• NinaStålhandske

    Vill inte att hon ska behöva trösta MIG..

    Hej! Min bästa vän förlorade sin dotter timmarna innan hon skulle få komma till världen. Jag kan aldrig förstå vad hon går genom, det kan nog ingen som inte har varit med om det göra. Jag va på sjukhuset och fick både se och hålla hennes ängel. Jag vill inte att hon ska behöva säga mig att allting kommer bli bra. Känns som om jag vill vara med min vän hela tiden och ringa när jag blir ledsen, men vill liksom inte "dra upp det" om jag hör att hon låter "glad".. Vad gör jag?!

  • Svar på tråden Vill inte att hon ska behöva trösta MIG..
  • etanol

    SKRIIIV!!! Skriv ner alla tankar runt din personliga sorg och förlust. Gärna i ett fint block med lite olika färger på pennorna. På årsdagen av dotterns bortgång så ger du din vän denna fantastiska gåva! Jag kan inte tänka mig något finare.

  • Linn81

    Igår blev jag moster till en underbar liten gosse.....
    Han dog för oss ett par timmar senare...sorgen och saknaden är enorm...


    Antons moster
  • magganhm

    Man kan ju aldrig svara för hur någon annan ska reagera, för sorgen är ju lika individuell som personen som har den... men jag skulle nog tro att din vän känner ditt stöd i det som har drabbat dom. Att dela någons sorg innebär just det att man kan vara glada ihop och att man kan vara ledsna ihop. Jag har inga universella råd att ge dig, mer än att du ska vara dig själv mot din vän. Är du ledsen över det dom just nu går igenom, så säg det till dom/henne. Ibland vill hon kanske inte prata om det som har hänt, men då är det ju bara att acceptera det. Jag tycker att du verkar vara en fantastisk vän och ett jättebra stöd för din vän! Tänker på din vän som går igenom något av det värsta som finns...

    Kram!


    Elias - min älskade ängel
Svar på tråden Vill inte att hon ska behöva trösta MIG..