• almhult03

Fälla ihop bugaboo Cameleon

Hej

Jag har precis köpt en Bugaboo Cameleon. Vagnen är jättefin och verkar bra på alla sätt och vis - utom ett. Jag blev besviken på att den var lite krånglig att fälla ihop. Att man var tvungen att ta loss sitt- eller liggdelen innan man kan fälla ihop underredet. Det gör ju att den måste ta ganska stor plats i bilen - eller? I och med att man måste lägga underredet ner mot marken när man fäller ihop det, är det inte risk att det blir skadat, eller smutsigt? Är det någon som har några bra tips kring hur man stuvar in en Bugaboo Cameleon i bilen får ni gärna dela med er.

• Svar på tråden Fälla ihop bugaboo Cameleon
  • snart tre

Stor plats tar den inte - lägg chassit underst och överdelen ovanpå i bagageutrymmet. Det blir ännu mindre när du har sittdelen senare. Lägga underredet mot marken? Menar du inte överdelen? Den kan du ställa på fästena så kommer den inte på marken. Och underdelen går att fälla utan att den går i marken - man får öva lite först. Ta tag med foten i den tvärgående pinnen längst fram samtidigt som du lyfter plupparna som fäller chassit. Då fälls den ihop enklast. Sen in i bilen och så överdelen ovanpå.

• Sessan Och Prinsessan

Vagnen tar inte stor platts om den är riktigt ihoplagd ! Men det stämmer att den lägges ihop i två delar.
    Jag lägger styret i bakken (på foten) genom att dra de vita "pluttarna" som sitter på var sida om handtaget upp. Så tar jag tag i mitt stången & lyfter understället upp, lägger alltid in vagnen i bilen med handtaget ned.
    Liggdelen kan du ju ta ut pinnarna i huvud & fotenden så blir den ju helt flat !!

Men som snart tre skriver så tar vagnen ännu mindre platts när du börjar använda sittdelen.

Svar på tråden Fälla ihop bugaboo Cameleon