• Vickyb

BF Juli-07 Nr3

Jag skall till BM nästa vecka.. Längtar. Mest spännande är det att se hur mycket jag har gått upp i vikt. Vågen här hemma fungerar inte, batterierna är kassa. Kanske är det lika bra det, för innan vägde jag mig varje gång. Men nu känns det mest som om man inte har någon kontroll över sin vikt.

Har precis kommit hem från utvecklingssamtalet.. Och jag är så himla lycklig. Bara posetivt om henne, hennes tal och hon utvecklas väldigt snabbt.. Hon kan färgerna och hon är så duktig. Hon är väldigt bestämd och envis.. men det är bara bra de. Det är min flicka det!

ღ Stolt och lycklig mamma till Linnéa & hennes syskon som är beräknat 070726ღ
  • Vickyb
    solstraalen skrev 2007-04-18 10:03:14 följande:
    Sådär, hon har på två timmar nu druckit 1.7dl, men inget kiss.öSka jag åka in med henne?  Hon lär ju kissa snart eftersom druckit.  Men hade hon ej kissat kl 10 skulle vi åka in sa dom.
    Ja jag tycker att ni skall åka in.. Har dom tagit urinprov på henne, uvi och snabbsänka? Kan det möjligtvis vara uvi hon har. Linnéa fick njurbäcksinflamation förra året.. men då hade hon visserligen feber, hon åt och drack inte så mycket då heller..

Jag tycker ni skall åka in så dom får kolla henne ordentligt..
  • Vickyb
    solstraalen skrev 2007-04-18 10:10:08 följande:
    Inga koller av henne ännu.Men nu har vi beslutat att vi åker in så de får kolla upp henne som sjukvårdsrådgivningen sa åt oss. Vi hörs i eftermiddag tjejer,
    Lycka till nu.. hoppas dom kommer fram till något.
    *Håller tummarna för er*
  • Vickyb
    Nu vet jag en som är lycklig! Beckah. hehe. 
  • Vickyb
    Calylite skrev 2007-04-18 11:05:48 följande:
    Jasså?
    Köns UL nu.
  • Vickyb

Nä dags för lite lunch! Stekpotatis, ägg och korv!

• Vickyb
    little baby skrev 2007-04-18 12:03:56 följande:
    Ja precis, det är synd att klaga Ja jag förstår inte heller dom som inte går upp nåt i vikt, jag har oxå gått upp ca. 10 kg och lär nog gå upp några till hehe...men fasan så gott det är ´med mjukglass och massa fikabröd..går juh bara inte att motstå . För att inte tala om hur gott det är att grilla *mums* Läste att du gick ned ganska fort i vikt efter första förlossningen, hur bar du dig åt? Känns som det kommer ta evigheter innan min "badboll" till mage försvinner, ja jag lär väl aldrig ha sån mage som jag hade innan jag blev gravid. Nu ibland när jag tänker tillbaka så blir jag arg på mig själv att jag gnällde på min mage att den var lite bullig (hade 36/38 i byxor innan jag blev gravid) nu kan man juh bara drömma att man kommer ner dit i storlek igen hahah den var nog inte så "bullig" ändå...riktigt fin faktiskt
    Samma som mig då. Hade precis börjat komma i mina 36/38 jeans och tyckte ändå att jag var tjock.. och magen den puta över byxkanten.. Men när jag tänker efter så kanske det inte alls var så ändå.. haha. Undrar oxå om jag kommer att lyckas komma ner i den storleken igen. Det gäller att lägga i.. och så hoppas jag att amningen fungerar riktigt denna gången så jag kan amma länge..
  • Vickyb
    Madelene87 skrev 2007-04-18 12:22:49 följande:
    Hallonfot: Naeh du jag förstår inte heller hur jag inte gått upp ngt. Om man räknar från början har jag inte ens gått upp ett hekto för jag gick ner nårra kilo efter inskrivningen. Ändå har jag haft den inställningen att jag kan äta vad jag vill nu när jag är gravid eftersom jag blir ju ändå tjock Men vem vet det kanske går åt andra hållet nu så jag går upp jääättemycket.För min del skulle jag alltid vilja vara gravid När jag inte är det räcker det att jag kollar på en pizza så går jag upp... Hoppas nu att man kanske kan gå ner en hel del när bebisen e född, Man lär ju vara ute o springa med barnvagnen en massa
    Ja om man inte fick så satans ont som jag hade efteråt.. Hade nog ont i 6 veckor.. huaa. Kunde ju knappt kissa.. eller skratta haha. När jag skrattade så blev det att jag asgarvade och då kändes det som alla stygnen gick upp.. Obehagligt.. Men va skönt det var när allt började kännas normalt igen. När man kunde sitta ordentligt.. haha.. då njöt jag verkligen!!
  • Vickyb
    Nathalie009 skrev 2007-04-18 12:26:55 följande:
    Någon här som vet hur tillfärlitligt UL är?Alltså tycker d e så snurrigt när BF enligt SM är 2 juli å sen flyttat fram tills 21 på rutin UL Gjorde VUL också i v 11 å fick BF 19 julidom borde väll inte kunna se fel på 3 veckor? :O vill liksom inte gå å va nervös i slutet av juni i tron om att den kanske kommer då men d borde den väll inte göra :S
    Förstår hur du känner.
    Jag hade BF enligt SM 10/7
    VUL BF 7/7
    Och på det vanliga UL 26/7.

Både sm & vul stämmer ju någorlunda.. Blev helt paff när hon sa att jag blir flyttad 19 dagar. Sen säger min BM när jag kommer tillbaka att hon tycker det ser ut att jag gått längre än den veckan. Så sa hon när hon tittade på min mage och kände på livmodern.
  • Vickyb
    Nathalie009 skrev 2007-04-18 12:48:47 följande:
    VickyB Oj men då e d ju nästa jobbigare i din sits eftersom VUL o SM stämmer :O Om jag vore du skulle jag nästan gå på VULet o SM lr iaf tänka att möjligheten finns !I mitt fall överenstämde ju VUL o UL ganska exakt så antar att de inte akn räkna fel 2 ggr och såå mkt felMen FAKTISKT så sitter det andra BF datumet kvar någon stans i bakhuvudet lisom man kan inte släppa detÅ endå hade jag exakt regelbunden mens innan.. men testade väl iof inte svagt + föresn bim+11.Men med dottern stämde Sm o UL exakt därför d känns så konstigt denna gång me 2 helt olika datum :P
    Ja precis.. det är ju inte helt omöjligt att den lill* vill titta ut lite tidigare.. Inte mig emot faktiskt.
    Men det är ändå jobbigt att veta att det skiljer så mycket.. så jag får gå och vara lite extra orolig och lyhörd om det skulle komma tidigare. Är rädd att åka in försent.. Men nu skall jag åka in så fort jag känner något.. hehe.. även om det kanske bara är pinvärkar.
    Kom ju in när jag var öppen 10 med Linnéa..
Svar på tråden BF Juli-07 Nr3