• Vickyb

BF Juli-07 Nr3

mrsbygg skrev 2007-04-03 09:20:11 följande:
    mrsbygg skrev 2007-04-03 09:10:55 följande: ohh va lite orolig för ja gått upp 8 kg redan trode inte d va så mycket..men kolla min viktkurva som man kan kolla hur mycket "man ska" gå upp under varje månad..och jag ligger bara 1 kg för mycket så d är inte så farligt!nu kommer man juh inte gå upp så mycket mer, cen värsta tiden är över eller ja nästan. fram till v.30 går man upp som mest sen planar det ut.. Jag låg mellan 1kg - och 1kg +Vägde mig imorse och då vägde jag 70,2. När jag vägde mig hos BM förra veckan vägde jag 72, men då var det mitt på dagen. Väger mig alltid på morgonen. ღ Stolt och lycklig mamma till Linnéa & hennes syskon som är beräknat 070726ღvill oxå väga mig på morgonen vilket man iof ska göra innan frukost..men när ja va hos bm var det vid 11 och vi hade precis fikat så..men men 1 kg hit eller dit är inte så farligt..hade redan nästan 15 kg övervikt vid inskrivningen så...men men får kämpa sen!!
    Ja sen får man kämpa. Tror inte man kommer att lägga på sig en massa onödiga kilon nu till sommaren heller. Oftast blir det grillat och sallad.. men det är klart.. det lär ju bli en hel del glass i värmen.
    Hoppas det kommer att gå lättare att gå ner efter denna graviditet. Jag gick upp och ner som en jäkla jojo efter linnéa.
    ღ Stolt och lycklig mamma till Linnéa & hennes syskon som är beräknat 070726ღ
  • Vickyb

Jag skall ner till 60 iaf eller 62 som innan jag blev gravid med Linnéa.
    Men 2 kilo extra gör alltid gott. Då är jag nöjd. Men det är nog en ganska lång väg dit trotts allt. Svåra kilon att ta bort.

• Vickyb

Ikväll skall vi prata lite.. hoppas vi kan lösa detta.
    det är skönt att bara kunna skriva av sig lite.. ni ger så bra stöd. Tack för att ni lyssna ännu en gång.

• Vickyb
    mrsbygg skrev 2007-04-03 12:20:52 följande:
    Ikväll skall vi prata lite.. hoppas vi kan lösa detta. det är skönt att bara kunna skriva av sig lite.. ni ger så bra stöd. Tack för att ni lyssna ännu en gång. ღ Stolt och lycklig mamma till Linnéa & hennes syskon som är beräknat 070726ღfölj ditt hjärta!! lyssna ordentlig å förklar exakt hur du känner och vill ha det! allt ordnar sig d gör det oftast tillslut..jag väntar fortfarande på små saker som ska fixa sig för oss..jobbig väntan som tär mycket men det är helt klart värt det i slut ändan..
    Ja precis.. så skall vi nog inte gå lika fort fram som förra gången. Allt som man förträngt kommer ikapp än och tillslut blir det bara värre. Nu skall jag förklara allt som jag känner och hur jag vill ha det! Nu kör vi efter min pipa och det är dags för honom att han visar att han verkligen kan bättra sig!
  • Vickyb
    Nathalie009 skrev 2007-04-04 11:19:52 följande:
    såådär dåå SF måttet var 24 å fosterluden låg på 132 =))Med dottern hade ja juh sf mått 22 i samma vecka så lite skillnad är det iaf=)
    Oj, det var låga hjärtljud kanske det döljer sig en pojk därinne?
  • Vickyb

Godagens!

Hur mår ni med era magar!? Här sparkas det för fullt. Underbaaaart!
    Den växer så det knakar ordentligt. Känns som man har lite mensverk så jag antar att den lill* växer och frodas för fullt där inne.

Tänkte bara önska er alla en riktigt Glad Påsk.
    (Kanske tittar in lite senare ikväll.)

Kram på er alla.

• Vickyb
    Vallmar skrev 2007-04-06 13:55:26 följande:
    Har ni haft problem med fl dem senaste dagarna?? Det är jätteofta jag inte kommer in nu o bara får upp en sida där det står att fl har för många besökare just nu o jada jada...Snyft nu var man ensam igen... Sambon jobbar hela påskhelgen, så tråkigt
    Fy vad tråkigt att han jobbar, men det är ju goa pengar!
    Ja ibland har man inte alls kommit in på fl pg av driftstörningar eller vad det är.. eller att det varit fullbelastat! Seeegt! Man får ju nästan abstinens när man inte kan komma in!
  • Vickyb
    L2K skrev 2007-04-06 13:56:48 följande:
    Norrbagge - Tack! Vickyb - Här är en till liten som sparkar för fullt!!! Nästan så man blir lite trött på det ibland.  Och Glad Påsk till dig med!!! Och alla andra!!!! Linda, mamma till Sebastian -02, Oskar -04 och grodbebis -070723
    Jag kan aldrig bli för trött på det.. Tycker det är så himla underbart. Älskar att känna livet och rörelserna i magen!
  • Vickyb
    L2K skrev 2007-04-06 14:01:02 följande:
    Vickyb - jag har en liten dam som trycker huvudet rätt upp mot revbenen eller så sparkar hon på urinblåsan... Då känns det lite drygt, men annars är det helt underbart!!!! Otroligt egentligen att man kan känna hur en annan människa blir till liksom!!!! Linda, mamma till Sebastian -02, Oskar -04 och grodbebis -070723
    Ja då förstår jag! Jag har inte riktigt kommit så långt i graviditeten. Men kan tänka mig att jag känner likadant om ett par veckor. Just nu är jag inne i den härliga perioden där jag fortfarande inte känner dom där kraftiga sparkarna mot revben eller urinblåsan.. jag njuter så länge jag kan! Sen kan jag hålla med dig om dett kan bli riktigt obehagligt.
Svar på tråden BF Juli-07 Nr3