• Vickyb

BF Juli-07 Nr3

SyrranH skrev 2007-04-08 13:05:27 följande:
    En fråga till er alla: tänker ni skaffa andningslarm??!Funderar på att köpa ett Babysense II... Väntar en son med BF den 29:e juni!!!
    Ang andningslarm så är det inget vi kommer att skaffa eller har funderat på att skaffa. Skulle jag köpa en sån så skulle jag nog bli helknäpp här hemma.
    Men visst är det en trygghet, men jag vaknar hellre och tittar till.. som jag gjorde med dottern.
    ღ Stolt och lycklig mamma till Linnéa & hennes syskon som är beräknat 070726ღ
  • Vickyb
    Prinsessan Zelda skrev 2007-04-08 13:21:52 följande:
    SyrranH skrev 2007-04-08 13:05:27 följande: En fråga till er alla: tänker ni skaffa andningslarm??!Funderar på att köpa ett Babysense II... Väntar en son med BF den 29:e juni!!! tänker inte skaffa. hade inte det med Adam och det behövdes knappt. Han snarkade och lät så mycket så fort det blev för tyst tittade man till honom. De går ju ändå inte att lita helt på så jag tror man går och kollar ändå. Nu är Adam snart 2 år och jag går alltid in och kollar till honom innan vi lägger oss, har bloivit en vana. Men man behöver inte peta på bebisen för att se om den andas Man ser hur de andas, bröstet/magen rör sig och lägger man örat när ahör man oftast också. bli biten: www.monstersgame.se/
    Jag går oxå alltid och tittar till Linnéa innan vi går och lägger oss. Vana sen hon var liten
  • Vickyb
    Beckah82 skrev 2007-04-08 17:32:48 följande:
    Helt OT i diskussionen men jag känner att jag ändå inte arit med i pratat idag så jag kan lika gärna hoppa in med ngt OT:Vad har ni för vilopuls? ♥ Vad varje gravid borde läsa: www.familjeliv.se/Forum-2-143/m18636352.html
    Vilopaus.. det blir nog ett avslappnande bad, eller en go film med sambon när dottern lagt sig.
  • Vickyb
    Beckah82 skrev 2007-04-08 17:32:48 följande:
    Helt OT i diskussionen men jag känner att jag ändå inte arit med i pratat idag så jag kan lika gärna hoppa in med ngt OT:Vad har ni för vilopuls? ♥ Vad varje gravid borde läsa: www.familjeliv.se/Forum-2-143/m18636352.html
    haha vilopuls.. läste ju helt galet..  vilopaus.
  • Vickyb

Du har gått 169 fulla dagar av 282 
    Du är i vecka 25 
    Du har gått 24 fulla veckor och 1 full dag (v24+1) 
    Du är i 6:e kalendermånaden 
    Du är i 7:e graviditetsmånaden (lunarmånaden), läs mer här 
    Du är i trimester två 
    Du har 113 dagar kvar till förlossning

• Vickyb
    solstraalen skrev 2007-04-09 11:11:37 följande:
    Vickyb skrev 2007-04-09 10:42:26 följande: Du har gått 169 fulla dagar av 282 Du är i vecka 25 Du har gått 24 fulla veckor och 1 full dag (v24+1) Du är i 6:e kalendermånaden Du är i 7:e graviditetsmånaden (lunarmånaden), läs mer här Du är i trimester två Du har 113 dagar kvar till förlossning ღ Stolt och lycklig mamma till Linnéa & hennes syskon som är beräknat 070726ღHur kommer de sig att du ska vara gravid 282dgr? Mamma till Anton 9910-, Saga 0512- och lillen v.28
    Ja du jag har faktiskt ingen aning. Har inte tänkt på det försen du nämde det!
    Kanske har det med att göra med menscykeln? Jag tror jag hade 32 dagar, men vanligtvis så brukar jag har 28, så kanske har det med det att göra.
  • Vickyb

Men jag är säker på att jag kommer att få tidigare.. hehe. Barnmorskan trodde jag var längre gången än vad jag var när jag var där sist.. så man kan alltid hoppas att man slipper gå hela graviditeten ut! Men bara för det så får väl jag kämpa med att gå över tiden istället!

• Vickyb
    mrsbygg skrev 2007-04-09 19:32:41 följande:
    sådär hemma från mor och hon blev super glad över mitt lilla blomsterarrangemang jag gjort till henne...men hela dagen höll på sluta VÄLDIGT illa...när vi var på plantagen, Jag, Saga och min far så betala jag och vi gick till bilen. Saga var busig som vanligt och skulle springa iväg. vi kom till bilen och jag packar in grejjer och rätt som det är smiter saga ifrån min pappa..jag ser bara hur hon svichar förbi mig. jag vänder mig om och ser en backande bil rakt emot henne. Jag skriker för full hals att hon ska stanna men hon vägrar å jag börjar löpa..benen viker sig och jag skriker efter saga och jag landar pladask på magen å skrapar upp både händer å knän..saga stannar då hon hör mig skrika å gråter ögonen ur mig..hon var 20 cm ifrån att bli påbackad...och där ligger jag och pappa kommer springandes så gott han kan (han har KOL).. tar tag i saga, och där ligger jag å stört tjurar..så himmla läskigt..massa folk kom å hjälpte mig upp å fråga om allt gick bra osv..joda fräste jag som var arg, tårögd och chokad till tusen...men allt gick bra tillslut. Saga blev livrädd när hon såg att jag låg å grinade på backen så hon börja stor böla..Sluta me ett par rejält trasiga brallor och ordentligt uppskrapade knän och handflator för min del. men jävligt fint arrangemang blev det  (fler bilder i galleriet)
    Men lille vännen. Fy vilken hemsk upplevelse. Det värsta som skulle kunna hända våra barn.. fy, tur att du klarade dig undan med upp rejält trasiga brallor och ordentligt uppskrapade knän och handflator och att lilla Saga klarade sig.
    Jag vet hur jobbigt det är när dom börjar närma sig fara och man ber dom att stanna, men istället så fortsätter dom.. precis som om dom ville trotsa en. När man kommer emot dom så springer dom. Jobbig upplevelse. Hoppas knäna är bättre idag så du slipper uppsöka läkare och ta hand om magen..
  • Vickyb
    solstraalen skrev 2007-04-10 08:18:35 följande:
    Idag börjar min kamp! :)Känner mig laddad till 1000!Har ett program i datorn som man kan använda sig av vid viktnedgång/hålla vikten osv ( Hälsovakten ) och den funkade ju för gravida oxå!Så matade in min vikt å allt idag och fick fram antal kcal ( och 1000 andra saker ) jag ska äta per dag för å hålla min vikt och det var inte så lite.Så ska hålla mig till de nu, så får vi se om ja endå går upp i vikt. ( Då har jag iaf försökt allt nu )Inget godis från och med nu heller.Nu ska här kämpas! +19kg visade vågen imorse, så hoppas verkligen inte ja fortsätter rasa upp i vikt nu. Mamma till Anton 9910-, Saga 0512- och lillen i magen.
    Håller tummarna för dig att du skall slippa gå upp onödigt i vikt. Kämpa på, för du kommer att lyckas!
  • Vickyb
    Hörrni tjejer !!

Min sambo fyller 35 i maj. Vad sjutton skall jag köpa?
    Hur skall jag överraska honom, han fyller ju ändå 35.
    Kosta vad det kostar. Kom gärna med tips.
Svar på tråden BF Juli-07 Nr3