• Ankiz

BF Juli-07 Nr3

Prinsessan Zelda skrev 2007-03-25 14:43:05 följande:
    Ankiz skrev 2007-03-25 14:41:32 följande: Haha, nu blev jag ju klokare! Förstår ju hur båda "sidor" tänker. Svårt!Är så nyfiken den här gången. Vet inte varför men det skulle kännas skönt att kunna säga till sonen att lillebror eller lillasyster ligger där inne. Han är ju så liten att han inte förstår vad som händer. ♥Mamma till Oliver 050922 och Busen i magen BF 070629♥jag förstår dig. Adam är snart 2 och förstår inte mycket av vad som händer. Därför tycker jag nästan det är lättare att säga det är en bebis i magen. Syster och bror är ännu svårare att förstå. Han förstår ju knappt flicka och pojke i alla fall bli biten: www.monstersgame.se/
    Det har du ju rätt i! Varför ska man va så j*kla nyfiken för då?
    ♥Mamma till Oliver 050922 och Busen i magen BF 070629♥
  • Ankiz
    mrsbygg skrev 2007-03-25 14:44:55 följande:
    vi gör inte heller nå köns ul...har inte råd hehe..men sen så kvittar de, får juh reda på det förr eller senare iaf saga har endå bestämt sig för en lillasyster så hon skulle nog bara bli arg om vi sa att det är en bror i magen, och bli tvugna att lämna tillbaka honom! hehe
    Haha, vilken sötis!
  • Ankiz

Vallmar: Nej, första gången tog vi inte reda på könet. Det tog nästan fem minuter efter han kommit ut, då frågade barnmorskan "Vill ni inte veta vad det är?" Haha, det hade vi knappt en tanke på, var så glada!

• Ankiz

Prinsessan Zelda: hihi, ja det är väl ett bevis som duger!

• Ankiz

Lindaojohan: vad jag vet ska det inte vara nån fara, men däremot kan man få fula pigmentfl'ckar som aldrig försvinner. Det gäller även om man solar i solen...

• Ankiz

Var inne på förlossningen natten till måndag. Massa sammandragningar och en blödning, så det tyckte att jag skulle komma in för kontroll. Körde en ctg-kurva, gjorde VUL och UL och allt såg så fint ut. Antagligen är det UVI:n som spökar och dessutom har jag väldigt känsliga slemhinnor. Men det var skönt att kolla upp det iaf.

Nu har vi bestämt oss för att göra ett 3D-UL och kolla könet! Så på tisdag kl 10.30 får vi veta!

• Ankiz

Zandrisen: nej det är inget de har kollat upp. Men jag har lätt för att få UVI när jag inte är gravid, och det ska ju va ännu lättare när man är gravid så... Hade ju precis samma problem när jag väntade Oliver. Fast då låg jag inne eftersom jag började öppna mig-

Halvblod: Huset var ju jättefint! Priset kan jag inte uttala mig om. Har noll koll på huspriser! Vet bara att det ärväldigt dyrt i storstäderna.

Vi betalade 700 000:- för vår villa på 125 kvm för nästan 2 år sen. Då har vi bara behövt tapetsera om lite och nu gör vi om lite grann i köket (ny bänkskiva, kakel osv).

• Ankiz

tbhm: Ja, det var rejält!

• Ankiz

Här har ni en till med galen bebis! Skrattande Far runt som jag vet inte vad! Inatt har h*n väckt mig 7(!) gånger! Förvånad

Beckah: Vad skoj med köns-UL! 18 april är snart här ska du se. Vi ska göra ett 3d-UL på tisdag och då får vi också reda på kön. *Längtar* Men jag trodde nog att jag skulle va lite pirrigare inför det, men jag är helt lugn. Cool

• Ankiz

Godmorgon tjejer!

Om ca 3 timmar vet vi vem det är som ligger och sparkar i magen! Ska iväg och göra 3D-UL och då passar vi på att fråga om könet. Nyfikenheten blev för stor! Är så nervös! Eller, nervös är nog inte rätt ord, snarare pirrig. Har nog aldrig gått upp innan väckarklockan ringt!

Föresten! Vi tänkte köpa BB-kläderna efter UL:et, när vi vet vad det är för kön, men jag funderar på om man ska ha kort eller lång ärm på bodyn. Lär ju va rätt varmt, men samtidigt vill man inte ta på en nyfödd för lite kläder. Det är alltså åka-hem-kläderna jag menar.

Svar på tråden BF Juli-07 Nr3