Inlägg från: little baby |Visa alla inlägg
  • little baby

BF Juli-07 Nr3

Ush vad jag är omotiverad skulle vilja/behöva göra så mycket men jag kommer mig inte för. Vet inte vad jag vill göra hahha...jobbigt

ღ ¸.?°´¯)♥BF 070711♥¸.?°´¯)
  • little baby
    Lindisen81 skrev 2007-04-26 08:57:33 följande:
    klistrar in detta igen för om se om fler är ute nu än igår kväll...Mitt vikariat går ut den sista juni, blir alltså arbetslös då. Är sjukskriven nu på 50% och det blir förmodligen snart på 100%. Om jag är sjukskriven till bf den 28/7 på 100% så kan jag ju inte söka massa jobb (man måste ju det för att ha rätt till a-kassa) men får jag då, trots att jag e arblös, ersättning från fk den månad jag är sjukskriven men inte har något jobb...?Bör man börja ta ut föräldrapeng tidigare än den 28;e juli och strunta i allt vad sjukskrivning och jobbsökande heter mellan sista juni och bf??"Blir jätteglad om någon har tips till mig då jag inte orkar sitta i kötid till fk...SannaKArin; okej... men om jag nu blir sjukskriven då.... någon som vet om jag ändå får ersättning....  
    Om jag fattat det hela rätt så kan du väl inte vara sjukskriven fram till din BF då ditt vikariat går ut sista juni, vartifrån blir du sjukskriven resterande tid när du inte har en anställning mer, förstår du?

Så då får du väl ta ut din FP från sista juni fram till BF eller så får du stämpla på a-kassan så fattar jag det hela, men kanske har fel oxå...
  • little baby

ush då undra hur det gått för Pusselbiten och Zandrisen med för den delen

• little baby
    mrsbygg skrev 2007-04-26 08:12:58 följande:
    hallå brudar...här är man hemma me en sjuk saga..jätte slem hosta å över 39* feber..svettas som en liten tok stackarn..så hon ligger nerbäddad i soffan å kollar på bolibompa med en flaska vatten..så mina planer för dagen sprack..så nu blir det att sitta hem.måste till apoteket en sväng iof och köpa nå slemlösande till saga..hade jätte ont i magen igår, hade gått för mycket igår. inte kul. och nu ha rja börjat svälla. hoppas bara verkligen att d inte blir lika mycket vatten som med saga då går ja å gräver ner mig någonstanns...
    ush vad tråkigt att Saga är sjuk nu när det är så fint väder ute..stackars henne inge roligt att vara sjuk ..
  • little baby
    Lindisen81 skrev 2007-04-26 09:20:48 följande:
    little baby; ja men alltså, jag kan ju inte söka jobb då jag e sjukskriven... så fk BORDE väl betala ute pengar då...? kan ju inte va inskriven på arb förmedlingen då...men man får väl bli sjukskriven då till sista juni kanske, sedan försöka spara lite pengar å leva snålt å börja med föräldrapeng lite tidigare än man tänkt det...hur långt innan ska man skicka in papper till fk om föräldrapeng? ramlar ju in papper att fylla i redan nu...
    Men jag vet inte om du kan vara sjukskriven mellan sista juni och fram till BF du har ju ingen tjänst då, du kan inte vara sjukskriven från ditt jobb när du inte jobbar där mer...

Och naturligtvis så kan du inte heller söka jobb...men någon ersättning borde du få. Eller så ringer du till a-kassan och berätta hur det ligger till att du inte kan ansöka om jobb eftersom du är höggravid, och gravid klassas ju inte som en sjukdom (enligt FK)
    så då kanske du "bara" får stämpla fram tills du tar ut dina FP dagar...
    Ush vad rörigt allt är..hoppas det ordnar sig för dig!

ja jag har oxå fått papper fån FK ang. FP men har inte skickat in än, men ska nog göra det ¨så snart som möjligt så man har dom färdiga...
  • little baby
    mrsbygg skrev 2007-04-26 09:22:18 följande:
    nej inge skoj..jobbigt me hennes hosta bara...hon får alltid sån läskigt slemhosta när hon är förkyld...
    ja ush hosta är inge vidare, dom små blir så ansträngda i bröstet av att hosta hela tiden ...
  • little baby

Godmorgon tjejer...

Skönt att höra att teen och zandrisen fick behålla sina små i magen ett tag till
    Får se hur det går för Pusselbiten.

Misan och Mjukis
    ni blev jättefina i håret  Cool

För övrigt så mår jag bra, vaknade dock imårse att det stråla och högg till i ena äggstocken kändes som kramp hade jätteont i typ 10 sek sen avtog det, ingen aning vad det var för något men fasan vad jobbigt att vakna till det...ush...hoppas det inte händer igen...

Ännu en  dag idag...skönt! Ikväll blir det grillkväll med syster och hennes familj..mysigt

• little baby
    psst.... nya bilder i vårt fotoalbum finns att kika på (samt i mitt eget bildgalleri)
  • little baby

Hej tjejer, har skummat igenom allt nu det var många sidor hehe ...

Här är det bra, börjar dock bli lite förkyld eller om det är pollen, jag vet inte täppt i näsan är jag och känner mig allmänt hängig,..

Apråpå att gå upp i vikt, jösses senaste veckorna har jag bara ökat i vikt ush känns inge roligt...
    Nu är det riktigt besvärligt att vända sig i sängen och sova gör man knappt ..fötterna svullnar och man känner sig som en flodhäst ush vill bara att det ska vara juli nu

Men men 10 veckor kvar *suck*

• little baby

Madelene87: Ja jag kan inte heller sova om nätterna, jag får bkramp och har svårt att hitta en skön sovställning, sen när man väl somnat ja då vaknar man av att man håller på o kissar på sig så då är det bara att kliva upp och sen börja om igen...så näe inte sover man värst mycket om nätterna..

Men kanske om man får lite massage på vader och lår innan man somnar så kanske det hjälper, får testa ikväll

Svar på tråden BF Juli-07 Nr3