram på er!

• Vickyb

Ja det är jobbigt nu.. men vill jag stanna kvar och bli sårad och besviken för jämnan.. eller vill jag leva lyckligt tillsammans med mina barn..  det är frågan jag ställer mig själv..

• Vickyb
    mrsbygg skrev 2007-04-03 07:51:45 följande:
    Ja det är jobbigt nu.. men vill jag stanna kvar och bli sårad och besviken för jämnan.. eller vill jag leva lyckligt tillsammans med mina barn..  det är frågan jag ställer mig själv.. ღ Stolt och lycklig mamma till Linnéa & hennes syskon som är beräknat 070726ღförstår det. hellst vill man juh kunna vara lycklig med allihopa! men det kan vara svårt ibland.jag och min sambo separera när saga var drygt 8 månader. va riktigt jäkla jobbigt faktiskt..fast jag insåg va jag hade gjort för misstag och jag älskar honom så sjukt mycket. och jag såg ingen annan jag ville leva och dela mitt liv med! Jonas är mitt allt.så vi blev tillsammans igen efter 1 år..och nu hoppas jag att vi förblir tillsammans!
    Slutet gott.. allting gott! Härligt att det fungerade för er.. Hoppas att det en dag kanske kan bli så även för oss.. Jobbigt bara att man han en till bebis på G, och att man kanske blir tillsammans igen pg av fel anledning.. så tänker jag med. Vill att han skall ändra på sig och fatta att han inte kan bete sig hur som hellst när han är ute och dricker..
  • Vickyb
    teenpregnancy skrev 2007-04-03 08:09:13 följande:
    godmorgon flickor...Solstraalen, hoppas att det ordnar sig för sig. Usch, skulle inte heller vilja vara i din situation har aldrig varit gravid förr och har haft ganska fin figur innan och antar väl nu att jag kommer falla tillbaka tid efter graviditeten... man är väl en aning naiv...Vickyb, vad än för slutgiltigt beslut det är du tar så är det, det rätta. Bara du kan avgöra hur du mår och känner dig. Tydligen tänker inte han när han är ute och dricker vilket är synd, kanske han skulle ta och bättra på sig en aning för att verkligen visa er att ni kommer i första hand. Speciellt barnen osv... ·.¸.•°*°•¸.♥´Snutten 13 Juli-2007`♥.¸•°*°•.¸.·
    Ja precis. Han har förstått att han sårat mig.. och han säger att det aldrig var hans mening osv.. bla bla bla.. sen så ville han att jag skulle sätta press på honom för att sluta dricka.. Men han skall vilja det av rätt anledning. INte för min skull, inte för hans skull utan för barnens och våran framtids skull. Det är inte så tt han dricker mycket och ofta.. utan det är sättet han beter sig på.. hur det sårar och gör mig så otroligt besviken varje gång. Det känns lixom om att vårat förhållande sjunker ytterligare en gräns. och för mig känns det som om det inte kommer att bli bättre när gränsen sjunkit igen. Känns som vi inte kan ta oss upp där ifrån och vi lever sämre och sämre.
  • Vickyb
    mrsbygg skrev 2007-04-03 09:10:55 följande:
    ohh va lite orolig för ja gått upp 8 kg redan trode inte d va så mycket..men kolla min viktkurva som man kan kolla hur mycket "man ska" gå upp under varje månad..och jag ligger bara 1 kg för mycket så d är inte så farligt!nu kommer man juh inte gå upp så mycket mer, cen värsta tiden är över eller ja nästan. fram till v.30 går man upp som mest sen planar det ut..
    Jag låg mellan 1kg - och 1kg +
    Vägde mig imorse och då vägde jag 70,2. När jag vägde mig hos BM förra veckan vägde jag 72, men då var det mitt på dagen. Väger mig alltid på morgonen.
Svar på tråden BF Juli-07 Nr3